Visual voicemail in Nederland: waarom slaat het niet aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.904 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Momenteel is voor zover ik weet visual voicemail alleen in Nederland mogelijk met een iPhone via T-Mobile. Slechts een klein deel van de Nederlanderse smartphone-gebruikers kan visual voicemail gebruiken.

Ook Android ondersteunt visual voicemail, maar het is nog bij geen van de providers beschikbaar. Zelfs T-Mobile heeft nog geen plannen om het te ondersteunen. Hi heeft nu wel een app, maar ondersteuning voor visual voicemails is er nog niet. Het is dus niet mogelijk een andere app te gebruiken.

Waarom wil visual voicemail niet aan de grond komen? Er wordt al jaren op fora en weblogs over gesproken, maar ik kan als Android-gebruiker (Telfort) het niet gebruiken. Is het een dure/ingewikkelde techniek of brengt het afluisteren van voicemails genoeg geld in het laatje?

Als er een provider is die het gaat ondersteunen voor Android, ben ik wellicht bereid over te stappen of bij te betalen. Ik heb er echt een hekel aan om te moeten bellen om mijn voicemails af te kunnen luisteren.

Wie weet waarom visual voicemail niet doorbreekt in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Omdat het misschien nu betaald is (voor de iPhone gebruikers) waardoor er niet zoveel vraag naar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:45
Providers willen wel cashen maar niet investeren (kort door de bocht). En ik vermoed dat veel klanten het best willen, maar er geen extra geld voor over hebben (de abonnementen zijn al duur genoeg).

Ik moet zeggen dat ik het 1 jaar heb kunnen gebruiken bij T-Mobile inderdaad en ik vond het ideaal. In 1 oogopslag zien welke gemiste oproepen er zijn geweest zonder alles 1 voor 1 te hoeven afluisteren en zelf gelijk de belangrijkste kiezen om direct of te luisteren.

Echter de hoge abonnementsprijzen hebben me toch naar een budgetprovider doen overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Wellicht omdat mensen (net als ik) er nog nooit van hebben gehoord, geen flauw idee hebben wat of het is, laat staan of wat ze ermee moeten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 07:53
De meeste mensen die ik ken hebben een hekel aan voicemail.

Ik ook en daarom heb ik het dan ook uitgeschakeld op zowel mijn zakelijk als privé nummer. Stuur maar een bericht als het zo belangrijk was, en anders bel ik je wel terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcPirate
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06-2024
Of er is weinig vraag of de standaard manier brengt veel geld op.

Telecomproviders moeten nu veel meer keuzes maken aangezien de traditionele winsten opdrogen. Aandacht vestigen op cash cows om aandeelhouders tevreden te stellen.

Al-met-al hoef je er niet meer op te rekenen dat deze service op een grotere schaal uitgerold zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Het lijkt me juist dat zo'n extra dienst weer klanten kan overhalen en vooral het overstappen lastiger te maken: als je visual voicemail gewend bent, stap je minder snel over naar een provider als je daarmee dat verliest. Een groot deel van de telefoons ondersteunt het tegenwoordig en het is voor providers een manier om je van andere te onderscheiden.

Maar is het ondersteunen van visual voicemail dan zo duur? Of levert naar voicemail bellen echt veel geld op? Ik heb geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Bergher
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10-2019
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 16-04-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-05 17:26
bas-r schreef op maandag 31 december 2012 @ 16:33:
De meeste mensen die ik ken hebben een hekel aan voicemail.

Ik ook en daarom heb ik het dan ook uitgeschakeld op zowel mijn zakelijk als privé nummer. Stuur maar een bericht als het zo belangrijk was, en anders bel ik je wel terug.
Inderdaad, maar als voicemail makkelijker en toegankelijker zou zijn (dat is wat er met visual voicemail gebeurt) dan had ik het ook gebruikt. Nu heb ik het ook compleet uitgeschakeld staan omdat het inderdaad heel irritant is om dan een nummer te bellen en dan langzaam door een gesproken menu heen te gaan en dergelijke enz..

Maar visual voicemail is echt heel makkelijk en 1000 keer beter. Het is eigenlijk raar dat providers dit niet standaard instellen. Het lijkt wel dat alles wordt ontmoedigd want het kost providers geld als je voicemail gebruikt (opslag enz.) Dus dan gaan ze het voor iedereen zo onaantrekkelijk mogelijk maken althans dat zijn mijn aannames. Ik kan namelijk geen andere rede bedenken dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remzi1993
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-05 17:26
StephanVierkant schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:15:
Het lijkt me juist dat zo'n extra dienst weer klanten kan overhalen en vooral het overstappen lastiger te maken: als je visual voicemail gewend bent, stap je minder snel over naar een provider als je daarmee dat verliest. Een groot deel van de telefoons ondersteunt het tegenwoordig en het is voor providers een manier om je van andere te onderscheiden.

Maar is het ondersteunen van visual voicemail dan zo duur? Of levert naar voicemail bellen echt veel geld op? Ik heb geen idee...
Probleem is dat we in NL geen gezonde concurrentie hebben, we hadden eerst 4 onafhankelijke partijen en nu weer 3 partijen. De NL overheid leert zijn les niet. Toen we een lange tijd 3 partijen hadden waren we een van de duurste met mobiele abonnementen in de EU en toen Tele2 erbij kwam kelderde dit omlaag. Nu T-Mobile het een tijdje hebben overgenomen gaan we weer richting de duurste worden denk ik.

Ik snap niet waarom die overname is goedgekeurd. De EU had aantal jaren geleden een onderzoek gedaan en uit dat onderzoek kwam naar voren dat je minstens 4 tot 5 partijen nodig heb voor een gezonde concurrerende markt. NL is een typische voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 07:53
Remzi1993 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 01:13:
[...]

Inderdaad, maar als voicemail makkelijker en toegankelijker zou zijn (dat is wat er met visual voicemail gebeurt) dan had ik het ook gebruikt. Nu heb ik het ook compleet uitgeschakeld staan omdat het inderdaad heel irritant is om dan een nummer te bellen en dan langzaam door een gesproken menu heen te gaan en dergelijke enz..

Maar visual voicemail is echt heel makkelijk en 1000 keer beter. Het is eigenlijk raar dat providers dit niet standaard instellen. Het lijkt wel dat alles wordt ontmoedigd want het kost providers geld als je voicemail gebruikt (opslag enz.) Dus dan gaan ze het voor iedereen zo onaantrekkelijk mogelijk maken althans dat zijn mijn aannames. Ik kan namelijk geen andere rede bedenken dan dit.
Kick je nou een topic wat al meer dan tien jaar niet meer actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Topic is al meer dan 10 jaar oud, dus een kick is dan niet meer zo zinvol. Ik gooi hem op slot.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.