Beeld viel weg, geen beeld meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ther
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 21:14
Hoi allemaal,
Ik was aan het internetten, en opeens werd mijn beeld zwart.
Mijn videokaart fan draait nog en mijn pc start zonder problemen op, alleen krijg ik geen beeld.

Ik heb een ander scherm en een andere hdmi kabel geprobeerd echter zonder resultaat. Als ik een DVI VGA kabel probeer krijg ik alleen bij het opstarten even mijn bios opstart scherm. Ook bij een VGA kabel op de VGA aansluiting van mijn moederbord krijg ik alleen even mijn bios opstart scherm. Daarna blijft het beeld zwart zelfs als ik naar mijn bios ga.

Heeft iemand dit eerder gezien of een idee waar het aan kan liggen?

Videokaart: sapphire hd6970
Moederbord: Asus m4a88t-m/usb3

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Start is op in de veilige modus mogelijk werkt dat wel. Als dat werkt kan je kijken of je de videodriver kan verwijderen of stap voor stap alle vreemde programma’s en instellingen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
In dit soort gevallen doe ik het volgende;

• De kabel in een andere aansluiting stoppen.
• Een andere kabel proberen
• Een andere monitor proberen.
• De monitor op een andere computer aansluiten

Aangezien je dit allemaal geprobeert hebt vraag ik me het volgende af;
Krijg je totaal geen beeld, of pas na de POST?

Als het een ja is, start hem op in veilige modus met netwerk.
Download Driver Sweeper,
en haal je GPU Drivers weg. Herinstalleer de drivers en je zult weer beeld hebben.

Mocht je geen beeld hebben, haal de videokaart eruit en zet in de biosinstellingen terug dat hij de onboard kaart gebruikt. En doe dan ook het hierbovengenoemde.

Mocht dat ook al niet helpen, probeer dan een andere videokaart en doe het hierbovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ther
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-07 21:14
Ik kan zelfs niet in veilige modus komen. Als ik hem opstart zie ik alleen het bios scherm even voorbij flitsen en daarna maakt niet uit welke optie ik kies bios bootmenu of wat anders mijn beeld blijft daarna zwart.
Ook als ik mijn scherm op de videokaart van mijn moederbord aansluit.
Misschien is mijn moederbord kapot?

Ik heb het al opgelost. Op een 3e scherm werkte alles wel. Raar dat 2 schermen het niet meer doen, maar bedankt voor de hulp.
En nog een gelukkig nieuwjaar!

[ Voor 42% gewijzigd door ther op 01-01-2013 16:51 ]