Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 21:36
Beste allemaal,

Ik leef al enige tijd op Checkrom RevoHD V4 met mijn Samsung Galaxy S2 en ben wel benieuwd naar ICS of Jelly Bean. Nu lees ik verschillende en vaak tegenstrijdige berichten over hoe ik moet upgraden. Sommige beweren dat je eerst stock ROM 4.0.x moet flashen middels Odin en dan custom ICS of JB. Anderen zeggen juist dat je gewoon de ZIP kunt flashen in CWM, zelfs op je 2.6.3 kernel. Dit omdat ICS en Jelly Bean roms hun eigen kernel flashen.

Wat is jullie mening?

Hardware:
Modelnummer: GT-9100
Android-versie: 2.6.3
Baseband-versie: I9100XXKI4
Kernelversie: 2.6.35.14-DarkKnight-v2.5.2p+gm@ubuntu )
Buildnummer: Checkrom RevoHD V4

Thanks!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
ken het flash process bij een S2 niet, maar bij mijn nexus zit er altijd een kernel (boot.img*) in de CWM zip.
Als ik bv naar een s2 JB AOKP zip kijk zit daar ook gewoon een boot.img bij.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1850942

dit zal ook bij bv CM het geval zijn (gewoon even in de zip kijken). Ook zie ik nergens specifieke instructies.

*boot.img:
The boot.img is a small(ish) file that contains 2 main parts, the kernel (the brain of the Android system) and the ramdisk (a core set of instructions and binaries that begins the boot process and controls base aspects of the system, such as mountpoints, memory management and startup services)

Strava