Nieuwe laptop, welke (bloat)ware kan weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 13:48
Hoi,
Heb een acer V3 571 met windows8 aangeschaft.Nu heb ik de meeste bloatwareprogrammas eraf gegooid. Maar er zit waarschijnlijk nog meer op (ook allemaal reclameapps op het startscherm). Kan iemand aangeven wat er af kan? en hoe?

Twijfels over;
Acer Backup manager
Acer Device fast lane
Acer Istant Update Service
Acer power management
Acer Recovery management
Acer cloud
Acer cloud docs
Identity card (acer)
Launch manager (acer)
Live updater(acer)

Alvast bedankten een Happy Newyear! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

In principe is het verstandigst om windows er helemaal opnieuw op te zetten. Ben je direct van alle bloatware af.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:38
of het programmatje decrapfier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:40
offtopic:
Als je rescue-disks kan/moet maken, (via de acer-software) doe het dan zo snel mogelijk.
Want zo gauw je met patities in de weer gaat, dan werkt het niet meer.
Als je dan ooit nog je systeem wilt herstellen mag je 60 euro betalen voor de hersteldisks.
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:52
Ik zou het idd, om te samenvatten als volgt doen:

Goede back-up, tenzij je er een HerstelDVD er bij hebt gekregen. Vervolgens dmv decrapifier alles van Acer er af gooien, tenzij je expliciet denkt het nodig te hebben. Maar laat ik het zo zeggen: Een PC werkt enkel met Windows ook goed en als je toch nog iets nodig hebt dan zal de Acer website je wel willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Windows er overnieuw opzetten met een OEM DVD'tje / USB stick. Drivers rechtstreeks downloaden van Intel (voor Chipset, WiFi, Bluetooth, Graphics, etc.). Zelfs niet de Acer drivers gebruiken. Eerst alle partities van de schijf helemaal verwijderen (recovery troep etc.)...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 31-12-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Acer Backup manager - Je herstel DVD maker. HOUDEN DUS! totdat je de backup hebt gemaakt, daarna kan 't weg tenzij je nieuwe wilt maken later
Acer Device fast lane - Moet je de omschrijving op de website (downloads) even bij pakken, kan in principe weg
Acer Istant Update Service - Update meuk die toch nooit wordt gedaan, weg
Acer power management - Extra power management profielen, geen slechte om te houden, maar kan ook weg als je je eigen plan maakt.
Acer Recovery management - Als je vanuit Windows gebruik wilt maken van de herstelpartitie. Anders weg.
Acer cloud - cloud meuk, optiefen met die bende
Acer cloud docs - zie hierboven
Identity card (acer) - is voor smartcard dingen, weg ermee
Launch manager (acer) - Die behouden, hiermee regel je de media keys e.d. Als je geen hardware schakelaar hebt, is 't VEREIST voor wifi schakelen
Live updater(acer) - Zelfde update meuk dat niet werkt

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05 13:48
He mensen bedankt voor jullie uitgebreide replys allemaal. Jullie moeite is zeer gewaardeerd!! Vooral Hero of time bedankt, zeer duidelijk en volledig!
Ben toch gaan het twijfelen met deze laptop, niet om de bloatware maar meer om de plastic bouwwijze, het voelt niet duurzaam aan maar dat kan ook tussen de (acer)oren zitten, op zich ziet de laptop er qua looks wel goed uit. Kan hem retouneren bij de mediamarkt Heb bij Paradigit de lenovo Y500 gezien, 170,- euro duurder maar met full HD scherm, veel betere grafische specs. en zeer degelijk en mooi gebouwd. Ben ook een sucker voor dat back-lit toetsenboord. Maar de serie Inspirion R SE de 15" of 17" uitvoering van Dell met full HD scherm staat ook op mijn lijstje. Een Medion P6816 i5(3e-gen.) met GT650M is bij BCC besteld voor net geen 500,- euros. Nu lees ik achteraf weer;op duitse sites, dat het beeldscherm van deze niet echt top is. Na ja...eerst zelf zien dan eventueel retour voor een echte goeie. Kost wat centen en moeite maar dan is het ook goed . Beetje lang verhaal en off-topic allemaal. Nogmaals bedankt voor de reacties!
Groeten Drifter7
Pagina: 1