Bose Cinemate wel of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
We zijn aan het zoeken naar een 2.1 geluidssetje zodat ik wat beter geluid heb bij Films/TV en Xbox. Mijn vrouw vind het prettig als de radio beter klinkt (via UPC)

nu had ik een Samsung HT-E5200 gekocht bij de MM, in de winkel klonk het best, maar thuis aangekomen toch iets minder blij en komt het geluid wat blikkerig over. Wil de set vandaag terugbrengen en omruilen voor iets anders.

De Bose Cinemate vond ik ook heeeel goed klinken en er zit geen bluray speler bij (scheelt weer een hoop kastruimte) alleen lees ik veel anti-bose verhalen hier..

Ik/wij zijn geen audiofielen, en zullen niet elke fout horen. Maar muziek van cd/radio moet wel "normaal" klinken.
Zijn er mensen die een dergelijke set hebben? ik ben enorm benieuwd naar de ervaringen.

En mocht het NIET goed zijn en veel te duur voor de kwaliteit die je krijgt etc... Wat zijn mijn alternatieven? budget is 600. En het liefst heb ik een soortgelijke constructie als die bose hanteert (geen bluray speler of ander bulky apparaat)

Losse versterker kopen met losse speakers is geen doen voor mij. wil minder ipv meer :)

Thanks voor de tips/suggesties alvast

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dat hele 'Bose is overrated en overpriced' hoor je wel vaker maar uiteindelijk zijn er maar weinig die echt met argumenten komen. Ja, Bose is duur en overpriced maar dat maakt het nog niet een product wat je niet mag kopen toch? Het gaat ook om een beleving die je hebt met Bose aangezien er wel aan veel gedacht is wat andere fabrikanten niet hebben. Zoals bijvoorbeeld een kleine module voor je aansluitingen en IR ontvanger waardoor je geen kastdeuren open hoeft te zetten. Een versterker in de basmodule wat dus weer ruimte kan besparen.

Ik vind het overrated dat men het overrated vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Ik blijf het ook een hoop geld vinden, maar wat je zegt.. de innovatie telt toch ook een beetje mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Bose kan best goed klinken tot het moment dat je wat beter vergelijkingsmateriaal hebt, en dat heb je al gauw voor minder geld als je ook maar een beetje moeite doet.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Bose ligt op zich best lekker in het gehoor. Echter, door de typische Bose configuratie (Bas-module met kleine speaker), zijn de middentonen vaak niet sterk vertegenwoordigd. Ook is in vele testen gebleken dat je voor hetzelfde geld vaak beter klinkende producten kan kopen. Dit wil niet zeggen dat andere producten ook aan je eisen voldoen. Het meestal een compromis zoeken.

Het merk Teufel maakt ook hele leuke producten. Helaas alleen online te koop

[ Voor 9% gewijzigd door Athome op 31-12-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
ScrooLoose schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:46:
Bose kan best goed klinken tot het moment dat je wat beter vergelijkingsmateriaal hebt, en dat heb je al gauw voor minder geld als je ook maar een beetje moeite doet.
Maar welk materiaal is vergelijkbaar dan? Ik zoek me een ongeluk, maar er is zoveel keuze... Hoef echt niet het beste van het beste, maar het moet wel "normaal" klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
RoRoo schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:43:
Ik blijf het ook een hoop geld vinden, maar wat je zegt.. de innovatie telt toch ook een beetje mee? :P
Bose investeert in nieuwe technieken en innovatie en dat kost ook geld. Moet jij je bedenken dat al die andere fabrikanten het veelal van Bose afkijken en nadoen. Velen falen hier wel een beetje in, zoals het surroundgeluid uit twee speakers wat maar weinig fabrikanten goed kunnen zonder dat het geluid zich gaat vervormen.

Bose is duur als jij dat vindt. Ik heb zelf een dock van Bose voor mijn telefoon wat mij €319,- (ja, korting) heeft gekost. Veel mensen noemen mij gek dat ik zoveel geld heb uitgegeven aan zo'n apparaat maar tot nog toe heb ik niet een moment spijt gehad van mij aankoop. En vanavond, als de klok 0:00 slaat, kan heel de straat genieten van de muziek die uit mijn Bose komt.
Athome schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:54:
Bose ligt op zich best lekker in het gehoor. Echter, door de typische Bose configuratie (Bas-module met kleine speaker), zijn de middentonen vaak niet sterk vertegenwoordigd. Ook is in vele testen gebleken dat je voor hetzelfde geld vaak beter klinkende producten kan kopen. Dit wil niet zeggen dat andere producten ook aan je eisen voldoen. Het meestal een compromis zoeken.
Ik zou ook zeggen dat een versterker met 2 3-weg zuilen beter is maar je zit dan wel met veel meer ruimte wat het inneemt. Als je niet veel ruimte in wilt nemen, dan kom je automatisch uit bij satelliet-speakers en op dat gebied doet Bose het gewoon ontzetten goed.

Daar kan geen Philips, Sony, Samsung of LG aan tippen en daar merk je echt dat de middentonen missen. Bij Bose heb ik dat idee veel minder en er zijn er maar weinig waar dat net zo is. Pioneer doet het ook goed op dit gebied, net zoals Harman Kardon. Maar Harman Kardon heeft ook geen goedkope sets en Pioneer weer geen actieve subwoofer wat toch echt een gemis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Dimens schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:38:

Bose is duur als jij dat vindt. Ik heb zelf een dock van Bose voor mijn telefoon wat mij €319,- (ja, korting) heeft gekost. Veel mensen noemen mij gek dat ik zoveel geld heb uitgegeven aan zo'n apparaat maar tot nog toe heb ik niet een moment spijt gehad van mij aankoop. En vanavond, als de klok 0:00 slaat, kan heel de straat genieten van de muziek die uit mijn Bose komt.
alleen een dock?? je bent gek :+
Ik zou ook zeggen dat een versterker met 2 3-weg zuilen beter is maar je zit dan wel met veel meer ruimte wat het inneemt. Als je niet veel ruimte in wilt nemen, dan kom je automatisch uit bij satelliet-speakers en op dat gebied doet Bose het gewoon ontzetten goed.

Daar kan geen Philips, Sony, Samsung of LG aan tippen en daar merk je echt dat de middentonen missen. Bij Bose heb ik dat idee veel minder en er zijn er maar weinig waar dat net zo is. Pioneer doet het ook goed op dit gebied, net zoals Harman Kardon. Maar Harman Kardon heeft ook geen goedkope sets en Pioneer weer geen actieve subwoofer wat toch echt een gemis is.
Had dus een samsung.. merkte echt wel dat er iets miste (dat het de middentonen waren.... :?)

Dus de Bose is eigenlijk een aanschaf waar ik als "audio leek" wel redelijk mee af kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
RoRoo schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:50:
[...]

alleen een dock?? je bent gek :+
In Oktober heb ik tijdens de trouwerij van mijn broer het gebruikt tussen de band door om jazz af te spelen. Was een grote ruimte voor zo'n 150 man en iedereen kon het goed verstaan. Mensen stonden versteld dat er zoveel en zo een goed geluid uit zo'n klein ding kan komen.

Het gaat om deze;
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.nl/GLOBAL/Images/000000000000047271_ca.jpg
Had dus een samsung.. merkte echt wel dat er iets miste (dat het de middentonen waren.... :?)

Dus de Bose is eigenlijk een aanschaf waar ik als "audio leek" wel redelijk mee af kan?
Wat mij betreft wel. Meer dan redelijk zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Dimens schreef op maandag 31 december 2012 @ 16:14:
[...]
In Oktober heb ik tijdens de trouwerij van mijn broer het gebruikt tussen de band door om jazz af te spelen. Was een grote ruimte voor zo'n 150 man en iedereen kon het goed verstaan. Mensen stonden versteld dat er zoveel en zo een goed geluid uit zo'n klein ding kan komen.

Het gaat om deze;
[afbeelding]

[...]
Wat mij betreft wel. Meer dan redelijk zelfs.
Dan is ie z'n geld wel waard jah :) dat red je niet met een sonos play 3 van 299 ;)

Ok, heb geld teruggekregen van de MM (niet alles door die vage voorwaarden. Laatste x dat ik ooit iets daar gekocht heb). Ga binnenkort even bij een HiFi zaak naar binnen om een iets duidelijker beeld te krijgen.

Thanks
Kan het principe wat bose gebruikt ook opgaan voor andere situaties?
Tv bevat al mn spullen, console media player etc. En dan vanuit tv met glasvezel naar home cinema set en dat ie dan bij het switchen van bron het geluid gewoon weergeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31

FeaR

In GoT we trust

[...]
Daar kan geen Philips, Sony, Samsung of LG aan tippen en daar merk je echt dat de middentonen missen. Bij Bose heb ik dat idee veel minder en er zijn er maar weinig waar dat net zo is.
Ook bij Bose missen die middentonen en wordt de subwoofer gebruikt om dat bereik op te vangen. Dat is inherent aan een systeem met dergelijke kleine speakers. Bose zet wel delen van het bereik aan waardoor het een stuk minder opvalt, neutraal is het zeker niet. Of dat je ding is, is een tweede. Op GoT is een heel topic over Bose te vinden met de argumenten tegen dan wel voor dat merk. Vooral tegen, maar grote kans dat het komt omdat de doelgroep van Bose niet echt matched met de doelgroep van dit forum. Op HTForum zal je het merk eigenlijk helemaal niet tegenkomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-07 15:31
ik wil het bose issue even loslaten: je geeft aan dat je muziek wilt luisteren. Daarvoor wil je een soundbar aanschaffen. Een sounbar is home-cinema ge-ent, en daardoor dus reelijk ongeschikt om muziek af te spelen.

Wat is jouw budget eigenlijk. Heb je andere eisen? Formaat speakers, met of zonder sub, grootte van de receiver, te bedienen via iphone/android/ spotify... ik noem maar eens wat.

Via de audio-out op de TV kun je alle bronnen wel via de radio weergeven.

[ Voor 7% gewijzigd door 107mb op 01-01-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
107mb schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 09:25:
ik wil het bose issue even loslaten: je geeft aan dat je muziek wilt luisteren. Daarvoor wil je een soundbar aanschaffen. Een sounbar is home-cinema ge-ent, en daardoor dus reelijk ongeschikt om muziek af te spelen.

Wat is jouw budget eigenlijk. Heb je andere eisen? Formaat speakers, met of zonder sub, grootte van de receiver, te bedienen via iphone/android/ spotify... ik noem maar eens wat.

Via de audio-out op de TV kun je alle bronnen wel via de radio weergeven.
Ik wil juist geen soundbar. Ik twijfelde over deze: http://www.bose.nl/NL/nl/.../cinemate-speaker-system/

Wat ik wil:
Beter geluid vanaf alle bronnen op mijn led tv
UPC Decoder
Mediaplayer
Xbox 360
Allen via hdmi op tv welke geen ARC ondersteunt

En dan voor mijn vrouw het belangrijkst: muziek moet klinken. Niet top, maar ook niet zo plat als die samsung deed.
Alleen die bose is een end duurder en ik wil eigenlijk niet meer als 600 uitgeven, dus wil ik wat meer zekerheid over het "gemis". Spullen kan je niet blijven terugsturen neem ik aan. En bij de MM wordt het alleen maar duurder omdat ze je geld rekenen voor het alleen al openen van de doos.

Heel veel eisen heb ik niet. Liefst 2 speakers met sub en een surround illusie. Bediening via een harmony. Internet functies e.d. kunnen me persoonlijk gestolen worden. Ding moet geluid geven :)

[ Voor 6% gewijzigd door RoRoo op 01-01-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Iedereen een fijn 2013 toegewenst.

Als ik het goed begrijp is alleen de TV (met aangesloten randapparatuur) een bron. Verder geen andere externe bronnen zoals een CD-speler.

In dit geval heb je genoeg aan 2 actieve speakers (je wilt immers geen losse versterker).
Deze komen erg goed uit de test. De bas heeft geen punch vanwege het speaker formaat maar verder een goed geluid
Deze klinken ook goed en hebben een betere basweergave maar zijn wel een stuk groter en duurder maar nog ruim binnen het budget.

Wanneer er echter meerdere apparaten aangesloten moeten worden ontkom je bijna niet aan een losse versterker vanwege de meerdere benodigde ingangen en daar is zo veel keuze in dat het toch echt zelf moet gaan doen.

Het idee van de oude Logitech Z-5500 en de nieuwe Z-906 is volgens mij wat je zoekt. Gewoon een speakersset waar je meerdere apparaten op kan aansluiten. Deze Logitech speakersets klinken behoorlijk bombastisch en daardoor erg geschikt voor Games en Film. Muziek is minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Tof dat je meedenkt, maar dat zijn pc speakertjes.
Ik moet wel DTS kunnen decoden etc. Dus Analoge input met RCA gaat geen pretje worden :) op de logitech set na, maar die heeft weer een stapel speakers ...

Zoek eigenlijk gewoon een home cinema 2.1 zonder blu-ray/dvd. 2 speakers. 1 woofer. En een optical audio in mits de tv dan het geluid van m'n film of game doorkeilt naar de audioset....
Vreemd genoeg lijkt dit praktisch onvindbaar. Behalve met die bose set :S

En nou zou die BOSE set prima zijn, ware het niet dat ik in een winkel geen duidelijk beeld kan krijgen en ik mixed signals ontvang over de eigenlijke kwaliteit. En ik wil niet weer van een koude kermis thuis komen :+

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoo op 01-01-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:16
Halve vrienden/familie kring bezit Bose zo'n 321 set. Als je mag afgaan op hun reactie's speelt het goed. Je moet alleen voor jezelf uitmaken ofdat je wel vloerstaanders wil of eerder iets discreets. Als je voor het laatste kiest is Bose 321 niet 'slecht' mensen die naar zulke oplossingen kijken zijn meestal ook geen audiofielen. Persoonlijk vind ik dat er weinig systemen meekomen in deze klasse, HK heeft ook mooie oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
RoRoo schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:07:
Tof dat je meedenkt, maar dat zijn pc speakertjes.
Ik moet wel DTS kunnen decoden etc. Dus Analoge input met RCA gaat geen pretje worden :) op de logitech set na, maar die heeft weer een stapel speakers ...

Zoek eigenlijk gewoon een home cinema 2.1 zonder blu-ray/dvd. 2 speakers. 1 woofer. En een optical audio in mits de tv dan het geluid van m'n film of game doorkeilt naar de audioset....
Vreemd genoeg lijkt dit praktisch onvindbaar. Behalve met die bose set :S

En nou zou die BOSE set prima zijn, ware het niet dat ik in een winkel geen duidelijk beeld kan krijgen en ik mixed signals ontvang over de eigenlijke kwaliteit. En ik wil niet weer van een koude kermis thuis komen :+
De Logitech set kan je met alleen 2 kleine speakers gebruiken. De rest gewoon niet aansluiten en kiezen voor stereo.
Een TV die 5.1 geluid uitstuurt is vrij bijzonder. Kan jouw TV dat wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Nicklazzz schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 18:49:
Halve vrienden/familie kring bezit Bose zo'n 321 set. Als je mag afgaan op hun reactie's speelt het goed. Je moet alleen voor jezelf uitmaken ofdat je wel vloerstaanders wil of eerder iets discreets. Als je voor het laatste kiest is Bose 321 niet 'slecht' mensen die naar zulke oplossingen kijken zijn meestal ook geen audiofielen. Persoonlijk vind ik dat er weinig systemen meekomen in deze klasse, HK heeft ook mooie oplossingen.
Dus voor een "leek" kan je eigenlijk bijna niet fout gaan?? HK is ook al langs gekomen, maar die hebben over het algemeen een wat bulky versterker/bluray erbij...
Athome schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 20:26:

De Logitech set kan je met alleen 2 kleine speakers gebruiken. De rest gewoon niet aansluiten en kiezen voor stereo.
Een TV die 5.1 geluid uitstuurt is vrij bijzonder. Kan jouw TV dat wel dan?
Het zal (imho) de passthrough zijn en de audioset zal het dan correct gaan weergeven. Neem ik aan. Want met datzelfde principe gaat de Bose set ook werken. Al je apparaten op de tv en dan via optical naar de bose

Edit:
Tv audio eigenschappen opgezocht

Dolby: Dolby Digital Plus / Dolby Pulse
SRS TheaterSound HD
DTS 2.0 + Digital-uitgang
Geluidsvermogen
Luidspreker type: Down Firing + Full Range

Kan ik daar wel iets mee?

[ Voor 8% gewijzigd door RoRoo op 01-01-2013 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je wilt allemaal van die fool proof oplossingen, maar heb je niet ook 2 actieve speakers overwogen. De audioengine A5 om maar een voorbeeld te noemen. Gewoon alles aansluiten op je tv en de speakers op de audio out of de hoofdtelefoonaansluiting aansluiten.

Dan heb je erg goed en vol geluid, juist bij muziek. En dat zonder ook maar 1 versterker.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:43:
Je wilt allemaal van die fool proof oplossingen, maar heb je niet ook 2 actieve speakers overwogen. De audioengine A5 om maar een voorbeeld te noemen. Gewoon alles aansluiten op je tv en de speakers op de audio out of de hoofdtelefoonaansluiting aansluiten.

Dan heb je erg goed en vol geluid, juist bij muziek. En dat zonder ook maar 1 versterker.
Ik heb daar in eerste instantie niet over nagedacht. Omdat er vaak een analoog geluid uitgaat.
Mijn mediaplayer heeft wat moeite met het decoden van dts, dus wil ik m middels zo'n set ontlasten.

Die A5 werkt via de RCA out van mijn tv en dat is stereo, dat kan ik ook wel op mijn oude set zo aansluiten. Die mist alles behalve RCA ;)

Maar als ik zo lees n.a.v. het feit dat de tv niet eens 5.1 signaal zal doorsturen naar de Bose, ben ik blij dat ik m nog niet gehaald heb :)

Genoeg stof tot nadenken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
RoRoo schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 21:13:
Edit:
Tv audio eigenschappen opgezocht

Dolby: Dolby Digital Plus / Dolby Pulse
SRS TheaterSound HD
DTS 2.0 + Digital-uitgang
Geluidsvermogen
Luidspreker type: Down Firing + Full Range

Kan ik daar wel iets mee?
Is vrij standaard voor een TV en dus geen 5.1 uit via de digital out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Athome schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:26:
[...]

Was ik al bang voor. Thanks voor de tip. Bose valt dan af voor mij.
Terug naar de tekentafel. Zal dan toch iets met een versterker moeten zoeken voor de inputs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Athome schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:26:
[...]

Digital-out kan ook voor passtrough staan. Er zijn ook genoeg televisies die via optisch passtrough kunnen doorsturen zoals mijn eigen televisie welke DTS en AC3 (Dolby Digital) 5.1 passtrough kan doorsturen naar mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31

FeaR

In GoT we trust

RoRoo schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:34:
[...]
Was ik al bang voor. Thanks voor de tip. Bose valt dan af voor mij.
Terug naar de tekentafel. Zal dan toch iets met een versterker moeten zoeken voor de inputs..
Wat is de meerwaarde van 5.1 door kunnen sturen als je toch maar een 2.0 of 2.1 setje wilt?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Heb ik nog niet meegemaakt. Wellicht dat het bij nieuwere generatie vaker gebeurd maar het is zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Ik heb enkel ervaring met de Bose AE2 (hoofdtelefoon dus) en niet met hun boxen. Ik kan je wel meegeven dat je voor Bose echt niet enkel voor het merk betaald, maar ook voor een aantal andere zaken.

Ik heb mijn AE2 nu enkele weken en ben nog nooit zo tevreden geweest over een hoofdtelefoon. Hiervoor had ik een Sennheiser-hoofdtelefoon die weliswaar een betere geluidskwaliteit bood maar het draagcomfort van mijn Bose is zo'n 1000 maal beter.

Voor een setje boxen heb je natuurlijk niks aan draagcomfort maar ik wil je maar gewoon meegeven dat de heren ontwikkelaars bij Bose misschien aan een aantal zaken hebben gedacht waar de andere fabrikanten niet meteen aan gedacht hebben.

TL;DR: Bose is duur maar volgens mij betaal je niet enkel voor het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Dimens schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:01:
Digital-out kan ook voor passtrough staan. Er zijn ook genoeg televisies die via optisch passtrough kunnen doorsturen zoals mijn eigen televisie welke DTS en AC3 (Dolby Digital) 5.1 passtrough kan doorsturen naar mijn versterker.
Het zou kunnen, maar de info op de Samsung site is wat karig hierover.. ga ze wel even bellen.
FeaR schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:06:
Wat is de meerwaarde van 5.1 door kunnen sturen als je toch maar een 2.0 of 2.1 setje wilt?
Legitieme vraag die ik gister ook van m'n vrouw terugkreeg ;)

Nu ga ik waarschijnlijk onbedoeld toegeven dat ik in de marketing trucjes getrapt ben, maar ik geloof wel dat die setjes het 5.1 geluid dusdanig de ruimte insturen en het "effect" van surround creëren over 2 speakers en 1 subwoofer.

Ik heb liever niet achterspeakers staan/hangen omdat de bank tegen de muur staat, dus "achter" zal naast zijn en dat is al helemaal ruk. + ik heb 2 kleine kids rond stuiteren die elke gelegenheid zullen aangrijpen om papa z'n film avond te verknallen :)

Ik zal denk ik gewoon moeten toegeven dat, wat ik wil, niet bestaat/mogelijk is. misschien zelfs absurd :+

Hoe simpel moet het zijn denk ik dan. en 600 euro uitgeven aan een systeem wat eigenlijk gewoon een stereo signaal je kamer in trapt vind ik net wat ver gaan.
Ben bang dat ik toch een extra apparaat erbij moet zoeken met voldoende inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Surround uit een 2.1 set kan maar er zijn veel factoren die het effect bepalen.
- Afmetingen en vorm van ruimte waarin de speakers staan.
- Plaats waar de speakers in de ruimte staan.
- Afstand tussen de speakers.
- Hoogte van het montagepunt van de speakers.
- Wand en vloerbekleding.
- Accessoires in de ruimte (planten, stoelen, etc).
Pagina: 1