Windows 7 aanschaffen of windows 8 --> downgrade naar 7

Pagina: 1
Acties:
  • 1.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mijn vader heeft al eeuwen Windows XP en wil nu graag upgraden naar windows 7. Ik wil hem deze cadeau doen maar zie dat Windows 8 tot mijn verbazing een stuk goedkoper is.

Zou het mogelijk zijn om windows 8 pro te kopen (bij bijvoorbeeld mycom of computerland) en een downgrade te doen? Zou weer wat geld besparen :)

Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat het alleen met laptops of oem pc's kan, maar in feite gaan we ook wat nieuwe hardware (componenten) kopen... valt hier nog een mouw aan te passen?

[ Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 31-12-2012 11:34 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05
Als ik het zo lees dan kun je met dezelfde key ook een Win 7 installeren.
http://www.microsoft.com/...ges/downgrade_rights.aspx

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Thanks. Zeer goede link.

Windows 8 blijkt echter niet goedkoper te zijn, ik had op mycom.nl windows 8 gevonden voor 54 euro. Het ging hierbij echter om de PRO Pack. Dit blijkt alleen een update te zijn van windows 8 naar windows 8 pro.

Lekker verwarrende benamingen! Ze zijn nu ongeveer even duur, maar het kan het nog steeds nuttig zijn om windows 8 aan te schaffen als het downgraden lukt.

[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 31-12-2012 11:44 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:12

Swerfer

Hmm...

Workaholic schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:43:
Thanks. Zeer goede link.

Windows 8 blijkt echter niet goedkoper te zijn, ik had op mycom.nl windows 8 gevonden voor 54 euro. Het ging hierbij echter om de PRO Pack. Dit blijkt alleen een update te zijn van windows 8 naar windows 8 pro.

Lekker verwarrende benamingen! Ze zijn nu ongeveer even duur, maar het kan het nog steeds nuttig zijn om windows 8 aan te schaffen als het downgraden lukt.
Een upgrade naar Windows 8 Pro kost tot 31 januari €29,99 als je online Windows 8 download bij Microsoft...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 22:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Workaholic schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:43:
Thanks. Zeer goede link.

Tot het eind van deze maand kun je voor 3 tientjes upgraden naar Windows 8 Pro. :) Kijk hier maar eens :)

http://windows.microsoft...._MSCOM_Prog_FPP_Hero_Null

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het is toch ook mgoelijk een system builder license te halen? en zo ja weet iemand waar dat kan want online kan ik hier weinig over vinden. Alleen dat je moet kijken bij lokale retailers maar dynabyte, dixons,mycom en mediamarkt hebben het allemaal niet online staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Windows 7 ultimate installeren zonder key, upgrade assistant draaien en voor 29,95 een pro key kopen en kiezen voor USB installatie.

Windows 8 pro key in windows 7 ultimate invoeren en gaan.

Ik kon zelfs de windows 8 release preview upgraden voor 29,95 naar 8 pro voor mijn wetab...
Volgens mij boeit het MS niets zolang ze maar kunnen zeggen dat 8 goed verkoopt (wat het niet doet)

[ Voor 34% gewijzigd door fast-server op 03-01-2013 00:07 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

May I ask: waarom geen Windows 8?
Niet om hier een 7/8 discussie op te starten hoor maar gewoon uit interesse wat of je motieven zijn.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Windows 8 is naar mijn idee/gevoel een tablet OS, werk vele malen sneller op 7.
Niemand in mijn bekende groep gebruikt het meer op zijn PC, en dat zijn toch allemaal ITérs en software ontwikkelaars/programmeurs.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ben ook benieuwd, het enige wat mist is een knopje linksonderin wat er EIGENLIJK nog steeds zit, en hoewel je niet naar je desktop kan kijken terwijl start open staat, is alles van het W7 start menu nog steeds aanwezig (meeste mensen drukten toch op de windows key en klikte dan een van de recent apps, of begonnen met het tikken van een search). Toegevoegde waarde is dat je nu OOK notificaties hebt, een nieuwe app-laag, en daarnaast: een desktop met een betere explorer (ja, de Office 2007 ribbon was wat brak, maar de Windows Explorer ribbon anno 2012 is toch wel erg goed), makkelijker file management, en een taskmanager die zelfs MIJN pa snapt. En tsja... sommige apps binnen de extra applicatie laag zijn eigenlijk wel leuk :). En het OS is nog een stuk sneller ook en makkelijker als uitwonende zoon te fixen: (pa, druk gewoon op de "refresh my OS" knop), als dat ooit nodig is.

Overigens, fast-server: die upgrade key is bij mijn weten niet voor een volle W7 te gebruiken, en zal uiteindelijk dan nog steeds de activatie compliceren. Een volle W8 key zou in feite ook met W7 moeten werken, maar om heel eerlijk te zijn, als je een XP user naar W7 zet kun je misschien beter gelijk voor W8 gaan, persoonlijk moest ik afgelopen weken op Windows Vista werken op het werk, en hoewel daar al start-search in zit (niet in XP) miste ik heel erg de snapping van W7/W8, en ging ik toch heel snel een paar dingen van W8 eigenlijk missen.

Je zult een volle licentie moeten hebben; een OEM/systembuilder gaat het goedkoopste zijn. Ga alstjeblieft niet naar goedkope keysites, want daar heeft MS eerder een stokje voor gestoken omdat het gejatte MSDN(AA) keys bleken te zijn, of een tweedehands OEM key, maar hou het legaal genoeg.

Een gebruiker die na een paar weken W7 gebruiken naar XP of Vista ging, had kleine ergernissen aan nieuwe dingen die ze missen, en sinds ik 8 gebruiker ben, heb ik er ook zo een paar bij 7 én Vista. En dat zeg ik als productiviteit-IT-er; een BI-er die voor de éne 77000+ mederwerkers multinational gedetacheerd zit bij de andere 150000+ medewerkers multinational, in drie landen. Die extra tablet laag is slechts een extra; leuk voor apps die je eigenlijk nooit start maar toch leuk de tile van wilt zien (en ik moet bekennen dat ik de News360 app toch eigenlijk wel even bekijk af en toe, en de agenda app/mail app soms naast m'n dual-monitor desktop toch even pin, want ze werken gewoon erg goed eigenlijk). Het desktop OS wat de basis is, is eigenlijk ook gigantisch veel beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Umbrah op 03-01-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Meekoh schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:37:
Als ik het zo lees dan kun je met dezelfde key ook een Win 7 installeren.
http://www.microsoft.com/...ges/downgrade_rights.aspx
Ja klopt, MAARR, en daarin lijkt men hier scheeft te fietsen in dti topic:

je kan alleen de Win8 key gebruiken van een Pro oem versie (dus een pc-met daarop voorinstallt 8 Pro) en met de (losse) duurder dan 100 Pro versie kan het ook, dus NIET de key van een 30 euro online-versie. Nee niet zelf geverifieerd, wel verscheidene bronnen erover gelezen (waar uit de EULA geciteerd werd, en die zegt precies wat anders bij de 30 euro versie, dan bij de echte versie).
Logisch anders zou men nooit meer een dure Win7 kopen, en alles via deze goedkope sluiproute activeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 03-01-2013 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

fast-server schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:10:
Windows 8 is naar mijn idee/gevoel een tablet OS, werk vele malen sneller op 7.
Niemand in mijn bekende groep gebruikt het meer op zijn PC, en dat zijn toch allemaal ITérs en software ontwikkelaars/programmeurs.
Als je Metro niet gebruikt is er helemaal niets tablet aan. Het is namelijk geen tablet OS maar een desktop OS met toegevoegde tabletinterface.

Uit diverse onafhankelijke tests is gebleken dat Windows 8 zeker niet trager is dan Windows 7, in veel gevallen gelijk en in sommige gevallen sneller tot veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Iedereen mag natuurlijk zijn/haar eigen mening hebben over windows 8.

Als je stukken zoals: http://blogs.computerworl...windows-8-sales-are-bleak leest zie je dat de meeste mensen helemaal niet gecharmeerd zijn van windows 8.
Het is dan ook niet zo vreemd dat de verkoop cijfers tegen vallen.

Als microsoft dingen zoals, metro, de charms bar en het start menu (wel/niet) aan de gebruiker had overgelaten dan was het een heel ander verhaal geweest.
Laat de gebruikers lekker zelf beslissen wat ze wel en niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Eagle Creek schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:18:
[...]

Als je Metro niet gebruikt is er helemaal niets tablet aan. Het is namelijk geen tablet OS maar een desktop OS met toegevoegde tabletinterface.

Uit diverse onafhankelijke tests is gebleken dat Windows 8 zeker niet trager is dan Windows 7, in veel gevallen gelijk en in sommige gevallen sneller tot veel sneller.
Dat is voor synthetische; computer-achtige performance. Qua workflow vind ik het als je de shortkeys door hebt en de manier hoe je zelfs de beste van de twee werelden verbeterend, als in: je mist een hoop dingen (bewegingen, acties, dingen als dual-monitor taakbalk, app-snap, overlays, notificaties) een verbetering. Dingen als booten zijn EXTREEM veel sneller (net zoals updates installeren, geez!), zeker dingen als diagnose en error recovery als je het nodig hebt, maar belangrijker is, gevoelsmatig is het óók sneller. Net zoiets als wat blijkt uit het gebruik van Windows Phone, zeker de browser is een ramp in benchmarks, maar iedereen die het gebruikt zegt; beste mobiele browser ooit. Persoonlijk ben ik nog het meest onder de indruk van workflow, booten en ja, de desktop verbeteringen.

Maar goed, dit topic gaat over twee dingen: een XP gebruiker migreren en zo goekoop mogelijk. Je kunt een upgrade editie kopen voor één van beide, maar met de upgrade editie voor de ENE kun je >NIET< de andere upgrade; als in: je kunt een Windows 8 upgrade kopen voor drie tientjes (http://windows.microsoft...._WOL_Hero_ShopHP_FPP_Null) waarmee je ook XP kunt upgraden, maar daarmee kom je NIET naar Windows 7. En dat zul je ook niet. Daarvoor zul je een Windows 7 Upgrade moeten kopen, maar die is duurder, en als je dan ooit alsnog naar 8 wilt, zul je dat NOG eens moeten kopen (en dan is het waarschijnlijk niet meer drie tientjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Eagle Creek schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:18:
[...]

"Als je Metro niet gebruikt is er helemaal niets tablet aan."
Klopt. Alleen wil MS wel dat je standaard in Metro start: ze hebben namelijk geen optie ingebouwd waardoor je kan aanvinken of je in Metro of in de desktop wilt starten... Komaan, hoe lang duurt het om zoiets te maken? Toont gewoon dat ze echt Metro bij de not-experienced user willen doordrukken zo. (Die mensen zullen namelijk geen workaround zoeken om dat gedrag te veranderen.)
Daarnaast heb je nog steeds het gemis van een native start button omdat MS expres alle code uit Win 8 heeft gehaald. 8)7

Beide argumenten die ik hier noem zijn eenvoudig te fixen met wat tooltjes. Maar toch vind ik het grof dat MS dus totaal niet naar feedback luisterde bij de Customer Preview en wat was het niet allemaal! Die Beta's bij MS zijn niet meer dan een stunt. Puur bugs fixen gebeurt er nog, maar concrete feedback bekijken? Nop.

"Het is namelijk geen tablet OS maar een desktop OS met toegevoegde tabletinterface."
Hmm, maar dan vind ik die tabletinterface toch wel iets te veel ingebreid bij de desktop-modus: zelfs als je dus bepaalde tools installeert + dan mooi zonder Metro werkt, zijn er wel nog plaatsen waar je met Metro te maken krijgt:
- als je op het Netwerk-icoontje klinkt, krijg je bv. een megagrote er-niet-uit-ziende Metro sidebar te zien.
- en sommige instellingen kan je alleen in Metro interface aanpassen terwijl andere daar niet staan. Er zit geen logica in.
- de zoekfunctie werkt ook enkel in de Metro interface (dacht ik? dit ben ik niet 100% zeker).

En nu iets dat persoonlijk is: mij spreekt de desktop GUI niet echt aan. Die strakke borders en geen transparantie (Aero).
Zijn we terug in het tijdperk van Windows 95?
Zelfs Linux-distributies zoals Ubuntu zien er 10 keer mooier uit...

En het klopt inderdaad dat Win 8 over het algemeen sneller werkt dan Win 7. Maar die paar seconden tijdswinst wegen voor mij niet op tegen de nadelen.
Voor mij voelt Win 8 echt als een tablet-users first, desktop-users second OS. En daar kan ik niet tegen. :P

Edit: en ook heb ik vernomen dat vele mensen puur shortcuts van buiten leren om wat degelijk met het OS te kunnen werken.
Sorry, maar wat is het nut van een graphical user interface als met shortcuts een pak beter werkt? Lijkt me toch iets mis mee dan...

@ topicstarter: Ik raad Windows 7 64 bits SP1 aan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Asgaro op 03-01-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passeridae
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
fast-server schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:30:
Iedereen mag natuurlijk zijn/haar eigen mening hebben over windows 8.

Als je stukken zoals: http://blogs.computerworl...windows-8-sales-are-bleak leest zie je dat de meeste mensen helemaal niet gecharmeerd zijn van windows 8.
Het is dan ook niet zo vreemd dat de verkoop cijfers tegen vallen.
Wat je daar leest is dat de verkopen achter blijven. Als mensen het IDEE hebben dat het niet werkbaar is, blijven daardoor de verkopen achter. Dat is geen enkele bewijs of dat het ook daadwerkelijk is dat het systeem niet werkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:59
Asgaro schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 00:45:
[...]

"Als je Metro niet gebruikt is er helemaal niets tablet aan."
Klopt. Alleen wil MS wel dat je standaard in Metro start: ze hebben namelijk geen optie ingebouwd waardoor je kan aanvinken of je in Metro of in de desktop wilt starten... Komaan, hoe lang duurt het om zoiets te maken? Toont gewoon dat ze echt Metro bij de not-experienced user willen doordrukken zo. (Die mensen zullen namelijk geen workaround zoeken om dat gedrag te veranderen.)
Daarnaast heb je nog steeds het gemis van een native start button omdat MS expres alle code uit Win 8 heeft gehaald. 8)7

Beide argumenten die ik hier noem zijn eenvoudig te fixen met wat tooltjes. Maar toch vind ik het grof dat MS dus totaal niet naar feedback luisterde bij de Customer Preview en wat was het niet allemaal! Die Beta's bij MS zijn niet meer dan een stunt. Puur bugs fixen gebeurt er nog, maar concrete feedback bekijken? Nop.

"Het is namelijk geen tablet OS maar een desktop OS met toegevoegde tabletinterface."
Hmm, maar dan vind ik die tabletinterface toch wel iets te veel ingebreid bij de desktop-modus: zelfs als je dus bepaalde tools installeert + dan mooi zonder Metro werkt, zijn er wel nog plaatsen waar je met Metro te maken krijgt:
- als je op het Netwerk-icoontje klinkt, krijg je bv. een megagrote er-niet-uit-ziende Metro sidebar te zien.
- en sommige instellingen kan je alleen in Metro interface aanpassen terwijl andere daar niet staan. Er zit geen logica in.
- de zoekfunctie werkt ook enkel in de Metro interface (dacht ik? dit ben ik niet 100% zeker).

En nu iets dat persoonlijk is: mij spreekt de desktop GUI niet echt aan. Die strakke borders en geen transparantie (Aero).
Zijn we terug in het tijdperk van Windows 95?
Zelfs Linux-distributies zoals Ubuntu zien er 10 keer mooier uit...

En het klopt inderdaad dat Win 8 over het algemeen sneller werkt dan Win 7. Maar die paar seconden tijdswinst wegen voor mij niet op tegen de nadelen.
Voor mij voelt Win 8 echt als een tablet-users first, desktop-users second OS. En daar kan ik niet tegen. :P

Edit: en ook heb ik vernomen dat vele mensen puur shortcuts van buiten leren om wat degelijk met het OS te kunnen werken.
Sorry, maar wat is het nut van een graphical user interface als met shortcuts een pak beter werkt? Lijkt me toch iets mis mee dan...

@ topicstarter: Ik raad Windows 7 64 bits SP1 aan. :)
Ik heb eigenlijk alleen iets te zeggen over dat shortcut verhaal van je, Daarvoor wil ik even teruggrijpen naar het feit dat de upgrade voor een ietwat ouder mens is. Waarschijnlijk dezelfde leeftijd als een aantal van mijn ooms en tantes die ook niet zo heel veel van computers af weten maar ze moeten nu wel want email en facebook en dergelijke dingen.

Als ik zie hoe die shortcuts en complete menupaden uit het hoofd leren om ergens te komen heb ik zelf zoiets van dan kun je net zo goed naar windows 8 upgraden want menupaden en shortcuts leren ze toch uit het hoofd en voor de rest zijn alle dingen zoals email veel makkelijker bereikbaar gemaakt met grotere iconen enzo. Ook zitten de meeste relevante instellingen in een makkelijk en groot menu wat iets beter bediend kan worden met touch maar wat nog prima bemuist kan worden. Verder worden er hierboven nog wel meer goede redenen genoemd om voor win8 te gaan.

Ik zou zelf zeggen installeer er windows 8 op.
Je zult bij beide versies je vader heel veel opnieuw moeten uitleggen omdat er toch dingen veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Passeridae schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:38:
[...]

Wat je daar leest is dat de verkopen achter blijven. Als mensen het IDEE hebben dat het niet werkbaar is, blijven daardoor de verkopen achter. Dat is geen enkele bewijs of dat het ook daadwerkelijk is dat het systeem niet werkbaar is.
Ik hoor bij de groep die van mening is dat het voor mij onwerkbaar is in de huidige versie.

Metro als optie en het start menu terug en ik stap meteen over naar 8 maar tot die tijd staat hij niets te doen op mijn test partitie.

Dat hele metro is in mijn ogen lelijk en omslachtig en ook ik hoor daar de meeste klachten over bij mijn vrienden en familie. De meeste hebben net als ik snel afstand genomen van win 8. In de hoop dat het een en ander nog aangepast gaat worden.

Het lijkt er nu erg op dat je Windows 8 of super vindt of helemaal niets.
En op het moment zijn de mensen die er niet aan kunnen/willen wennen in de meerderheid zijn.
Daarom zullen de cijfers tegen vallen. En de mensen zullen nu een extra punt hebben om over te gaan op een tablet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 05:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik hoor bij de groep die van mening is dat het voor mij onwerkbaar is in de huidige versie.
Mag ik vragen wat of je er precies -onwerkbaar- aan vindt?
Mag ik vragen hoe lang je het systeem daadwerkelijk dagelijks hebt gebruikt voor al je reguliere computertaken, dus niet als testsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het Metro een gedrocht.

Het gedoe met apps en niet mijn eigen achtergrond met alleen mijn eigen icoonen. ik wil mijn scherm zelf indelen hoe ik het wil en niet zoals het moet van win8.
Ik heb hetzelfde met de windows phone het schijnen prima dingen te zijn maar ik hou van icandy en de metro interface is me gewoon te saai lelijk en niet fijn om naar te kijken.

Als ik in win8 naar het bureaublad ga en werk met alles gaat het me wel aardig af en ik heb zelf ook al het startmenu terug gezet met een 3e party programma. Maar je krijgt steeds om de haverklap dat metro in your face en dat ben ik zat. Ik heb 2 macbooks waar ik alle dagelijkse dingen mee doe en de PC met win 7 gebruik ik alleen voor te gamen en wat zwaarder photoshop werk.

Mac heeft ook een metro achtige interface maar als je deze zelf niet start zul je hem ook nooit zien, ik wou dat Windows dit ook zo zou hebben. Ik ben gewoon iemand die niet van grote veranderingen houd (tweakers v7 ben ik ook lever kwijt dan rijk ipv v6)

Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt (over win8) ik hoor niet anders om me heen en de meeste snappen de commercials niet eens van Windows en staan bij het start scherm alleen maar aan te staren niet wetende wat ze er mee aan moeten. dan denk ik toch dat Windows niet goed bezig is.

Dus een korter antwoord op jou vraag:
Vindt Metro niet fijn werken en als systeem lelijk en onvriendelijk, en je hebt er geen keuze in. Dat is nog de aller slechtste keuze van Windows in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 22:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:06:
Ik vindt het Metro een gedrocht.

Het gedoe met apps en niet mijn eigen achtergrond met alleen mijn eigen icoonen. ik wil mijn scherm zelf indelen hoe ik het wil en niet zoals het moet van win8.
Ik heb hetzelfde met de windows phone het schijnen prima dingen te zijn maar ik hou van icandy en de metro interface is me gewoon te saai lelijk en niet fijn om naar te kijken.

Als ik in win8 naar het bureaublad ga en werk met alles gaat het me wel aardig af en ik heb zelf ook al het startmenu terug gezet met een 3e party programma. Maar je krijgt steeds om de haverklap dat metro in your face en dat ben ik zat. Ik heb 2 macbooks waar ik alle dagelijkse dingen mee doe en de PC met win 7 gebruik ik alleen voor te gamen en wat zwaarder photoshop werk.

Mac heeft ook een metro achtige interface maar als je deze zelf niet start zul je hem ook nooit zien, ik wou dat Windows dit ook zo zou hebben. Ik ben gewoon iemand die niet van grote veranderingen houd (tweakers v7 ben ik ook lever kwijt dan rijk ipv v6)

Maar ik ben niet de enige die er zo over denkt (over win8) ik hoor niet anders om me heen en de meeste snappen de commercials niet eens van Windows en staan bij het start scherm alleen maar aan te staren niet wetende wat ze er mee aan moeten. dan denk ik toch dat Windows niet goed bezig is.

Dus een korter antwoord op jou vraag:
Vindt Metro niet fijn werken en als systeem lelijk en onvriendelijk, en je hebt er geen keuze in. Dat is nog de aller slechtste keuze van Windows in mijn ogen.
Ieder zijn eigen natuurlijk :)

Ik gebruik Windows al sinds versie 3.11 for Workgroups. Ik heb nagenoeg alle versies van Windows voorbij zien komen. En nu dus Windows 8.

Persoonlijk zie ik alle ophef om Metro niet zo om eerlijk te zijn. Ik zie Metro zelf als een beeldvullend start menu. Die net zoals het Start menu van de vorige Windows versies met de Windows toets naar voren/te verbergen valt. Ook al zijn de meeste programma's die ik gebruik geen apps maar normale desktop programma's. Ik zie het verschil niet zo.

Afgelopen Kerst bij mijn ouders gezeten en ik had mijn laptop meegenomen. Mijn vader draait op Windows 7 en daar heb ik veel moeten instellen omdat hij de helft niet kan vinden. Ik heb hem met Windows 8 laten spelen, en daar ging het een stuk beter mee. Bij hem staan de meeste programma's als snelkoppeling op zijn bureaublad. Die staat behoorlijk vol. Dus voor hem was er eigenlijk geen verschil om een programma te starten vanaf zijn eigen bureaublad of via mijn Windows 8 Metro.

Verder werkt Windows 8 vrijwel hetzelfde als Windows 7.

Zolang je Metro ziet als het nieuwe opstartmenu, want dat is het eigenlijk. Is er niet zoveel verandert. Enige grote verschil is dat Metro ook met apps overweg kan, maar je kan het net zo goed vol gaan gooien met desktop programma's en het werkt nog steeds hetzelfde.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als je kijkt hoe hard microsofts marktpositie onderuit is gegaan dan lijkt windows 8 me eerder een paniek reactie.

Afbeeldingslocatie: http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2012/12/microsoft-google-apple-other-consumer-compute-market-share-640x353.jpg

In 8 jaar van 95% naar 20% is niet niets, alleen de laatste 3 jaar zijn ze al meer als gehalveerd.
Mensen met een Iphone kochten een imac of een ipad omdat ze op een ipad ook alles kunnen wat ze voorheen deden op een PC. (hyves, facebook, marktplaats en email).
Mensen met een android telefoon kochten een android tab en daarop kunnen ze ook alles doen (hyves, facebook, marktplaats en email).

een pad voldoet voor de grote meerderheid van de mensen gewoon goed, waarom nog een PC kopen?

Ik was vorige week bij de mycom, gewone PC's staan verstopt en er staan er maar weinig.
Het laptop gedeelte staan bijna geen mensen, de mensen die er staan vinden windows 8 niets...
De verkoper vraagt dan wat wilt U ermee doen? >> hyves, facebook, marktplaats en email
Vervolgens lopen die mensen de deur uit met een Samsung Galaxy Tab 2.

Dit was bij andere PC winkels precies het zelfde, mijn moeder en vrouw wilden eerst ook een andere laptop, maar willen nu ook een Samsung Galaxy Tab 2 omdat die ook alles doet wat ze willen en het is nog goedkoper en kleiner ook.

Daarnaast zijn de meeste tablets met windows 8 ook nog eens 2 tot 3 keer zo duur.

Ook steeds meer gamers gebruiken een console, en de PC markt gaat straks ook richting linux (zie valve/steam) ik gebruik windows alleen nog om op te gamen, als dit straks goed op linux kan ben ik ook weg.

Microsoft heeft gewoon de boot gemist en ze zijn veel te laat, mensen dwingen om een tablet OS te gebruiken zodat ze eventueel een te dure 8 tablet kopen valt bij de meeste dan ook niet goed.

[ Voor 6% gewijzigd door fast-server op 04-01-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
Me schrikt ook van dat plaatje....ziit daar ook smartphone in, dan vind ik het alwat vertekenender..

Zijn wij over 7 jaar zombies achter een 2 schermen, en een miditower erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Is alles wat onder een computer valt, dus ook tablets etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die tabel juist dat de markt goed verspreid is. Veel concurrentie en innovatie dus. Microsoft is juist gebaad bij concurrentie. Anders blijft het op zijn gat zitten en zijn het net bloedzuigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
plus er zijn de laatste jaren gewoon heel veel devices bij gekomen..

Maar als je niet van metro houd --> classic start menu er op en klaar. Dan is W8 echt een top OS.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 11:48:
plus er zijn de laatste jaren gewoon heel veel devices bij gekomen..

Maar als je niet van metro houd --> classic start menu er op en klaar. Dan is W8 echt een top OS.
Klopt, Windows 8 heeft een hele mooie desktop gedeelte. Maar ik zit juist niet met het verloren start knopje. Ik zit meer met die blokkenlaag die steeds in de weg zit. Is er al een tooltje waar je die complete Modern UI gebeuren eruit haalt waardoor je gewoon een soort nieuwe Windows 7 Versie overhoudt? Die hele Store kan me ook gestolen worden en al die Metro apps. IE, MSN en Skype en noem maar op is allemaal brakker dan de gewone desktop versie.

Het is vast nog even wachten op die hack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het topic maar een kick te geven; dus het niet helaas niet mogelijk om van 8 -> upgrade -> 8 pro te gaan om vervolgens te downgraden naar windows 7?

Want ik heb een ultrabook met het 8-gedrocht :( en ik moet en zal windows 7 krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Dan maak je maar even een 'eigen' topic aan, oude koeien blijven lekker in de sloot...die hoeven er niet uit :+

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 01-02-2014 19:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.