[Vista]Data van defecte laptop halen, met useraccount

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:25
Afgelopen weekend sneuvelde de laptop van het zusje van mijn vriendin. Erg jammer want ze was er aan gehecht. Nu heeft ze een nieuwe laptop gekocht en vroeg aan mij of ik de data van de oude kon halen. Dat is niet zo moeilijk. Heb de schijf uit de laptop geschroefd en aan een externe hardeschijf controller aangesloten via USB. Alleen loop ik tegen een probleem aan.

Op de laptop staat Windows Vista, er zit een account van haar op die beveiligd is met een wachtwoord. Dat betekend dat ik haar gebruikers map niet kan backuppen. Als ik naar C:\Documents en Settings\Gebruikers\gebruikersnaam ga dan krijg ik de melding dat ik op doorgaan moet klikken als ik verder wil. Maar toegang tot de map krijg ik niet. Er verschijnd ook geen schermpje om je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren om alsnog toegang tot de map te krijgen.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoek eens op 'take ownership', daarmee zou het gewoon moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik neem dan alle rechten over van de externe hardeschijf vanaf mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:11
correct :)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de beschikking over de inlognaam en wachtwoord.

Wat ik nu gedaan heb is dat ik met de rechtermuis op de gebruikersmap geklikt heb - eigenschappen - tabblad beveiliging en daar zie ik ergens staan 'onbekende account, deze heb ik aangeklikt en daaronder vinkjes gezet bij: Overneembare machtigingen van het bovenliggende object opnemen en Alle machtigingen op onderliggende objecten vervangen door overneembare machtigingen van dit object.

Nu is de laptop een paar minuten bezig met het instellen van de beveiligingsrechten. Ik hoop dat dit de goede manier is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nee, je moet ownership overnemen met de huidige account van je eigen computer. Wat Terw_Dan dus al zei :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hij is nog bezig.

Ik ga het zo op deze manier proberen: http://computertotaal.nl/...ownership-in-windows.html

Edit:
Hij is klaar en ik probeerde nu in de map te komen en dit lukte. Ik ben nu data aan het kopieren. Is het dan toch wel goed gegaan?
Ik had de link die ik hierboven noemde nog niet geprobeerd.

[ Voor 45% gewijzigd door Binnetie op 31-12-2012 12:14 ]

Pagina: 1