Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High end gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-11 21:14
Ik wil graag een goede, high end gaming + development laptop kopen. Spellen als BF3 zouden in de hoogste settings vloeiend moeten draaien. Budget rond de 1500 euro (ex BTW).

Eisen:
- i7
- Minstens 16GB ram
- SSD schijf
- 500-1000 GB extra schijf
- Schermgrootte: minstens 15.6", liefst rond de 17", 1080p
- Het liefst zonder Windows (heb al een licentie)

Ik ga Ubuntu naast Windows draaien en ik wil graag dat Ubuntu volledig supported is, dus ook de touchpad, functie toetsen die je soms hebt om je volume etc aan te passen en led lampjes. Liefst dus een model uit deze lijst: http://www.ubuntu.com/certification/desktop/

De laptop zal wel regelmatig vervoerd gaan worden voor m'n werk. Een bijbehorend docking station zou ook mooi zijn!

Ik had zelf deze gevonden: http://www.novatech.co.uk/laptop/range/novatecheliten1716, maar heb hun net gebeld en de hardware ondersteunt geen Linux :(

Daarnaast ben ik heel lang bezig geweest in de store van Dell, aangezien Dell de meeste laptops heeft waar Ubuntu goed ondersteund wordt. Echter zijn er maar een paar modellen met een SSD kaart en dit zijn de 13" - 14" modellen. Sowieso lijkt het erop dat er amper meer te configureren valt bij Dell.

https://www.system76.com/laptops/model/bonx6 deze lijkt me ook wel wat, maar het grote nadeel is dat deze uit Amerika moet komen. Ik koop de laptop zakelijk en daar zal ik 'em ook het meeste voor gebruiken, dus als er een keer gedonder is wil ik natuurlijk niet weken wachten op garantie.

[ Voor 36% gewijzigd door cooper87 op 31-12-2012 10:32 ]

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Een SSD kan je altijd zelf inbouwen, dus gebrek aan een SSD moet niet zo'n groot probleem zijn.

• cooper87
Sj44k13 schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:00:
Een SSD kan je altijd zelf inbouwen, dus gebrek aan een SSD moet niet zo'n groot probleem zijn.
Dat is waar, zo lang de garantie dan niet vervalt. Garantie is erg belangrijk omdat het dus een zakelijke laptop is.

Verwijderd

De 2 links in je topicstart verwijzen naar clevo gebaseerde systemen. Die zijn nu niet bepaald aan te raden, op zn zachtst gezegd..

Volgens mij heb je 2 opties:
low-end met de lenovo Y500 of inspiron 17R SE. Onder de €1000 klaar. Voor €150 een upgrade naar 16GB RAM en 128GB SSD kopen. Je krijgt dan een GT650m GDDR5. Dat klinkt als een tamelijk low-end kaart, maar je kan hem zonder al te veel problemen flink overclocken, en dan zit-ie rond het niveau van de GTX670m.

high-end met de Alienware M17x. Voor €1450 heb je de variant met i7, 1080p scherm en HD 7970m. Uit de pricewatch haal je vervolgens de goedkoopste kit 16GB/32GB RAM en SSD die je kan vinden.
cooper87 schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:04:
[...]

Dat is waar, zo lang de garantie dan niet vervalt. Garantie is erg belangrijk omdat het dus een zakelijke laptop is.
De garantie vervalt niet. Punt. Als dat wel wordt beweerd zijn het prutsers. Er is zelfs ooit een rechtzaak over geweest of je je laptop mocht openschroeven om meer RAM toe te voegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 12:57:
De 2 links in je topicstart verwijzen naar clevo gebaseerde systemen. Die zijn nu niet bepaald aan te raden, op zn zachtst gezegd..

high-end met de Alienware M17x. Voor €1450 heb je de variant met i7, 1080p scherm en HD 7970m. Uit de pricewatch haal je vervolgens de goedkoopste kit 16GB/32GB RAM en SSD die je kan vinden.

[...]

De garantie vervalt niet. Punt. Als dat wel wordt beweerd zijn het prutsers. Er is zelfs ooit een rechtzaak over geweest of je je laptop mocht openschroeven om meer RAM toe te voegen.
1: Aub, gaan we nou weer beginnen met Clevo afkraken? Je komt niet eens met argumenten Darkstone.
Niet dat die er zijn, want waarom zou het niet geschikt zijn? De hardware ondersteund Linux volledig.

s.v.p. niet weer het bekende spelletje gaan spelen, kom hier omdat ik graag wat leer maar jouw anti clevo geluid kennen we nu ondertussen wel. Zoals je weet heb ik zelf een BTO 17CL48 en ben er reuze tevreden mee! (Wat dus een Clevo barebone is)

2: AMD 7970? Handig onder Linux? De nVidia GTX kaarten worden beter ondersteund en optimus via project bumblebee werkt ook goed. Slecht advies dus. Beter een GTX 675m ofzo (of GTX 670m zoals bij de usa shop)

3: Dus je moet zelf los gaan shoppen? Goedkoper vast maar wat als er wat stuk gaat? Moet je weer los alles gaan testen en opsturen. Handig 8)7 Ben je uiteindelijk nog duurder uit met wat pech.

4: Dat klopt, garantie mag niet vervallen omdat je zelf een user serviceable part vervangt. Het is anders als je je moederbord vervangt ... maar let wel, gevolgschade is wel voor eigen rekening. Net zoals bij auto's ... chiptuning zal de garantie op je stoelen zegmaar niet doen laten vervallen. Maar als je turbo er mee stopt ... tja

Maar @ de topicstarter, heb je al naar deze BTO 17CL46 gekeken?
Is het zelfde model waar je naar linkte maar dan hoef je hem niet uit de USA te halen :)

Overigens zou je ook af kunnen met de 17CL48 zoals ik zelf heb, wel "maar" een GTX 660m maar heb er zelf ook ubuntu op gezet om te testen en dat werkte goed :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 13:16 ]

Verwijderd

Beter touchpad
beter toetsenbord
betere speakers & line-out
stiller in idle
betere koeling
goedkoper
langere accuduur
beter gebouwd
bevat hdmi-in
bevat hardwarematige switchable graphics
next business day garantie

voldoende argumenten lijkt mij... Als er bronnen bij moeten geef je maar een gil. Het enige tegenargument wat ik kan bedenken is een mat scherm.

Ik lees ook niet dat-ie van plan is er op linux te gamen. Maar als hij dan bied dat juist meer voordelen voor de M17x: dat is de enige high-end laptop die ik ken met hardwarematige switchable graphics. Het alternatief is pricewatch: Asus G75VX-T4043H. De beste notebook die ik ken zonder switchable graphics.

Overigens heb je op de dell's in-home of next-business day garantie. Dus het argument dat je moet gaan uitzoeken wat er stuk is gaat al helemaal mank... Op de lenovo zou dat eventueel een issue kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 13:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:24:
Beter touchpad subjectief + hoe wou je dit gaan onderbouwen aangezien je hem zelf nooit hebt gebruikt?
beter toetsenbord subjectief + hoe wou je dit gaan onderbouwen aangezien je hem zelf nooit hebt gebruikt?
betere speakers & line-out subjectief + hoe wou jij in piepsnaam de line-out gaan testen op een BTO of Dell?
stiller in idle heb je dit gehoord?
betere koeling Oh? Hoe weet jij dat? Ooit de koeling van een 17CL46 gezien?
goedkoper Als je zelf bob de bouwer speelt mogelijk
langere accuduur Vertel!
beter gebouwd Makkelijk argument, volgens wie? Je "reviewsite vriendjes"? :F
bevat hdmi-in Argument?
bevat hardwarematige switchable graphics nVidia gaat automatisch
next business day garantie [b]

voldoende argumenten lijkt mij... Als er bronnen bij moeten geef je maar een gil. Het enige tegenargument wat ik kan bedenken is een mat scherm. [b]Jouw bronnen kennen we ondertussen wel. Moet ik met echte gebruikers komen die gewoon tevreden zijn? En wel positieve reviews? Kom op zeg, dit hebben we nu al 100x gedaan... blijf niet bezig. Kinderachtig dit)

Ik lees ook niet dat-ie van plan is er op linux te gamen. Maar als hij dan bied dat juist meer voordelen voor de M17x: dat is de enige high-end laptop die ik ken met hardwarematige switchable graphics. Het alternatief is pricewatch: Asus G75VX-T4043H. De beste notebook die ik ken zonder switchable graphics.
Vraagje, die Asus toevallig wel in je handen gehad? 8)

Overigens heb je op de dell's in-home of next-business day garantie. Dus het argument dat je moet gaan uitzoeken wat er stuk is gaat al helemaal mank... Op de lenovo zou dat eventueel een issue kunnen zijn.

Ja, vast op de hardware die je elders heb gekocht, dat gaat Dell echt wel voor je fixen ja 8)7
Je kon het dus weer niet laten?
Maar ik zal me niet brengen tot dit niveau en @ random een model waar ik zelf geen ervaring mee heb afkraken. Wil je mij nou eens eerlijk vertellen wat voor nut het heeft om keer op keer op keer het zelfde verhaaltje te moeten vertellen aan jou? Ja, je bent Dell fan maar sommige mensen zoeken gewoon het eerlijke verhaal. Ik kraak niet Dell af, ik geef een alternatief voor een model dat hij zelf al had uitgezocht. Ben ik nu de slechterik?

Wel kan ik zeggen dat een college helemaal niet zo happy met z'n M17x is, zal daar echter verder niet op ingaan want dat was niet de vraag van de topicstarter.

@ TS; hoop dat je dus even door deze gekke argument heen kunt prikken :) Het is een mooi model wat je hebt uitgekozen!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 13:56 ]

• cooper87
Alienware heb ik ook naar gekeken, lijkt me een goede keuze, alleen moet ik nog even bedenken of ik wel (zakelijk gezien) met een lichtgevend alienhoofd bij een klant wil verschijnen.

Ik ben inderdaad niet van plan om op Linux te gaan gamen. Linux wil ik gebruiken voor mijn dagelijkse werkzaamheden als ontwikkelaar, Windows zal ik alleen gaan gebruikern als ik ga gamen. Voor Office en Photoshop kan ik gewoon een Virtualbox draaien, maar gamen zal daar iets minder in gaan ;)

De inspiron zie ik niet helemaal zitten, is iets te low end voor mijn gevoel. Ik wil overigens het liefst bij een grote fabrikant zaken doen: heb ik (vooral zakelijk gezien) meer vertrouwen in dan de wat kleinere partijen.

[ Voor 9% gewijzigd door cooper87 op 31-12-2012 13:59 ]

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 07:35

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Laptop advies gevraagd -> spuit 11 geeft weer modder. Letterlijk want Darkstone is berucht om zijn anti Clevo houding en zijn slaafse verliefdheid op alles Dell.

Luister liever naar mensen met eigen ervaring met specifieke modellen.

Ik heb bijvoorbeeld een 17CL47 (P170EM barebone van Clevo) en sleep hem van hot naar her. Ik speel alle courante spellen voluit op max details en alles is boven de 30FPS. En als er eens wat meer oempf nodig is kan je hem ook nog ruim 20% overklokken en de koeling trekt dat zonder moeite.

Linux heb ik geen verstand van, kan ik niks over zeggen.

Je mag komen kijken en dan kan je zelf zien hoe hij veel reizen heeft beleeft en wat je wel en niet fijn er van vindt. Doe dan maar hetzelfde bij Darkstone want die heeft blijkbaar een AW en ga dan shoppen en kijk welk model je welk geld waard is.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• cooper87
Denk dat ik toch voor de Alienware m17x ga, met al die kortingen etc kom ik op 1400 euro bruto uit met prima specs:
- i17
- 16GB ram
- 2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660M
- 128GB mSATA Boot Drive + 500GB 7,200rpm SATA 3Gb/s
- 1080p scherm

Verwijderd

Je kunt beter de HD 7970m als grafische kaart nemen. Die is ongeveer 2x zo snel, voor €170 lijkt mij dat een niet te missen deal.

De GTX 660m is gewoon een iets hoger geklokte GT 650m.

• cooper87
Hmm ok... ik vind het altijd lastig om grafische kaarten te beoordelen.

[ Voor 5% gewijzigd door cooper87 op 01-01-2013 12:21 ]

Verwijderd

http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html is de makkelijkste lijst om snel te kijken hoe snel elke grafische kaart is als je het mij vraagt.

• cooper87
Thanks! :)

Zit inderdaad een vrij groot verschil in!

[ Voor 69% gewijzigd door cooper87 op 01-01-2013 12:25 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
cooper87 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 12:21:
Thanks! :)

Zit inderdaad een vrij groot verschil in!
Zeer goede keuze die alienware, is op dit moment toch echt ruim het sterkste en meest prijs technische keuze die je kunt maken in dit segment.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het laptop-aankoopadvies-forumdeel is nog niets verandert in vergelijking met paar maand geleden :+

Nog steeds Darkstone & Vinand die ferm anti clevo zijn
en
mensen die komen en gaan (al dan niet met een clevo) die er tegenin gaan.

_O-

[ Voor 42% gewijzigd door SmokingCrop op 01-01-2013 13:10 ]

• cooper87
En hij is besteld :) 1660,55 ex BTW, dat is nog zonder de korting van shopkorting.nl, maar het lijkt er niet op dat dat gewerkt heeft :(

Alsnog uiteraard enorm blij mee, bedankt allemaal voor het advies :)

Verwijderd

Je kan hem toch voor veel minder krijgen? Zonder shopkorting, de SSD en het extra RAM wat veel goedkoper uit de pricewatch te halen valt kom ik op € 1,534 met 1080p scherm en HD 7970m, incl BTW.

Shopkorting zie je overigens pas na een paar dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 13:15 ]

• cooper87
Klopt, had niet zoveel zin om ram en ssd elders te halen, ben niet zo handig met zulk soort dingen. Dan maar wat extra betalen.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
SmokingCrop schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:09:
Het laptop-aankoopadvies-forumdeel is nog niets verandert in vergelijking met paar maand geleden :+

Nog steeds Darkstone & Vinand die ferm anti clevo zijn
en
mensen die komen en gaan (al dan niet met een clevo) die er tegenin gaan.

_O-
ik ben niet anti-clevo hoor en zeeeeker niet pro-dell (dat kun je zelf aan donkere steen vragen)...

In theorie kunnen ze gewoon niet op tegen deze AW. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Vinand op 01-01-2013 13:25 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1