Windows 8 laat hdd werken terwijl niet nodig is.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Ik heb hier een systeem staan met de volgende specificaties:
Asus Maximus V
I7 3770K
16 Gb 1600Mhz Corsair geheugen
met daar aan 3 hdd's en 1 ssd.
Be Quiet Dark Pro voeding 1300 Watt
EVGA GeForce GTX 580

Situatie is als volgt dan in het systeem.

C = Samsung 840 250 Gb
D = wd15ears 00mvwb0
E = wd10ears 22y5b1
F = Brander
G = Seagate 3T 7200rpm
I = Samsung HD103SJ

Heb er al verschillende keren windows 8 opgezet met de juiste drivers er op, maar het probleem blijft dat ie op mijn G schijf blijft schrijven aan een logfile logvolume met 60Mb per seconde. Ik kan er niet achter komen wat hier aan de hand is. Ik heb hier over gegoogled en verschillende topics tegen gekomen met zelfde probleem, maar ook zonder oplossing.

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/4750/doetraar.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door QSYS op 31-12-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 10:53

BeyondThunder

Lost Lightning

Hoe heet deze logfile en wat is de inhoud? Open deze grote logfile niet met notepad, maar met een "echte" text viewer zoals notepad2, UltraEdit, Nopad++ of trace32. Met trace32 van Microsoft zie je ook gelijk nieuwe entry's verschijnen. Wellicht kan je er met Proces Explorer erachter komen welk proces of service deze logfile schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Waarom kwalificeer je dit als een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 10:53

BeyondThunder

Lost Lightning

Of kijk met Proces Monitor welk proces deze logfile schrijft. Maar inderdaad Windows logt altijd. Maar 60 MB/s is wel veel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

BeyondThunder schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:44:
Of kijk met Proces Monitor welk proces deze logfile schrijft. Maar inderdaad Windows logt altijd. Maar 60 MB/s is wel veel volgens mij.
Valt wel mee, is namelijk niet de hoeveelheid maar de disk snelheid :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Het is inderdaad de disksnelheid.. Heb bij topic opening nog maar een plaatje gezet. Ik kan via process explorer niet zien wat ie op G doet, want hij laat alleen maar zien wat je op C doet, helaas.

En Edgarz, ja pc zit onnodig dingen te doen die niet nodig zijn en dat klopt ook niet, dus wil ik dat weghebben ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 16:50
Hier hoef je je niet zo heel druk om te maken denk ik.
De $Logfile "file" is een onderdeel van NTFS.
Hierin worden de transactionele wijzigingen aan metadata van bestanden/mappen op de NTFS partitie bijgehouden.
Als je dus veel activiteit daarin hebt, dan is er dus iets bezig om metadata te wijzigen.
Bijvoorbeeld de lastaccessed timestamp op files, of windows search indexering etc.
voor meer info:
Wikipedia: NTFS
en NTFS System Files

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

QSYS schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:27:
Het is inderdaad de disksnelheid.. Heb bij topic opening nog maar een plaatje gezet. Ik kan via process explorer niet zien wat ie op G doet, want hij laat alleen maar zien wat je op C doet, helaas.

En Edgarz, ja pc zit onnodig dingen te doen die niet nodig zijn en dat klopt ook niet, dus wil ik dat weghebben ja.
Da's een kwestie van perceptie. Windows doet talloze zaken die processor tijd danwel disk writes produceren. File logging, performance logging, indexing... Deze hebben allemaal een doel. Dat jij ze niet nodig acht is dus iets anders. En aangezien er vrijwel nooit veel toevoegde waarde is om deze te disablen met de hedendaagse krachtige CPU's (die gemiddeld 90% van de tijd staan te idlen) en de proces prioritering van Windows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Edgarz schreef op maandag 31 december 2012 @ 21:17:
[...]

Da's een kwestie van perceptie. Windows doet talloze zaken die processor tijd danwel disk writes produceren. File logging, performance logging, indexing... Deze hebben allemaal een doel. Dat jij ze niet nodig acht is dus iets anders. En aangezien er vrijwel nooit veel toevoegde waarde is om deze te disablen met de hedendaagse krachtige CPU's (die gemiddeld 90% van de tijd staan te idlen) en de proces prioritering van Windows....
Maar dat is wat anders dan een schijf constant 100% belasten voor absurd lange tijd. Een index is uiteindelijk een keer klaar en krijgt dan kleine updates. De initiële indexering duurt een goede dag, bij weinig uptime per dag een week ofzo. En dan schrijft het ook niet naar \$Logfile, maar in de Windows map.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Hero Of Time schreef op maandag 31 december 2012 @ 21:47:
[...]

Maar dat is wat anders dan een schijf constant 100% belasten voor absurd lange tijd. Een index is uiteindelijk een keer klaar en krijgt dan kleine updates. De initiële indexering duurt een goede dag, bij weinig uptime per dag een week ofzo. En dan schrijft het ook niet naar \$Logfile, maar in de Windows map.
Voor hetzelfde geld is Windows aan het defragmenteren. Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen uit je plaatjes te zien die dit uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Correct. Voor defragmentatie op de achtergrond geldt 't volgens mij dat je echt niets moet doen om dat te draaien. En dan moet de schijf ook flink vol zitten. Dat weten we ook niet, hoe vol de schijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 00:05
Het wisselbestand staat op die schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, dan krijg je Pagefile.sys bestand, niet de map $Logfile. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Windows 8 heeft allerlei maintenance taken op de achtergrond draaien net zoals Windows 7, dus ik zou er me er niet zo'n zorgen om maken (d.m.v scheduled tasks). En als je echt wil weten wat het is zul je aan de gang moeten met Process Monitor (met de juiste fiters).

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 01-01-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-07 16:50
Hero Of Time schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 17:25:
Nee, dan krijg je Pagefile.sys bestand, niet de map $Logfile. :|
Wel als je pagefile veel gebruikt wordt en de last modified timestamp van windows steeds wordt bijgewerkt.
Maar dat terzijde.
Hij denkt nu dat hij een oorzaak heeft, maar wat we zien is helemaal geen oorzaak.
Het is een gevolg.
Iets is in Metadata aan het wijzigen van bestanden/mappen op zijn filesystem. Dat zorgt ervoor dat die $Logfile zoveel beschreven wordt. $LogFile is alleen maar een transactie log voor wijzigingen in NTFS.

[ Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 02-01-2013 07:48 ]

Computer says no

Pagina: 1