Welke laptop met kabeltjes aan de achterkant? (netwerk usb)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ben al een tijd op zoek naar een laptop die netwerk en usb aansluiting aan de achterkant heeft zitten.

Ik gebruik een muis (links) en tekentablet (rechts) en wil dus geen kabels aan de zijkant van mijn laptop, want die zitten altijd in de weg.

Overal gezocht en gekeken, maar nergens lijken ze laptops te verkopen waarbij de netwerkkabel en ten minste 1 usb aan de achterkant zit. Een jaar geleden was er een Dell XSP die dat had, maar ik heb te lang gewacht en nou zijn die niet meer te koop.

Overal waar ik kom zie ik dat mensen hun laptop op een tafel gebruiken (wat een verrassing), meestal met een netwerkkabel (want dat is sneller en dan krijg je minder straling door je heen) en een muis die met usb is aangesloten. Beide kabels dus in de linkszijkant van de laptop. Neem daarbij de voeding en er steken vrijwel altijd 3 kabels uit, die flink in de weg kunnen zitten en super lelijk zijn.

Lijkt me echt een gat in de markt voor laptop boeren om laptops te maken waarbij die dingen aan de achterkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Dell Precision hebben diverse aansluitingen aan de achterkant (netwerk, DP en eSata).
Deze laptops kosten wel een lieve duit, maar helaas noem je ook geen prijs indicatie.

Mogelijk dat de eSata als USB te gebruiken is, dat kon op mijn oude XPS wel.
Edit: zo te zien wel: USB 3.0 (2) USB 2.0 (3) – 1 USB/eSATA-combinatie

[ Voor 22% gewijzigd door Beta op 31-12-2012 09:33 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
nee hoor die zijn helemaal niet zo duur,.,, wel snel erbij zijn.. ik weet niet hoelang deze prijs geld..
maar met waardebonnen / shopkorting kan je deze:
http://configure.euro.del...s1&oc=w11m6710&vw=classic

voor 810 euro op de mat hebben inclusief full hd 1080p scherm..

ik zou die gewoon vandaag nog bestellen als ik jou was.. is echt 1 van de weinige laptops die:
A: gebouwd zijn als een tank (mijn oom gebruikt tot de dag van vandaag zo een ding en is al 6 jaar oud, nooit iets mee gehad)\
B: poorten aan de achterkant
C: kijk die prijs.... niet normaal goedkoop (moet haast wel een fout zijn)

[ Voor 34% gewijzigd door aron225 op 31-12-2012 11:00 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
Lenovo Thinkpad T430s heeft ook netjes de poorten aan de achterkant.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom geen draadloze muis?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
aron225 schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:54:
nee hoor die zijn helemaal niet zo duur,.,, wel snel erbij zijn.. ik weet niet hoelang deze prijs geld..
maar met waardebonnen / shopkorting kan je deze:
http://configure.euro.del...s1&oc=w11m6710&vw=classic

voor 810 euro op de mat hebben inclusief full hd 1080p scherm..

ik zou die gewoon vandaag nog bestellen als ik jou was.. is echt 1 van de weinige laptops die:
A: gebouwd zijn als een tank (mijn oom gebruikt tot de dag van vandaag zo een ding en is al 6 jaar oud, nooit iets mee gehad)\
B: poorten aan de achterkant
C: kijk die prijs.... niet normaal goedkoop (moet haast wel een fout zijn)
Daar klopt geen bal van idd, want hij staat nu gewoon voor 2509 euro te koop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Toshiba Ultrabooks (Satellite en Portege Z-series) hebben aan de achterkant: 1x VGA, 1x power, 1x HDMI, 2x USB (2.0 in de Z830, mogelijk 2x USB3.0 in de Z930), 1x LAN. Aan de zijkant zitten links: sound/mic en SD-card, rechts: USB3.0.

Als je echt met kabels zit, zou je het beste een universal dockingstation kunnen nemen?

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 31-12-2012 22:57 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
  • Laatst online: 04-11-2024
Dank jullie wel voor de vele reacties.
(ik zag dat wat laat omdat ik geen notificatie mailtjes van reacties krijg. kan trouwens niet vinden waar je dat in kunt stellen. de meest forums hebben hier bij de topic een link voor).

Ik zoek een 17,3" tot 1000 euro, type werkpaard. (dat had ik er wel even bij mogen zeggen, sorry).

Dell Precision is inderdaad een beetje te prijzig. (en geen windows 8!?)

Lenovo Thinkpad T430s ook een goeie, maar geen 17"
Dat zou wel kunnen, maar dan nog heb ik een usb nodig voor externe hardschijf en tablet.
super mooi, maar te klein. Zoek 17" werkpaard.
ook te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

carsten888 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:52:
(ik zag dat wat laat omdat ik geen notificatie mailtjes van reacties krijg. kan trouwens niet vinden waar je dat in kunt stellen. de meest forums hebben hier bij de topic een link voor).
Die functionaliteit is er hier niet :)
Ik zoek een 17,3" tot 1000 euro, type werkpaard. (dat had ik er wel even bij mogen zeggen, sorry).
Dan is de Docking station/port replicator de makkelijkste optie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
even een bump na 12 jaar. ik zoek ook een laptop met aansluitingen aan de achterkant. welke zijn dat anno 2024? ik kon snel niets vinden door te zoeken. worden deze nog wel gemaakt?

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 30-10-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:58
Farabi schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:21:
even een bump na 12 jaar. ik zoek ook een laptop met aansluitingen aan de achterkant. welke zijn dat anno 2024? ik kon snel niets vinden door te zoeken. worden deze nog wel gemaakt?
Ik kan me er geen voor de geest halen, want hoe de scharnieren tegenwoordig zitten laat dat niet toe (laptop te dun).

Sowieso zou ik zeggen, koop een (4k) scherm met PD (liefst 90W) en ingebouwde USB-hub, netwerkaansluiting, en audio. Dan prik je daar netwerkkabel, muis, toetsenbord, tablet, en eventuele usb-kerstboom in, en hoef je dus slechts een usb-c kabel in je laptop te prikken en alles werkt. Bovendien hoeft die laptop dan niet eens per se open te staan (kan wel, als extra scherm), en maakt het dus minder uit waar die precies staat.

Kost in de orde €300-600 afhankelijk van o.a. afmetingen en eigenschappen scherm/paneel.

Maar alle laptops die ik de laatste jaren heb gezien hebben die aansluiting dan wel aan een van de zijkanten, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33

Qwerty-273

Meukposter

Een aantal van de recente gaming laptops hebben weer een aantal poorten aan de achterkant zitten. Tis wel de vraag of je dan om zo'n "bakbeest" zit te wachten. En ook dan is het beter dat je alles aan een hub/monitor hebt zitten en je slechts 1 kabeltje aan de achterkant van je laptop steekt.

https://www.omen.com/us/en/laptops/2024-omen-17-amd.html
https://www.omen.com/us/e...en-transcend14-intel.html

Afbeeldingslocatie: https://www.omen.com/content/dam/sites/omen/worldwide/laptops/2024-omen-17-amd/Laptop-Laying@2x.png
(of deze)

[ Voor 11% gewijzigd door Qwerty-273 op 30-10-2024 23:42 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:41:
Een aantal van de recente gaming laptops hebben weer een aantal poorten aan de achterkant zitten. Tis wel de vraag of je dan om zo'n "bakbeest" zit te wachten. En ook dan is het beter dat je alles aan een hub/monitor hebt zitten en je slechts 1 kabeltje aan de achterkant van je laptop steekt.

https://www.omen.com/us/en/laptops/2024-omen-17-amd.html
https://www.omen.com/us/e...en-transcend14-intel.html

[Afbeelding]
(of deze)
dat ziet er inderdaad ideaal uit. jammer dat het een hoog-segment laptop is. ik hoef al die specificaties niet.
Pagina: 1