USB Stick Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 14:22
Beste mede-Tweakers,

Een maand geleden heb ik een Scandisk Cruzer Switch 32GB gekocht. Vandaag wou ik hem opruimen omdat er veel rotzooi op stond. Een back-up gemaakt _/-\o_ en geformatteerd. Nadat ik de usb stick een plaatje had gegeven heb ik hem eruit en erin gedaan |:( om het resultaat te zien. Toen hij in de verkenner zichtbaar werd was hij 0 bytes ;w.

Is de usb stick nu corrupted? Heb geprobeerd om op bad sector te scannen maar dan krijg ik geen toegang en het opnieuw te formatteren onder schijfbeheer maar dat lukt ook niet.

Is het nog te redden voordat ik naar de winkel ren voor garantie? Want fysiek is de usb stick niet kapot, hij heeft alleen corrupted cache.

Kelvern

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Test het eens op een ander systeem? Je kan nou eenmaal niet zo snel concluderen dat hij defect is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2025
Als je toch een backup hebt kan je em eventueel met Diskpart eventjes "resetten"

in een dosprompt met administrator toegang:

# list disk
# select disk <jouw usb stick> (zal 1 zijn als je 1 normale schijf er ook in heb zitten)
# clean
# create partition primary
# format fs=fat32 quick
# assign

hierna zal hij helemaal schoon en geformateerd moeten zijn met 1 grote fat32 partitie. Pas wel op !! als je dit per ongeluk op een vaste schijf doet in je pc is deze dus ook schoon. Let dus goed op dat je bij "select disk" de goede disk te pakken hebt.

Wowhead profiel

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 14:22
Outerspace schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:06:
Test het eens op een ander systeem? Je kan nou eenmaal niet zo snel concluderen dat hij defect is.
Was het eerste wat ik heb geprobeerd, maar met precies hetzelfde resultaat.
DrFlash schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:02:
Als je toch een backup hebt kan je em eventueel met Diskpart eventjes "resetten"

in een dosprompt met administrator toegang:

# list disk
# select disk <jouw usb stick> (zal 1 zijn als je 1 normale schijf er ook in heb zitten)
# clean
# create partition primary
# format fs=fat32 quick
# assign

hierna zal hij helemaal schoon en geformateerd moeten zijn met 1 grote fat32 partitie. Pas wel op !! als je dit per ongeluk op een vaste schijf doet in je pc is deze dus ook schoon. Let dus goed op dat je bij "select disk" de goede disk te pakken hebt.
Dat zijn niet standaard promptopdrachten of wel? Want mijn commandprompt heeft ze niet :p Maar heb de schijf proberen te formateren in commandprompt en kreeg de volgende foutmelding; fout in IOCTL-aanroep. Volgens mij is dat geen goed teken?

Effe snel gegoogeld:
possible causes:
The usb key is totally corrupted after years of using.
Bad sectors exist in your usb drive.
USB drive file system error.
Incompatibilities in the drivers or BIOS.

[ Voor 7% gewijzigd door Kelvern op 31-12-2012 12:16 ]