Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige draagbare laptop

Pagina: 1
Acties:

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 12:14
Na lang zoeken was mijn oog gevallen op de Asus zenbook touch u500vz, die ook op de Nederlandse site van asus vermeld staat (http://www.asus.nl/Notebo...SUS_ZENBOOK_Touch_U500VZ/), maar nergens is er informatie over leverbaarheid ed te vinden...
Nu ben ik dus op zoek naar een soortgelijke laptop. Om even samen te vatten, een krachtige processor (i7), bij voorkeur een apparte grafische kaart, 4, maar liever 8 gb ram, een full hd (touch)scherm in de buurt van 15,4 inch en een snelle hdd of ssd. Er zal flink gezeuld worden met de laptop, dus draagbaarheid en vooral accuduur zijn belangrijke punten.
Merk maakt me niet zo veel uit, als het maar betrouwbaar en stevig is. Ik wil er uiteindelijk redelijk mee kunnen gamen, hd video kijken en programmeren. Daar heb ik wel tot ongeveer 2000 euro voor over.

Als iemand wat weet over de leverbaarheid van die Asus of een soortgelijke laptop kan aanraden hoor ik dat graag!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Accuduur en gamen uhm... succes ermee...

Lijkt me dat je wel vooronderzoek hebt gedaan, nu zie ik een paar eisen and that's it...
Wat voor GPU, wat voor games, wat voor software ga je gebruiken, losse SSD, zelf installeren of niet...
Windows 7 of Windows 8... Zelf samen te stellen laptop of gewoon een standaard en fabric apparaatje?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Waarom persé een tochscreen? Als je mobiele power wilt dan is de Sony S15 de enige goede keuze. Vooral omdat deze een full hd ips scherm heeft en een 640M LE. Ook weegt hij maar 1.89kg.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Wat dacht je van een alienware laptop?

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm uberhaupt wel de TS gelezen of de topictitel?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

CLB schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:11:
Uhm uberhaupt wel de TS gelezen of de topictitel?
krachtig en draagzaam gaan niet erg goed samen..

• CLB
  • Niet online

CLB

Alienware en draagzaam gaan niet erg goed samen nee :) Krachtig en draagbaar kan wel degelijk.

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Wat spontaan bij mij opkomt is de Vaio Z serie met dockingstation voor de GPU.

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• gaurdian
Ik moet zeggen dat gamen niet echt de primaire functie wordt, het is dus niet noodzakelijk om crysis op extra high settings te draaien bij wijze van spreken.

Ik wil graag een touch screen omdat ik in eerste instantie dacht aan een convertible, maar dat was met mijn eisen pakket niet erg realistisch. Met een touch screen heb ik toch een beetje die tablet experience. Ook wel handig voor Windows 8, omdat ik dat nou (misschien ook wel door een slechte touchpad) behoorlijk mis.

Qua games worden het waarschijnlijk titels als assassins creed ed, maar zoals ik al eerder zei is alles op de mooiste settings draaien niet echt belangrijk.

Het liefst heb ik een kant en klare laptop, maar ik heb ook ervaring met het installeren van een nieuwe hdd enzo, dus als dat het enige minpuntje is is dat niet erg.

Software wordt photoshop, programmeer software, vlc, af en toe games, etc. Wel vind ik het belangrijk dat alles lekker soepel loopt en dat het ook over een aantal jaar (lees +- 3) alles nog goed aan kan.

Hopelijk is het zo wat duidelijker :P

Over de suggesties, de Vaio z zie ik niet rond de 15 inch. De Vaio s wordt snel erg duur als je een normale hoeveelheid snel geheugen wil. Ook is het ram 1333 mhz en is er geen touch screen. Dan zou de non-touchscreen optie van de u500vz dichterbij komen (pricewatch: Asus Zenbook U500VZ-CN046H)

[ Voor 15% gewijzigd door gaurdian op 31-12-2012 00:08 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
RAM en SSD moet je niet bij Sony kopen, daar zit een 1000000000000000% winstmarge op ;). RAM en SSD kan je het beste zelf upgraden. Als je het retail model neemt plus een ssd en 16gb ram ben je voor 1350 klaar. RAM op 1333mhz of 1600mhz maakt voor laptops vrij weinig uit, ja het is iets sneller, ga je het merken? Nee.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Congrats... en de award voor de meest nutteloze specificatie in een laptop ooit gaat naar..... MHZ snelheid van RAM geheugen. *klap**klap* de fans gaan helemaal uit hun dak! :9

Nee maar effe serieus:
Er zijn wat meer redenen om de Vaio S15 te nemen behalve de prijs:
- Asus heeft het befaamde LG orange gate scherm. Dit is niet handig als je je wilt bezighouden met Photoshop. (geen rood kunnen weergeven maar ipv rood dus oranje).
- Asus moet je werken met throttlestop, anders gaat de laptop onder load throttlen.
- Asus is Duurder.
- Bij Asus is de RAM en de SSD gesoldeerd (Apple stijl).
- Asus is daarnaast ook nog eens Zwaarder.

Bij de sony moet je zowiezo kijken om zelf de RAM en SSD erin te stoppen, dat is namelijk het mooie van de S15.. Die kun je gewoon lekker upgraden. Daarme bespaar je tevens ook nog eens honderden eruro's mee. Dus zelf een staafje van 8GB erin proppen (lege HDD caddy als je 4GB neemt). En zelf gewoon een 128GB SSD erin proppen, waarin je daarbij dus ook zekerheid hebt op een snelle SSD, (Bij Asus krijg je nog weleens die Adata troep).

[ Voor 5% gewijzigd door Vinand op 31-12-2012 00:43 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• gaurdian
Dus het advies is eigenlijk, neem een sony vaio en dan zelf het ram en opslag geheugen aanpakken. Is het misschien ook nog de moeite waard om nog even te wachten met het aanschaffen van een nieuwe laptop ivm de nieuwe generatie processoren van intel?

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vinand schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:41:
Congrats... en de award voor de meest nutteloze specificatie in een laptop ooit gaat naar..... MHZ snelheid van RAM geheugen. *klap**klap* de fans gaan helemaal uit hun dak! :9

Nee maar effe serieus:
Er zijn wat meer redenen om de Vaio S15 te nemen behalve de prijs:
- Asus heeft het befaamde LG orange gate scherm. Dit is niet handig als je je wilt bezighouden met Photoshop. (geen rood kunnen weergeven maar ipv rood dus oranje).
- Asus moet je werken met throttlestop, anders gaat de laptop onder load throttlen.
- Asus is Duurder.
- Bij Asus is de RAM en de SSD gesoldeerd (Apple stijl).
- Asus is daarnaast ook nog eens Zwaarder.

Bij de sony moet je zowiezo kijken om zelf de RAM en SSD erin te stoppen, dat is namelijk het mooie van de S15.. Die kun je gewoon lekker upgraden. Daarme bespaar je tevens ook nog eens honderden eruro's mee. Dus zelf een staafje van 8GB erin proppen (lege HDD caddy als je 4GB neemt). En zelf gewoon een 128GB SSD erin proppen, waarin je daarbij dus ook zekerheid hebt op een snelle SSD, (Bij Asus krijg je nog weleens die Adata troep).
Sony Vaio S15 heeft volgens mij ook last van orangegate...

Verwijderd

De windows 7 versie wel, de windows 8 versie niet.

Overigens heb ik daar nog steeds geen echte bronnen van gezien. Niemand die zijn spectrometer er op heeft gezet?
Pagina: 1