Hallo allemaal. Ik heb het stukje "maar lees eerst dit" en "Algemeen advies welke monitor moet ik kopen" gelezen. Alleen is het probleem dat ik mijn eisen en wensen niet goed kan bepalen aangezien ik niet deskundig ben op dit gebied. Als ik de monitor gebruik weet ik natuurlijk wel of ik deze fijn vind, maar dan is het te laat.
Mijn computer: HP z420 met een quadro 4000 kaart.
Gebruik: CAD (acad, inventor), office e.d. (8 uur per dag)
Eis/wens:
Aspect ratio: 16:10 omdat ik het fijn vind als het scherm wat hoger is.
Formaat: 24" Aangezien ik op circa 70 cm van het scherm zit is 27 te groot denk ik.
Ik zal het scherm "out of the box" gebruiken (half uurtje instellen)
Na een weekeinde internet reviews denk ik aan deze schermen:
HP ZR2440w (XW477AT) voor €367,- (is schijnbaar gelijk aan XW477A4 voor €435)
ASUS PA248Q voor €411,-
NEC P241W voor €675,-
Omdat ik de eisen voor een fijn kantoor scherm niet weet kan ik niet kiezen. Sommige mensen vinden de PA248Q fijn sommige vinden het niks. Andere adviseren de PA246Q maar die is niet meer leverbaar. Ik vraag me trouwens af of de PA248Q makkelijk te krijgen is want deze wordt bij veel shops aangegeven als niet op voorraad. Voor de HP geldt hetzelfde sommige mensen vinden hem fijn sommige niet. Kun je de NEC zo uit de doos gebruiken of is dat zonden en moet je hem uitgebreid instellen (en kan ik dat).
Dus ???? en twijfel, wie kan mij adviseren.
Waar moet ik op letten bij een monitor voor kantoorwerk?
Zal ik een van bovengenoemde schermen kiezen en waarom?
Of een ander scherm en welk?
Mijn computer: HP z420 met een quadro 4000 kaart.
Gebruik: CAD (acad, inventor), office e.d. (8 uur per dag)
Eis/wens:
Aspect ratio: 16:10 omdat ik het fijn vind als het scherm wat hoger is.
Formaat: 24" Aangezien ik op circa 70 cm van het scherm zit is 27 te groot denk ik.
Ik zal het scherm "out of the box" gebruiken (half uurtje instellen)
Na een weekeinde internet reviews denk ik aan deze schermen:
HP ZR2440w (XW477AT) voor €367,- (is schijnbaar gelijk aan XW477A4 voor €435)
ASUS PA248Q voor €411,-
NEC P241W voor €675,-
Omdat ik de eisen voor een fijn kantoor scherm niet weet kan ik niet kiezen. Sommige mensen vinden de PA248Q fijn sommige vinden het niks. Andere adviseren de PA246Q maar die is niet meer leverbaar. Ik vraag me trouwens af of de PA248Q makkelijk te krijgen is want deze wordt bij veel shops aangegeven als niet op voorraad. Voor de HP geldt hetzelfde sommige mensen vinden hem fijn sommige niet. Kun je de NEC zo uit de doos gebruiken of is dat zonden en moet je hem uitgebreid instellen (en kan ik dat).
Dus ???? en twijfel, wie kan mij adviseren.
Waar moet ik op letten bij een monitor voor kantoorwerk?
Zal ik een van bovengenoemde schermen kiezen en waarom?
Of een ander scherm en welk?