Advies nieuwe monitor voor CAD en Office

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494760

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik heb het stukje "maar lees eerst dit" en "Algemeen advies welke monitor moet ik kopen" gelezen. Alleen is het probleem dat ik mijn eisen en wensen niet goed kan bepalen aangezien ik niet deskundig ben op dit gebied. Als ik de monitor gebruik weet ik natuurlijk wel of ik deze fijn vind, maar dan is het te laat.

Mijn computer: HP z420 met een quadro 4000 kaart.
Gebruik: CAD (acad, inventor), office e.d. (8 uur per dag)

Eis/wens:
Aspect ratio: 16:10 omdat ik het fijn vind als het scherm wat hoger is.
Formaat: 24" Aangezien ik op circa 70 cm van het scherm zit is 27 te groot denk ik.
Ik zal het scherm "out of the box" gebruiken (half uurtje instellen)

Na een weekeinde internet reviews denk ik aan deze schermen:
HP ZR2440w (XW477AT) voor €367,- (is schijnbaar gelijk aan XW477A4 voor €435)
ASUS PA248Q voor €411,-
NEC P241W voor €675,-

Omdat ik de eisen voor een fijn kantoor scherm niet weet kan ik niet kiezen. Sommige mensen vinden de PA248Q fijn sommige vinden het niks. Andere adviseren de PA246Q maar die is niet meer leverbaar. Ik vraag me trouwens af of de PA248Q makkelijk te krijgen is want deze wordt bij veel shops aangegeven als niet op voorraad. Voor de HP geldt hetzelfde sommige mensen vinden hem fijn sommige niet. Kun je de NEC zo uit de doos gebruiken of is dat zonden en moet je hem uitgebreid instellen (en kan ik dat).

Dus ???? en twijfel, wie kan mij adviseren.
Waar moet ik op letten bij een monitor voor kantoorwerk?
Zal ik een van bovengenoemde schermen kiezen en waarom?
Of een ander scherm en welk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Maar waarom moet ik deze kiezen? De prijs is in ieder geval goed, dat is fijn.
Gebruik je deze zelf of zijn er bepaalde eisen en deze voldoet hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Lees de reviews maar es door. Deze monitors worden vaak aangeraden, vanwege de goede beeldkwaliteit en de prijs.

Deze heeft zelfs meer functies dan de monitors in je topic start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:47
De Ultrasharp monitoren van Dell zijn in principe allemaal no-brainers, behalve voor echt intensief gamen behoort de complete serie tot de betere verkrijgbare monitoren.

Maar gezien je keuze van in je topicstart en het daar bij behorende budget zou ik persoonlijk zelfs nog voor een maatje groter gaan, wat mij persoonlijk toch wel fijn lijkt met CAD. De U2412 is 'maar' een 1920x1200 monitor...

pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart

27 inch lijkt mij voor CAD een fijner formaat en de 2560x1440 resolutie is uiteraard ook een flinke plus... en is uiteraard nog een redelijk aantal pixels hoger dan 1200 ondanks het 16:9 formaat ipv 16:10.

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 31-12-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor mijn "gevoel" is een 27" te breed in verhouding tot de kijkafstand. Vooralsnog neig ik nog steeds naar 24" maar 27" is nu mogelijk een optie geworden. Ik begrijp wel dat Dell ultrasharp een goed alternatief is. Moeilijk, maar ik heb tot woensdag want dan wil ik een monitor kopen.

Heeft ook iemand een mening over de: PA248Q, ZR2440W of P241W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199416

Ben geen monitorexpert, gebruik zelf (voor dezelfde toepassingen) de HP (24"), vooral gekozen vanwege de 16:10 verhouding; wat meer hoogte voor de tekeningen en nog ruimte genoeg voor menubalken aan de zijkanten.
Nog geen behoefte gehad aan een hogere resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
24,1" aspectratio 16:10 is 519x324
27" aspectratio 16:9 is 598x336

Nadat ik met een rolmaat op mijn werkplek ben gaan zitten kies ik weer voor 24"
598 is te breed.
Pagina: 1