Hallo allemaal,
Ik zit nu een tijdje mee te lezen met dit forum om eens te kijken hoe het allemaal werkt en wat de huidige trends/tips zijn hier.
Nu ben ik de laatste tijd steeds meer met streamen van o.a. Minecraft en LoL bezig en tevens bewerk ik een boel video en ander beeldmateriaal. De laptop waar ik dat nu op doe(HP probook 4730s) doet braaf zijn best maar kan gewoon niet meer. Ik wil wel wat meer dus daarom deze forumpost
Overclocken heb ik geen verstand van en begin ik liever ook niet aan.
Over een jaartje of 3/5 moet de PC het nog wel redelijk doen. Ik ben echt niet op zoek om games op ultra te kunnen draaien maar wel altijd meegenomen
Ik hoop dat jullie mij van advies/tips of gewoon keiharde kritiek kunnen voorzien
Alvast bedankt voor de moeite,
Marijn
Ik zit nu een tijdje mee te lezen met dit forum om eens te kijken hoe het allemaal werkt en wat de huidige trends/tips zijn hier.
Nu ben ik de laatste tijd steeds meer met streamen van o.a. Minecraft en LoL bezig en tevens bewerk ik een boel video en ander beeldmateriaal. De laptop waar ik dat nu op doe(HP probook 4730s) doet braaf zijn best maar kan gewoon niet meer. Ik wil wel wat meer dus daarom deze forumpost
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik game erop en dan vooral LoL, Minecraft en een paar andere(ik geniet altijd erg van de wat oudere: Generals, GTA SA etc.) Nu zijn mijn eisen voor het gamen niet zo hoog. 60fps+ is toch niet waar te nemen dus waarom hoger. Tijdens het gamen wordt er vaak gecaptured en deze beelden worden later op hetzelfde systeem bewerkt. Dit gebeurt nu op mijn 17inch laptop en daar ben ik wel een beetje klaar mee. - Wat mag het systeem gaan kosten?
ik zit zelf rond een 1200/1400 euro voor de totale setup, nu moet er nog een monitor bij dus wil ik de prijs ongeveer rond de 1100/1200 euro houden - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb al een tweede monitor staan, tevens TV van samsung, er moet nog wel een primaire monitor bij maar dat kan ik zelf nog wel uitzoeken - Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk ongeveer wat ik in de wenslijst heb opgenomen - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Werkelijk geen idee van, wat ik zo weet niet. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
beetje stil als het kan maar hoeft geen ULTRAstil model te zijn
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 203,- | € 203,- |
| 1 | ASRock Z77 Extreme4 | € 119,50 | € 119,50 |
| 1 | Club3D Radeon HD 7950 royalKing | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 119,50 | € 119,50 |
| 1 | Antec One | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 34,99 | € 34,99 |
| 1 | Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty) | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Razer Naga 2012 Edition | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Lite-On IHAS124 Zwart | € 20,- | € 20,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 109,- | € 109,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.183,29 | |
Overclocken heb ik geen verstand van en begin ik liever ook niet aan.
Over een jaartje of 3/5 moet de PC het nog wel redelijk doen. Ik ben echt niet op zoek om games op ultra te kunnen draaien maar wel altijd meegenomen
Ik hoop dat jullie mij van advies/tips of gewoon keiharde kritiek kunnen voorzien
Alvast bedankt voor de moeite,
Marijn