tp-link 1043ND router achter Cisco 3925: wifi probleem

Pagina: 1
Acties:

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 22:06
Hallo, ik probeer een tp-link 1043ND router achter mijn Cisco 3925 modem/router aan de praat te krijgen als accespoint. Reden hiervoor is dat ik hoop een stabielere en vooral snellere draadloze verbinding te krijgen. Ik merk dat ik een absolute noob ben op dit gebied; bij de handleiding loop ik steeds weer vast. Een en ander gaat me ondanks veel pc ervaring toch boven de pet...

Ik heb geprobeerd het te doen zoals het wordt uitgelegd door tp-link zelf, maar dat werkt maar tot op zekere hoogte. Ik heb de cisco in bridged mode gezet (die vervolgens niet meer te benaderen valt tot ik hem reset, is dat normaal?). En verder de tp-link procedure gevolgd. Uiteindelijk kan ik dan via kabel wel online met de TP, maar niet via wifi. Er is wel gewoon draadloos verbinding met de TP, maar geen internetverbinding. Het gekke is dat ik met de Wifi van mijn gsm ondertussen wel online kan?!

Ben al uren bezig en wordt ondertussen een beetje gaar in het bolletje. Kan iemand me aub. uitleggen wat ik toch verkeerd doe?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

flupke01 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:19:
Hallo, ik probeer een tp-link 1043ND router achter mijn Cisco 3925 modem/router aan de praat te krijgen als accespoint. Reden hiervoor is dat ik hoop een stabielere en vooral snellere draadloze verbinding te krijgen. Ik merk dat ik een absolute noob ben op dit gebied; bij de handleiding loop ik steeds weer vast. Een en ander gaat me ondanks veel pc ervaring toch boven de pet...

Ik heb geprobeerd het te doen zoals het wordt uitgelegd door tp-link zelf, maar dat werkt maar tot op zekere hoogte. Ik heb de cisco in bridged mode gezet (die vervolgens niet meer te benaderen valt tot ik hem reset, is dat normaal?). En verder de tp-link procedure gevolgd. Uiteindelijk kan ik dan via kabel wel online met de TP, maar niet via wifi. Er is wel gewoon draadloos verbinding met de TP, maar geen internetverbinding. Het gekke is dat ik met de Wifi van mijn gsm ondertussen wel online kan?!

Ben al uren bezig en wordt ondertussen een beetje gaar in het bolletje. Kan iemand me aub. uitleggen wat ik toch verkeerd doe?
Je kunt 2 dingen doen:
- Je cisco bridged zetten en je TP-link als router gebruiken. Die moet dan alle IP-gegevens hebben, DCHP uitdelen, portforwards etc. etc.
- Je cisco gewoon 'standaard' laten staan en je TP-link alleen als access point gebruiken. Sluit hem in dat geval alleen aan met de LAN poort, laat hem een IP-adres krijgen van je Cisco, benader de webinterface en stel alleen de WiFi in. Dan zou het moeten werken.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Voor punt twee: Je kan beter de TP-Link een vast IP adres geven, buiten de DHCP scope.

Bv. de DHCP op de Cisco loopt van 192.168.1.20 - xxxx.100
De TP-Link stel je in op 192.168.1.10

Zodoende kan je hem later altijd benaderen.

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 22:06
Dank voor de uitleg. Heb hem toch nog aan de praat gekregen; resetten bleek de oplossing...