Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb via calendar.google.com een agenda toegevoegd, maar ik krijg 'm maar niet zichtbaar op m'n telefoon. Ik heb een Google Apps Free account overigens.

Dit was in het verleden geen probleem. Je moest met de browser op de mobiele telefoon naar http://m.google.com/sync gaan, en daar inloggen en dan kun je de agenda's selecteren waarmee je telefoon moet syncen. Dat staat ook hier uitgelegd.

Echter, dat werkt tegenwoordig blijkbaar niet meer? Op http://m.google.com/sync kun je niet meer inloggen, en in plaats daarvan kom je uiteindelijk terecht op de support pagina. Als je dan doorklikt voor "Windows Mobile" dan kom je op de algemene support landing page ipv dat je info krijgt over dat specifiieke device (zoals je dat wel krijgt als je op Android of Apple Device klikt).

Goed, op de informatiepagina van de iPhone dan staat daar een link naar https://www.google.com/calendar/syncselect. Ga ik daarnaartoe met m'n telefoon dan staat de nieuwe agenda gewoon aangevinkt. Tevens staat daar een andere agenda ("Dutch Holidays") niet aangevinkt die weldegelijk synct op m'n telefoon. Ik denk dat dit een specifieke instelling is voor CalDev synchronisatie die vrij weinig met ActiveSync te maken heeft.

Heeft iemand enig idee hoe je tegenwoordig specifieke agenda's kan syncen met WP7? Ik snap dat ze ActiveSync support stop gaan zetten vanaf 30 januari, maar dat is alleen voor nieuwe devices. Huidige devices moeten gewoon blijven werken, en daarnaast blijft de dienst ook gewoon daarna nog beschikbaar voor betaalde Google Apps accounts, dus het zal sowieso op een of andere manier mogelijk moeten blijven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Het is mij met mijn Lumia 710 wel gelukt met de m.google.com/sync. Voor mij zat de truuk in de taal eerst op engels zetten en dan pas verder gaan, misschien hebben ze het al wel aangepast.

probeer eens de url : m.google.com/sync/settings/iconfig/?pli=1

probeer ook eens na de instelling gewijzigd te hebben eerst alles uit te vinken in je wp device, dan syncen , alles aanvinken en weer syncen.

[ Voor 22% gewijzigd door DaTimMan op 02-01-2013 11:29 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Voor mij zat de truuk in de taal eerst op engels zetten en dan pas verder gaan
Welke taal? Telefoon of website? Beide staan bij mij al op Engels. Met mijn telefoon krijg ik gewoon precies dezelfde pagina als die je ook met de desktop krijgt.

Via die URL werkt het wel 8)7. Thanks :)

Ik draai overigens WP7.8, jij? Wellicht dat Google de UA van deze browser gewoon nog niet snapt.
.edit: hmm, mijn UA is gewoon

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; SAMSUNG; OMNIA7)

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2013 11:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
Nee, Google is gewoon irritant aan het doen door nergens WP te ondersteunen.. Net alsof ze er bang voor zijn ofzo.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hoewel ik het met je eens ben is het hier niet helemaal van toepassing
• Het werkte eerst gewoon voor mij
• Het werkt blijkbaar nog steeds voor DaTimMan

Ergens gaat er dus voor mij iets mis waardoor ik de desktop-versie van de sync pagina geserveerd krijg, maar DaTimMan niet.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:59
Ik heb een Google Calander van mijn standaard Gmail toegevoegd via accounts. Als je deze toevoegt (instellingen > emails en accounts), komt hij ook gewoon in je agenda te staan. Kun je dat niet op die manier doen? Daarna heb ik enkel de e-mail nog uitgeschakeld omdat ik die niet gebruik.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Het gaat hier om het synchroniseren van meerdere agenda's. De standaard agenda wordt sowieso altijd gesynchroniseerd (en als je een Apps account hebt dan heb je standaard al een agenda). Als je andere agenda's wilt synchroniseren, of aanvullende standaard agenda's zoals "Nederlandse Feestdagen", dan moet je die expliciet aanvinken bij je sync instellingen (de URL die DaTinMan gaf bezoeken met je mobiele telefoon). Het is niet zo dat alle agenda's die je bij calendar.google.com ziet ook automatisch gesynchroniseerd worden middels CalDAV of Exchange ActiveSync.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2013 15:35 ]

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
.oisyn schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:39:
Hoewel ik het met je eens ben is het hier niet helemaal van toepassing
• Het werkte eerst gewoon voor mij
• Het werkt blijkbaar nog steeds voor DaTimMan

Ergens gaat er dus voor mij iets mis waardoor ik de desktop-versie van de sync pagina geserveerd krijg, maar DaTimMan niet.
Ik heb weer even opnieuw gekeken, ik krijg nu ook niet meer de pagina te zien die ik eerst wel kreeg. Het lijkt dus dat Google iets heeft aangepast waardoor het niet meer goed werkt. Eerst krijg ik de pagina te zien die je ook op de iphone krijg, en moest daar wel eerst de taal op engels zetten. Aangezien deze pagina niet meer komt is dat een zinloos advies,

Wat wel zo is, is dat ik via die iphone link (sync selekt) wel de calenders zag die ik synchroniseer. ( zelfs op de pc :S wel ingelogd met de juiste google gebruiker)
Toen ik mijn 7.5 telefoon een half jaar geleden instelde moest ik wel eerst in het WP email & accounts scherm de synchronisatie voor alles uitvinken (te synchroniseren inhoud) , saven en dus alle dingen van de telefoon af synchroniseren en daarna weer opnieuw aan vinken en nog een keer laten synchroniseren.

Ik denk dat google dingen heeft veranderd.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
DaTimMan schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:00:
Wat wel zo is, is dat ik via die iphone link (sync selekt) wel de calenders zag die ik synchroniseer. ( zelfs op de pc :S wel ingelogd met de juiste google gebruiker)
Dat is voor synchronisatie middels CalDAV. Hier staan voor mij andere agenda's aangevinkt dan ik op mijn telefoon sync. Het lijkt erop dat Google voor het Exchange ActiveSync protocol andere settings hanteert.
Ik denk dat google dingen heeft veranderd.
Dat vermoed ik ook, en het zal wel hiermee te maken hebben: nieuws: Google staakt consumenten-ondersteuning ActiveSync Exchange

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2013 16:25 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hmm, deze algemenere URL werkt overigens wel:

https://m.google.com/sync/settings/

Als ik met een iPhone UA naar https://m.google.com/sync/ ga krijg ik ook de pagina die ik met Windows Phone zie, dus het lijkt in dit geval niet specifiek aan Windows Phone te liggen :). En met een iPhone UA krijg ik overigens ook exact dezelfde sync settings pagina als met een Windows Phone UA.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
.oisyn schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:33:
Het gaat hier om het synchroniseren van meerdere agenda's. De standaard agenda wordt sowieso altijd gesynchroniseerd (en als je een Apps account hebt dan heb je standaard al een agenda). Als je andere agenda's wilt synchroniseren, of aanvullende standaard agenda's zoals "Nederlandse Feestdagen", dan moet je die expliciet aanvinken bij je sync instellingen (de URL die DaTinMan gaf bezoeken met je mobiele telefoon). Het is niet zo dat alle agenda's die je bij calendar.google.com ziet ook automatisch gesynchroniseerd worden middels CalDAV of Exchange ActiveSync.
Bij mij zijn deze er wel automatisch bijgekomen hoor... Soms duurde dat wel even.
Even handmatig synchroniseren wil ook wel helpen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb een agenda toegevoegd vorige week, en die staat doodleuk uitgevinkt bij de synchronisatie settings. Hij synchroniseert dus ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2013 20:33 ]

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 05:25
De google contacten en calender heb ik nooit gebruikt, maar ik ben alvast mijn gmail inbox aan het importeren in outlook, en heb ook een forward gezet op mijn gmail inbox ... Moet ik ineens ook meer één mail account syncen :)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Pagina: 1