Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Universele laptop. max €600.

Pagina: 1
Acties:

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:50
Ter vervanging van een oude laptop ben ik op zoek naar een nieuwe. De laptop zal geen desktop vervanger zijn en er zullen geen zware games op gespeeld worden. Het zal voornamelijk tijdens (auto)vakanties gebruikt worden.
Vanwege het feit dat het een computer voor ernaast is, is er ook een vrij laag budget. (Als ik sommige andere vragen mag geloven.)

Mijn eisen zijn:
- duidelijk scherm, met grote kijkhoeken en duidelijke levensechte kleuren. Resolutie is niet van groot belang. Grootte 15 tot 17 inch, met een lichte voorkeur voor 15".
- mogelijkheid voor ssd. Het liefst naast een gewone harddisk.
- maximaal €500 zonder ssd, €600 met ssd (caching of gewoon) al ingebouwd.
- koeling moet voldoende zijn, zonder schreeuwende ventilatoren.
- degelijke bouwkwaliteit.
- minimaal 4 GB, met mogelijkheid tot opwaarderen tot minimaal 8GB.
- geen harde eis, maar wel een wens. Zo min mogelijk stickers op de laptop, ik hoef niet constant te zien dat ik een intel inside heb. (voorbeeld! AMD processor mag ook ;) )

Vooral de eerste eis, lijkt een lastige te zijn. Bij een hoop laptops staat wel een resolutie, maar tegenwoordig geen kijkhoek meer.

Mijn gebruikswensen zijn:
- Word en licht Excell.
- Foto's kijken en licht bewerken.
- Zelf gemaakte films (full hd films), bekijken en bewerken.
- het liefst had ik windows 7, maar dat is blijkbaar snel aan het verdwijnen.

Gewicht maakt niet veel uit, ik zal 'm niet veel hoeven dragen.
Accu duur hoeft niet het langste te zijn, maar een uurtje werken buiten het stopcontact zou wel fijn zijn.

Ook het merk maakt niet veel uit, bouwkwaliteit tussen de verschillende modellen van de hetzelfde merk schijnt ook al verschillend te zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

Sinds het een vakantielaptop is, is het dan geen idee om de SSD buiten beschouwing te laten?

- SSD heeft maar +-120gb opslag, terwijl je wel films en foto's wil opslaan.
- Als je de SSD achterwege laat dan heb je een budget van 600 euro, dat is het realistischer om aan jouw veeleisende eisen te voldoen.
- De SSD biedt geen snelheidswinst bij het bewerken en renderen van films/foto's. Enkel bij het opstarten/afsluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 18:59 ]

• jbbrans
Ik heb nu een desktop met ssd en ben erg gecharmeerd van de snelheid van een ssd.

Het liefst zou ik dus een laptop willen, waar een ssd en hdd naast elkaar in kunnen. Maar ik heb hier ook nog een externe 2.5"hdd liggen waar ik de foto's en films op kan zetten.
De ssd heeft voor mij een grotere prioriteit dan de harddisk.

Edit.
Ik bedenk mij net dat windows tijdens gebruik, al veel gebruikte programma's in het ongebruikte geheugen plaatst.
ssd heeft dus blijkbaar niet zo'n grote invloed.

[ Voor 21% gewijzigd door jbbrans op 30-12-2012 19:24 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Een goed scherm ga je voor deze prijs is bijna niet te vinden. In 99% van de gevallen is het een baggerslecht scherm met een 768p resolutie. Ik zou eerder kijken voor een leuke 2e hands laptop met een goed scherm.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
onmogelijke opgave..
alle 768p schermen zijn slecht... niet alleen kwa resolutie, maar ook kijkhoeken en kleurreproductie zijn nooit goed.

de goedkoopste notebook met een 1080p scherm is de dell inspiron 15r SE.. deze kost geloof ik rond de 610 euro op de mat inclusief alle kortingen uit het dell kortingsbonnen topic, aangevuld met cashback actie van shopkorting.nl

die heeft echter geen ssd en is boven budget..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het probleem is inderdaad dat voor 500/600 euro je alleen maar TN-schermen krijgt. Waardeloze kijkhoek dus.

Laat die eis varen, ookal snap ik dat het een hele belangrijke is, dan komen er al aardig wat laptops in zicht.

En anders kijken voor een goede tweedehands.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Je bedoelt dat je voor 500/600 alleen maar waardeloze schermen krijgt. TN kan best een redelijke kijkhoek hebben, maar niet in die prijsklasse.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03:02
Ik ben heel blij met mijn Samsung 535U3C met AMD voor 524,- (BCC deal)
Was met 830 128GB SSD bij elkaar wel net boven de 600,-
En ik had nog een 2Gb DDR3 SODIMM liggen...

Lekker stil, je kunt de fan uitzetten met een functietoets.

Prima voor bijna alles, maar foto's en video's bewerken op zo'n scherm is wel lastig.
Ik heb er een 2e monitor aan hangen (IPS) als ik dingen met echte kleuren moet gaan doen.

En als het video of echt zware beeldbewerking wordt,
dan zet ik de andere computer aan die aan dat scherm hangt: quad core zonder mobiele afknijp en zwareGPU voor render-ondersteuning ...
Een echte SSD helpt dan enorm in snelheid, als je de temp files daarop zet.

[ Voor 23% gewijzigd door emmerx op 02-01-2013 22:55 . Reden: video ]

Draadloos laden op onze Zon

• jbbrans
Blijkbaar moet ik dus langer sparen, want een goed scherm vind ik toch wel een van de belangrijkste eisen.
(Weet iemand hoe ik kan zoeken op niet TN schermen?)

Afgelopen 2 dagen veel gelezen over laptops, maar hoe meer ik lees hoe banger ik wordt om voor een normaal bedrag een goede laptop te kunnen aanschaffen.
De Dell 15 R SE wordt veel aangeprezen, maar puur vanwege dat het de goedkoopste is met een 1920x1080 scherm. De verdere kwaliteit van dat scherm hoor ik verder niemand over en op de site van dell kan ik verder ook niet zo makkelijk ontdekken wat voor scherm erin zit.

Hoeveel moet ik minstens neerleggen, om een laptop met een goed 1920x1080 scherm te kopen?
- SSD kan vervallen.
- bouwkwaliteit moet nog steeds goed zijn.
- geen games.
-15". Gisteren nog even in de winkel gekeken en 17" is toch wel erg groot.

• jbbrans
emmerx schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 23:43:
Ik ben heel blij met mijn Samsung 535U3C met AMD voor 524,- (BCC deal)
Was met 830 128GB SSD bij elkaar wel net boven de 600,-
En ik had nog een 2Gb DDR3 SODIMM liggen...

Lekker stil, je kunt de fan uitzetten met een functietoets.

Prima voor bijna alles, maar foto's en video's bewerken op zo'n scherm is wel lastig.
Ik heb er een 2e monitor aan hangen als ik dingen met echte kleuren moet gaan doen.
Dit is dus wat ik niet wil.

De prijs is uitstekend.

Maar ik zoek iets met een goed scherm, waar je met 2 of meer personen voor kan zitten en dat iedereen dan de foto's op dezelfde kwaliteit kan zien.
Waarvan de koeling zo doordacht is, dat ik niet handmatig de fan hoef uit te zetten.

Sorry eerst gereageerd en daarna pas gekeken wat voor laptop. Zie nu pas dat het een 13.3" scherm is.

Handig om mee op reis te nemen, maar inderdaad lastig voor foto en videobewerking.

[ Voor 10% gewijzigd door jbbrans op 02-01-2013 00:02 ]

Verwijderd

De prijs is uitstekend als er een wat snellere processor in zou zitten. Zoals je in reviews: Drie Samsung-ultraportables: AMD-apu, touch en 15" kunt lezen zijn zowel de accuduur als de prestaties redelijk dramatisch. De V3360 is goedkoper met een intel i3 (ietje sneller) en flink langere (maar nog steeds matige) accuduur.

Verder: hoe zoek je laptops zonder een TN scherm. heel simpel:
alle 13.3" laptops met een 1080p scherm hebben een IPS scherm, en sommigen met een 900p scherm ook.
De lenovo X220 en X230 (12.5") hebben een IPS scherm.
de sony S15 (15.6") heeft een IPS scherm.
3 laptops boven de €2000 hebben een IPS scherm. Die ga ik niet noemen: die zijn 3-4x je budget, op zn minst.

Tadaa, alle laptops met een IPS scherm. Gezien je eisen blijft alleen de sony S15 over. Die is bijna 50% boven budget.

Verder klopt het dat de inspiron 15R SE vaak wordt aangewezen als goedkoopste laptop met een 1080p scherm. Het scherm is ongeveer vergelijkbaar met de concurrenten lenovo Y500/Y580 en asus N56, die zijn een stuk duurder. Of meer precies: de sony S15 is de enige laptop onder de €2000 mer een significant beter scherm dan de inspiron 15R SE die ik kan aanraden.

• jbbrans
In januari, tijdens een kortingsperiode de Lenovo Y500 met core i7 gekocht, deze heb ik gisteren echter teruggebracht naar de winkel vanwege aanhoudende problemen.

Ik ben dus weer op zoek naar iets anders.
De eisen en mogelijkheden zijn iets aangepast.

- maximaal 15", maar wel 1920x1080. De Lenovo paste precies in mijn laptop rugzak en een 17" zal niet passen.
- De mogelijkheid voor de ssd blijft gehandhaaft, het liefst naast een HDD. Als windows schijf of caching maakt niet zoveel uit. De Y500 had een caching SSD en was daardoor nog redelijk rap.
- Goede koeling, zonder schreeuwende ventilator. Blijft belangrijk.
- Degelijke bouwkwaliteit.
- Minimaal 4GB, maar bij 4 GB de mogelijkheid tot makkelijke upgrade.
- Snelle videokaart.

Het budget is opgeschroefd naar €900 voor syteem met al een SSD en €800 voor systeem zonder.

Systemen die ik al heb bekeken zijn.
- Lenovo Y500. Maar door de slechte ervaring met 2 modellen van dit type gaat die weer van het lijstje kandidaten af.
- Dell inspiron 15R SE. Grote kanshebber, maar de snelheid van de videokaart weerhoudt mij van deze keuze.
- Asus N56VZ. Geen mogelijkheid tot SSD naast HDD, met behoud van optische drive. Ook de videokaart is volgens mij een versie met GDDR3 geheugen.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
XPS 13 niks voor jou? 99 euro boven je budget, heb je wel een 1080p scherm en SSD. Mobiliteit is ook prima.

[ Voor 67% gewijzigd door ChrisLNFF op 24-05-2013 08:49 ]

Verwijderd

Momenteel zijn de asusjes goedkoop bij de mediamarkt. Je kan overigens geen mSATA SSD kwijt in de dell, alleen als je het model met mSATA kiest (+€45).

• -Timmehhh-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
De Asus R500 zijn zo goed als uitverkocht bij de Mediamarkt. Groningen had ze niet meer liggen. Online zijn ze in ieder geval niet meer verkrijgbaar. Met een beetje mazzel heeft een vestiging nog eentje liggen.

PSN: Timmehhh84

Verwijderd

De R500 wil je ook helemaal niet. Je wilt de N56 met 1080p scherm.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:10:
Momenteel zijn de asusjes goedkoop bij de mediamarkt. Je kan overigens geen mSATA SSD kwijt in de dell, alleen als je het model met mSATA kiest (+€45).
Ik krijg nu alleen deze 4 Asus modellen, waarvan er 3 compleet ruk zijn.

http://www.mediamarkt.nl/...&page=&filter=1059%3AASUS

Verwijderd

Misschien is het aanbod in de webshop slecht. Ik heb er verschillende mensen over gehoord dat de N76 heel erg in de aanbieding was, dus misschien ook meer.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Volgens mij is de N56 volgende week bij de Saturn in de aanbieding voor €730

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Ben je nou serieus een half jaar aan het rondkijken voor een laptop ? ; )
Ik denk dat dat wel een teken voor jezelf moet zijn "misschien ben ik iets te specifiek in m'n eisen" hehe.

Gewoon knoop door hakken en gaan. Wat je er mee wil gaan doen is geen rocket science, elke laptop van 500 euro doet wat je wil zo'n beetje (mits je een stand alone gpu en een i5'je er in hangt).

Als je ook nog een externe optische drive overweegt, zijn er helemaal genoeg opties!

• jbbrans
majic schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:23:
Ben je nou serieus een half jaar aan het rondkijken voor een laptop ? ; )
Ik denk dat dat wel een teken voor jezelf moet zijn "misschien ben ik iets te specifiek in m'n eisen" hehe.

Gewoon knoop door hakken en gaan. Wat je er mee wil gaan doen is geen rocket science, elke laptop van 500 euro doet wat je wil zo'n beetje (mits je een stand alone gpu en een i5'je er in hangt).

Als je ook nog een externe optische drive overweegt, zijn er helemaal genoeg opties!
Ik was geen half jaar aan het zoeken, maar had er een gevonden die na 4 maanden niet goed werken is teruggebracht naar de winkel.
Pagina: 1