Ter vervanging van een oude laptop ben ik op zoek naar een nieuwe. De laptop zal geen desktop vervanger zijn en er zullen geen zware games op gespeeld worden. Het zal voornamelijk tijdens (auto)vakanties gebruikt worden.
Vanwege het feit dat het een computer voor ernaast is, is er ook een vrij laag budget. (Als ik sommige andere vragen mag geloven.)
Mijn eisen zijn:
- duidelijk scherm, met grote kijkhoeken en duidelijke levensechte kleuren. Resolutie is niet van groot belang. Grootte 15 tot 17 inch, met een lichte voorkeur voor 15".
- mogelijkheid voor ssd. Het liefst naast een gewone harddisk.
- maximaal €500 zonder ssd, €600 met ssd (caching of gewoon) al ingebouwd.
- koeling moet voldoende zijn, zonder schreeuwende ventilatoren.
- degelijke bouwkwaliteit.
- minimaal 4 GB, met mogelijkheid tot opwaarderen tot minimaal 8GB.
- geen harde eis, maar wel een wens. Zo min mogelijk stickers op de laptop, ik hoef niet constant te zien dat ik een intel inside heb. (voorbeeld! AMD processor mag ook
)
Vooral de eerste eis, lijkt een lastige te zijn. Bij een hoop laptops staat wel een resolutie, maar tegenwoordig geen kijkhoek meer.
Mijn gebruikswensen zijn:
- Word en licht Excell.
- Foto's kijken en licht bewerken.
- Zelf gemaakte films (full hd films), bekijken en bewerken.
- het liefst had ik windows 7, maar dat is blijkbaar snel aan het verdwijnen.
Gewicht maakt niet veel uit, ik zal 'm niet veel hoeven dragen.
Accu duur hoeft niet het langste te zijn, maar een uurtje werken buiten het stopcontact zou wel fijn zijn.
Ook het merk maakt niet veel uit, bouwkwaliteit tussen de verschillende modellen van de hetzelfde merk schijnt ook al verschillend te zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Vanwege het feit dat het een computer voor ernaast is, is er ook een vrij laag budget. (Als ik sommige andere vragen mag geloven.)
Mijn eisen zijn:
- duidelijk scherm, met grote kijkhoeken en duidelijke levensechte kleuren. Resolutie is niet van groot belang. Grootte 15 tot 17 inch, met een lichte voorkeur voor 15".
- mogelijkheid voor ssd. Het liefst naast een gewone harddisk.
- maximaal €500 zonder ssd, €600 met ssd (caching of gewoon) al ingebouwd.
- koeling moet voldoende zijn, zonder schreeuwende ventilatoren.
- degelijke bouwkwaliteit.
- minimaal 4 GB, met mogelijkheid tot opwaarderen tot minimaal 8GB.
- geen harde eis, maar wel een wens. Zo min mogelijk stickers op de laptop, ik hoef niet constant te zien dat ik een intel inside heb. (voorbeeld! AMD processor mag ook
Vooral de eerste eis, lijkt een lastige te zijn. Bij een hoop laptops staat wel een resolutie, maar tegenwoordig geen kijkhoek meer.
Mijn gebruikswensen zijn:
- Word en licht Excell.
- Foto's kijken en licht bewerken.
- Zelf gemaakte films (full hd films), bekijken en bewerken.
- het liefst had ik windows 7, maar dat is blijkbaar snel aan het verdwijnen.
Gewicht maakt niet veel uit, ik zal 'm niet veel hoeven dragen.
Accu duur hoeft niet het langste te zijn, maar een uurtje werken buiten het stopcontact zou wel fijn zijn.
Ook het merk maakt niet veel uit, bouwkwaliteit tussen de verschillende modellen van de hetzelfde merk schijnt ook al verschillend te zijn.
Alvast bedankt voor het meedenken.