password van bios verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:49
Beste tweakers!

Ik heb hier een drietal laptops staan die ik van mijn vader heb gekregen. Het betreft driemaal een HP Elitebook 6930p, leuke laptops. Nu heb ik er windows 8 op gezet, en het werkt allemaal erg snel. Ik kon echter geen wifi vinden... Dus drivers gezocht etc, nog steeds niets. Bij apparaat beheer staat wel een aparaat met "Intel® Ultimate N WiFi Link 5300 and Intel® WiFi Link 5100" in de naam, dus ik nam aan dat de laptops wel wifi bevatten. Nu heb ik er eentje opengemaakt, en wat blijkt, er zitten geen wifi modules in! Ik zie alleen losse antennes. Volgens mij vader (die heeft het bij de niet te noemen instantie nagevraagd), zou ik wifi moeten aanzetten in de bios (wat dus wil zeggen dat er ergens wel een wifi module in de laptop zit, en die losse antennes ruimte zijn voor een tweede?? :? ). Maar ik denk dat de wifi modules er gewoon uit zijn gehaald, want als ik een foto van die module (Intel® Ultimate N WiFi Link 5300 and Intel® WiFi Link 5100) opzoek, dan is t precies het kaartje wat erin moet...

Het probleem is: ik kom niet in de bios, want ik heb een password nodig. En dat password mag ik niet aangezien ik dan van die hele instantie de passwords heb. Weet iemand hoe ik toch in de bios kom? Dan kan ik tenminste uitsluiten dat het een bios probleempje is (wat ik overigens zelf niet denk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
met de laptop terug naar de niet nader te noemen instantie waar de systeembeheerder met een beetje geluk binnen 2 minuten je laptop teruggeeft zonder dat er nog een bios wachtwoord op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:45
Indien je bij de CMOS batterij kunt komen, gewoon deze er even uithalen en voila ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Terug kan niet, ze mogen eigenlijk ook niet verkocht/weggegeven worden, ze moesten vernietigd worden... Maar dan ga ik eens speuren naar de CMOS, dat is een heel logische oplossing haha...

Na even speuren (ik was misschien een beetje te vroeg met hier plaatsen) lees ik dit: Hi Paul,
removing the CMOS battery will not reset the BIOS password in this model. Kindly let me know the user name listed when you attempt to enter BIOS. HP Sparekey has to be used (if enrolled).
If the user name is "BIOS Administrator" and the password is lost, and if the BIOS version is later than March 2008, contact HP to have it reset.

Ik ga het toch proberen, maar het hele forum zegt zon beetje dat het niet helpt

[ Voor 57% gewijzigd door luuksnijmegen op 30-12-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47
Totaal offtopic, maar waarom moesten die beestjes vernietigd worden terwijl ook gewoon de HD eruit kan?

Bij mijn pa (philips pensioenfonds, bestond toen nog) werden die beestjes gewoon voor een habbekrats aan personeel verkocht. Hield er destijds een een P4 Dell systeem aan over voor 80 euro, terwijl menig gezin/vriend het nog met minder moest doen. Die bakkies waren vrij nieuw.

EDIT: Bedenk me nu dat dat beestje nog jarenlang Cubase heeft gedraaid om mijn gitaren te recorden.

[ Voor 11% gewijzigd door KnoxNL op 30-12-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
Heb een vriend die de bios makkelijk kan verwijderen.

Maar echter denk ik dat we je niet mogen helpen en dat dit draad al snel een slotje zal krijgen>.
Dit vanwege dat we niet kunnen zien dat jij de eigenaar bent en jezelf al aangeeft dat deze laptops vernietigt moesten worden.

zoals junia al zei moet je zoeken naar de batterij of de chip waarin het wachtwoord opgeslagen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Nouja, mijn vader zei dat... Lijkt me idd dat de laptops zelf niet kapot hoeven. De HDDs zijn er idd uit, misschien dat hij dat ermee bedoelde, hij was niet erg duidelijk. Anyhow, ik mag het bios password helaas niet. Ik ga zo even de oplossing hier boven proberen. Als het allemaal gaat werken heb ik leuke laptopjes voor niets.

@darkmushy1995, hoe zou jouw vriend de bios verwijderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 16:23
Vraag het gewoon bij HP na, hier heeft toch geen zin. Wie weet heb jij die laptops gewoon gestolen en probeer je ze nu opnieuw te installeren om ze door te verkopen. Lijkt me niet echt de bedoeling, wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Als ik ze gestolen had zou ik niet zo met mn naam en woonplaats op tweakers gaan zitten ofwel? Wat marcop23 zegt zou moeten lukken maar ik krijg dat programma niet aan de praat, hij gaat ff aan maar verdwijnt weer. Ik ben een n00b met cmd haha. Toch nog even verder prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 16:23
luuksnijmegen schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:58:
Als ik ze gestolen had zou ik niet zo met mn naam en woonplaats op tweakers gaan zitten ofwel? Wat marcop23 zegt zou moeten lukken maar ik krijg dat programma niet aan de praat, hij gaat ff aan maar verdwijnt weer. Ik ben een n00b met cmd haha. Toch nog even verder prutsen
Ja, want er woont maar Luuk S. in Nijmegen 8)7 en alles wat op internet staat is waar :Y. Denk even zelf na voordat je iets zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Als je niets nuttigs te melden hebt over mijn vraag, waarom zit je dan in dit topic? Graag helpen of ga ergens anders heen, ik zit hier niet op te wachten. Je maakt het ook nog eens minder overzichtelijk voor de rest, die WEL wil helpen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
Helpen met het omzeilen van beveiliging is tegen het algemeen beleid (je weet wel, dat ding dat je nooit gelezen hebt) juist omdat het zo goed als onmogelijk is je identiteit te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Dat snap ik natuurlijk, maar als iemand niet wil helpen, zie ik het nut er niet van in dat hij toch reageert. Dan kun je net zo goed niet reageren toch haha. De laptop doet het verder ook helemaal, wss hoef ik ook helemaal niet in de bios, maar ik wil het toch even proberen om uit te sluiten dat daar de wifi uit staat. Dus wie me wil helpen wil ik bedanken, en degenen die dat niet willen vraag ik simpel om gewoon niet te reageren (goed bedoeld allemaal hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 11:27
De laptops zijn eigendom van de "instantie", waar jij mee bezig bent is bij wet verboden. Als ik jouw verhaal goed begrijp heeft je vader deze laptops meegekregen om te vernietigen, dat is misschien een rare beslissing maar dat is de beslissing van de "instantie", in theorie zijn de laptops zelfs na vernietiging nog eigendom van de "instantie". Bedenk je even goed waar je mee bezig bent, op dit moment is er sprake van diefstal (toeeigenen van de laptops) en computervredebreuk (proberen beveiligingen te omzeilen) en gezien de rest van je verhaal zit de kans er in dat je ook van plan bent heling toe te voegen aan je cv.

IANAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Martin schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:24:
De laptops zijn eigendom van de "instantie", waar jij mee bezig bent is bij wet verboden. Als ik jouw verhaal goed begrijp heeft je vader deze laptops meegekregen om te vernietigen, dat is misschien een rare beslissing maar dat is de beslissing van de "instantie", in theorie zijn de laptops zelfs na vernietiging nog eigendom van de "instantie". Bedenk je even goed waar je mee bezig bent, op dit moment is er sprake van diefstal (toeeigenen van de laptops) en computervredebreuk (proberen beveiligingen te omzeilen) en gezien de rest van je verhaal zit de kans er in dat je ook van plan bent heling toe te voegen aan je cv.

IANAL
Relax. Ken jij het complete verhaal? Voor hetzelfde geld is de eigendom overgedragen, waren de laptops al van zijn vader, etc.

Ik snap dat ik bijdraag aan de vervuiling van dit topic, maar als je het niet eens bent met de inhoud, report het topic dan en ga het in de tussentijd niet volbaggeren met aannames.

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Oke dit slaat helemaal nergens op. Mijn vader heeft ze gekregen, wat eigenlijk normaal niet mag. Hij heeft ze toch gewoon gekregen, en had daar toestemming voor. Ik wil simpel kijken of wifi uitstaat in de bios en vraag wat hulp om in de bios te komen. De laptops zijn van MIJ, dus GEEN diefstal. GEEN computervredebreuk want ze zijn van MIJ. GEEN heling, want ze zijn van MIJ. Ga alsjeblieft iemand anders ergens beschuldigen. Eentje wil ik zelf gebruiken en de andere twee voor mijn neefjes, kosteloos. Dus haal de volgende keer alsjeblieft je kop ff uit je kont en ga niet iemand beoordelen die je helemaal niet kent, lekker makkelijk achter je toetsenbordje ofniet?

Bedankt Foxl, jij snapt het tenminste.

Er mag hier een slotje op, want dit wordt door enkele personen toch niets. Ik zoek wel ergens anders hulp zodat mn neefjes een laptopje kunnen krijgen.

Voor degenen die wouden helpen: erg bedankt, voor de rest: een fijn leven gewenst

Ps Martin, fyi: ik heb er zelfs een document bij met wat erin zit, dat de HDD is verwijderd en een handtekening erop. En mijn cv is redelijk indrukwekkend, die ga ik echt niet de grond inboren met het verkopen van een laptopje om 200 winst te maken ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door luuksnijmegen op 30-12-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Trouwens, aan de TS:

Open gewoon de cmd prompt eens, ga naar de map waar je heen wilt en typ dan de naam van het bestandje. Dan gaat het progje na afloop een nieuwe C:\ regel tonen, en kan je hetgene wat naar de console is geschreven nog gewoon lezen :)

Dus zeg maar zo, als je bestandje op je bureaublad staat en testie.exe heet:
C:\Users\Marco>cd Desktop
C:\Users\Marco\Desktop>testie
Hier staat dat de output
C:\Users\Marco\Desktop>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Thx Marco, dat probeerde ik. Ik ben naar de map genavigeerd, en zit er ook in. dan wil ik hem openen maar dan zegt ie " directory name is invalid", ik heb hem helemaal gechecked op fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Misschien dat zit de oplossing bied voor je ;)
http://h20000.www2.hp.com...858&jumpid=reg_R1002_USEN

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@biersteker, ik denk het ook, ik was er al mee bezig. Maar hij wil het progje niet openen via CMD, hij wil niets openen haha. Ook niet als ik hem even 1.exe noem, zodat ik geen typfouten maak. Weer "directory name is invalid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
luuksnijmegen schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:53:
Thx Marco, dat probeerde ik. Ik ben naar de map genavigeerd, en zit er ook in. dan wil ik hem openen maar dan zegt ie " directory name is invalid", ik heb hem helemaal gechecked op fouten
Bij je cd command of als je het bestand zelf uit gaat voeren? Kan je anders de output hier posten?
In je cmd, rechter muisknop -> markeren, selecteer het en druk op enter, om het te kopieren :)
Output kan in code of cmd tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je zet er toch geen cd voor? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Ik zit nu op mn andere computer, ik typ het even over:
eerst:
cd c:\program files\hewlett-packard\SSM <enter>, dan zit ik in die map.
Dan typ ik: cd c:\program files\hewlett-packard\SSM\BiosConfigUtility.exe, maar dan zegt ie directory name is invalid. Dat was met cd ervoor zie ik.

Als ik cd c:\program files\hewlett-packard\SSM <enter> doe, zodat ik in de map zit en daarna alleen BiosConfigUtility.exe typ krijg ik een popup en vraagt windows toestemmig, ik zeg oke, dan flits er een zwart schermpje en daarna staat er simpel weer: c:\program files\hewlett-packard\SSM, dus de map waar ik inzit. Ik open hem dus wel maar hij blijft niet

[ Voor 6% gewijzigd door luuksnijmegen op 30-12-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Doe eens BiosConfigUtility.exe /?
Waarschijnlijk moet je een optie meegeven.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Trouwens, ik ben niet helemaal wakker kennelijk. (De link die ik gaf was al gegeven). Maar als je nou het bios opnieuw flashed?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan dat wel? Ik verwacht dat de flashtool er mee kapt ivm password beveiliging.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@Raven, dan schiet hij ook gewoon weg helaas. Ik heb ook dit erachter geprobeerd: c. Type /newsetuppassword:"password" to create a new BIOS administrator password. maar dan gaat ie alsnog weg. Helaas ook nog steeds het oude ww, dus het werkte ook niet

@biersteker, dat zou idd ook een optie zijn, als dit niet lukt probeer ik dat eens

[ Voor 9% gewijzigd door luuksnijmegen op 30-12-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

En de bios flashen:p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
@ ace, is net voor je al geopperd haha, ik kijk daar morgen even naar. Ik ben nu even AFK, alvast bedankt voor alle input, ik waardeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Even voor de duidelijkheid, als de hardware in apparaatbeheer staat, is ze ook aanwezig. Dat tweede slot dat je hebt gevonden, is wellicht een extra slot voor een WWAN mini-PCIe kaartje (3G).

Ik neem aan dat je het al gecontroleerd hebt, maar ben je er zeker van dat je de hardware switch voor de WiFi hebt aangezet (meestal een keyboard shortcut of een fysieke switch op de laptop)?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Dat heb ik inderdaad gechecked. Daarom dacht ik dat het idd een extra slot was, en dat de andere in de bios uit staat oid. De switch gaat aan zeg maar, maar nog steeds vind ik geen netwerken, beide laptops niet (zelfde types)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:44
Je opent de command prompt toch als administrator? (rechtermuisknop uitvoeren als admin).
En daarna je verdere commando's uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Edit: Ik heb zojuist alles via administrator gedaan, dan kom ik wel in het programma. Volg ik dan deze guide: http://h20000.www2.hp.com...858&jumpid=reg_R1002_USEN

Dan krijg ik de melding: warning: attempt to change the password, but correct password not provided.

Dus ik moet toch maar met de CMOS kloten, of misschien flashen.

Edit2: Bios flashen lukt ook niet, ik moet eerst het bios ww invoeren haha. Toch maar nog een keer zeuren bij de instantie waar ze vandaan komen voor het ww

Toch bedankt voor alle input en alvast een fijn nieuwjaar gewenst!

[ Voor 96% gewijzigd door luuksnijmegen op 31-12-2012 15:26 ]

Pagina: 1