Nieuwe pc blijft opnieuw starten

Pagina: 1
Acties:

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:35
Hoi,

Gisteren heb ik alle onderdelen voor mijn nieuwe gamesysteem ontvangen. Vervolgens direct begonnen met het in elkaar zetten.

Probleem is nu dat wanneer je de pc aanzet je de CPU fan een paar seconden ziet draaien en vervolgens gaat hij weer uit. Dan begint het weer van voor af aan.

Ik heb al van alles geprobeerd, moederbord uit de kast gehaald, alleen voeding aangesloten zonder extra connectors maar geen resultaat.

Iemand enig idee wat ik kan doen?? Baal hier flink van ;(

Hieronder mijn systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,-€ 203,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,45€ 119,45
1Gigabyte GV-R797OC-3GD€ 353,50€ 353,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 82,50€ 82,50
1Corsair Carbide 300R€ 64,10€ 64,10
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 255,-€ 255,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (NL, OEM, 64-Bit)€ 81,07€ 81,07
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,-€ 29,-
1Logitech K200 Media Keyboard (Internationaal)€ 10,45€ 10,45
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,95€ 37,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.416,51

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
Helix schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:43:
Probleem is nu dat wanneer je de pc aanzet je de CPU fan een paar seconden ziet draaien en vervolgens gaat hij weer uit. Dan begint het weer van voor af aan.
En reboot je machine dan ook? Fans gaan tegenwoordig even aan en gaan daarna weer uit (nog niet warm genoeg). Je kan even kijken in de BIOS gaan en kijken of de FANS naar 5 minuten aan gaan.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Helix
Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Het systeem gaat gewoon helemaal uit en start weer opnieuw. Krijg ook niet eens beeld op mijn schern. In de BIOS kom ik dus ook niet.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:21

ResuCigam

BOFH

Het beste kan je proberen met een minimaal systeem op te starten, alleen geheugen, video onboard en kijken wat er gebeurd, start de boel nu wel dan ga je dingen toevoegen.

We do what we must because we can.

• Helix
ResuCigam schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:08:
Het beste kan je proberen met een minimaal systeem op te starten, alleen geheugen, video onboard en kijken wat er gebeurd, start de boel nu wel dan ga je dingen toevoegen.
Bedankt, maar heb ik al geprobeerd, helaas hetzelfde resultaat.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Klinkt bekend, op het werk ook gehad.. Zit de proc wel goed erin? Dit was uiteindelijk bij ons het geval, mobo kwam kapot binnen :/

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:52
Zou even proberen, je CPU opnieuw te plaatsen.
Dus je Koeler eraf en de CPU eruit en opnieuw erin, vervolgens met 1 geheugen module erin en onboard en je voeding en geen schijven en geen harddisks te boote.

Stomme vraag maar ook de 4/8 pins aangesloten voor je CPU ?.
Als dit allemaal nog geen zoden aan de dijk zet, kan het zijn je Mobo rot is, heb je eventueel ander geheugen om te testen ?.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Gebeurt dit als je zowel je scherm aansluit op de onboard als deticated GPU?

• Helix
Bedankt voor de tips zover.

Ik heb het hele moederbord uit de kast gehaald en op een stuk karton gelegd. Zie foto's.

Ik heb op dit moment alleen 1 geheugenmodule in slot 1, een 4 pins connector aangesloten op het moederbord, de 24 pins connector, cpu fan aangesloten en de connectors voor power switch e.d.

Het maakt niet uit waar ik het scherm op aansluit, geen van beide geeft beeld. Heb het nu op de onboard.

Heeft het echt zin om de CPU er weer op te zetten? Het is namelijk zo'n gehannes om die koelpasta er weer af te halen enzo. CPU zit op de goede manier in de socket, klein streepje koelpasta erop gedaan, en toen heb ik de koeler erop geschroeft.

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/3869/foto11pxe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img705/6243/foto21bh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img577/9561/foto31c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img13/6402/foto41u.jpg

• Magistraal91
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 13:23
Heb je de batterij al uit je Mobo gehaald en hem zo gereset? Ik heb gelezen dat dat bij mensen wel eens werkte.

off-topic: Ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik het nadat ik terugkom van vakantie en er verder niets aan de hand was. Stroom van mijn pc eraf gehad. Kom thuis, zet de stroom aan, oneindige boot-loop zonder kans in het bios te komen. Ben nog aan het uitvogelen wat het is.

• Helix
Batterij heb ik er ook al uitgehaald. Mocht helaas niet baten.

Misschien kan ik morgen ff beter bij SIComputers langsrijden, is alleen wel 2 uur rijden :(

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Zit dat geheugenbankje wel helemaal aangedrukt in het slot? Als ik naar de foto kijk, dan lijkt het alsof hij nog net iets verder er in gedrukt moet worden zodat die bevestigingslipjes ook helemaal in de goede stand komen te staan.

• Helix
Ik heb het voor de zekerheid nog eens opnieuw erin gedrukt, maar dat maakte helaas geen verschil. Het kan er echt niet verder in. De clipjes klikten wel vast.

[ Voor 30% gewijzigd door Helix op 30-12-2012 19:27 ]

• Helix
Heb inmiddels een PC speaker uit een oude PC gehaald en in mijn systeem geprikt.

Als ik de pc aanzet hoor ik 10 seconden lang een herhalende korte piep (piep piep piep piep piep piep).

Heb het maar ff opgenomen, zie onderstaande link:
http://dl.dropbox.com/u/21347699/beeps.m4a

Iemand tips??

Volgens mij is het een AMI BIOS. Zoeken op Google naar dit soort piepjes heeft me nog niet echt verder geholpen :/

Blijkbaar is hier niet altijd dezelfde oorzaak voor..

[ Voor 22% gewijzigd door Helix op 31-12-2012 14:14 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11 13:09
Ik denk dat je probleem het ramgeheugen is. Ofwel wordt deze geheugen set niet ondersteunt, of misschien is het ram defect. In dit topic wordt aangegeven dat het zeer hoogstwaarschijnlijk door het ramgeheugen komt.
Ook in dit topic als ook in dit topic lijkt het probleem door het ramgeheugen te komen.

Het kan ook nog zijn dat je een moederbord hebt met een oude bios versie, op de website van Gigabyte staat dat je minimaal bios versie F7 nodig hebt om ondersteuning te hebben voor een 3570K.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Helix
Ok, ik zal eens ander RAM proberen van mijn broertje.

Hoe kan ik erachter komen welke BIOS versie ik heb? Kan dat adhv serienummer?

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

Eagle Creek

Breathing security

Zoeken op Google naar dit soort piepjes heeft me nog niet echt verder geholpen :/
BIOS piepjes moeten gewoon in het instructieboekje (dan wel PDF) staan. Daar heb je in principe geen willekeurige website voor nodig.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Ik denk dat de bios versie van het moederbord wel in orde is, z77 en ivy bridge generatie. Het ram geheugen lijkt mij de meest waarschijnlijke boosdoener, hoop dat het geheugen van je broertje iets oplevert.

• Helix
Heb zojuist ander reepje geheugen geprobeerd, Zelfde piepjes.

@Eagle_Creek, in de handleiding staan deze niet vermeld. Op de site van Gigabyte wel, maar deze specifieke piepjes niet.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

Eagle Creek

Breathing security

Toch raar. Alle piepjes die ik ooit gehoord heb staan wel in mijn boekje van GB en die is al uit 2009. Wellicht dat het onder een ander hoofdstuk staat omdat het vrij generiek is?

Ook mijn vermoeden gaat overigens uit naar RAM, dus testen als je de kans hebt.

In eerste instantie dacht ik ook aan eventueel ontbreken van afstandsbusjes maar nu je het probleem ook hebt met het bord uit de kast, lijkt die optie me niet meer relevant.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11 13:02

Plato112

Da is toch nie normaal!

Als ik het goed lees heeft hij al ander geheugen geprobeerd.

Speed limits are like herpes.

• Helix
Ik heb inderdaad al ander geheugen geprobeerd, pc bleef piepen. Denk dat ik de PC maar retour stuur..

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Andere voeding proberen.
En bios checken of hij de cpu aankan.

• Helix
Andere voeding heb ik ook al geprobeerd. In de BIOS kom ik niet..

EDIT:

Uiteindelijk bleek het moederbord toch defect te zijn. Moederbord is omgeruild en draait als een tierelier :D

[ Voor 48% gewijzigd door Helix op 15-02-2013 20:46 ]

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zou toch de processor nog er helemaal af halen om te kijken of de pinnetjes allemaal goed staan..

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Pagina: 1