Ik heb op dit moment een pricewatch: Asus Zenbook UX31E-RY009V (Zilver) (128GB SSD, 4GB RAM en 1.7GHz i5 2557m processor). Het probleem is dat ik een beetje zit met de snelheid van deze laptop. Ik doe veel aan website development, en dan krijg ik Photoshop files van 20-30MB aangeleverd. Als ik daar iets in wil bewerken duurt dit soms gewoon een beetje lang. Daarom denk ik erover om mijn laptop te verkopen en een nieuwe te kopen. Ik zit te twijfelen over welk OS ik moet nemen, op dit moment werk ik dus met Windows 7, maar is dit wel de beste optie? Welk OS gebruiken jullie om dit soort dingen mee te doen en waarom?
Maakt geen snars uit, dat is gewoon persoonlijke voorkeur.
Maar als je al geen files van 20-30MB kunt bewerken, dan vraag ik mij af wat er gebeurd als je grote projecten handeld. Files van 500-1000MB zijn vrij gewoon.
Wat meer RAM, een snellere processor en een goede videokaart en je bent prima met elk OS.
Maar als je al geen files van 20-30MB kunt bewerken, dan vraag ik mij af wat er gebeurd als je grote projecten handeld. Files van 500-1000MB zijn vrij gewoon.
Wat meer RAM, een snellere processor en een goede videokaart en je bent prima met elk OS.
Denk dat je met meer RAM al klaar bent. OS maakt idd niet zoveel uit. Als je een nieuwe laptop koopt (wat volgens mij echt niet nodig is) dan misschien een die ondersteunt wordt door photoshop met CUDA.
Wát duurt er dan lang? Als ik de specs zo zie van jouw laptop, zou hij snel genoeg moeten zijn. OS is echt voorkeur in dit geval. Die bestanden die je aangeleverd krijgt, wat voor bestanden zijn dit? Zijn dit jpg's of psd's? Want dat maakt nogal een verschil, ook met laden.Beatboxx schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:00:
Als ik daar iets in wil bewerken duurt dit soms gewoon een beetje lang.
CUDA is an sich geen vereiste om snel te kunnen werken met Photoshop of Creative Suite. True, het is handig inderdaad, maar ook AMD kaarten worden tegenwoordig middels de breder gebruikte OpenCL-API ondersteund.Mr_gadget schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:06:
Denk dat je met meer RAM al klaar bent. OS maakt idd niet zoveel uit. Als je een nieuwe laptop koopt (wat volgens mij echt niet nodig is) dan misschien een die ondersteunt wordt door photoshop met CUDA.
[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 30-12-2012 16:40 ]
Anoniem: 303530
Inderdaad: meer RAM.
Photoshop neemt aardig wat geheugen in gebruik, en je hebt nu net het type device gekocht wat daar totaal ongeschikt voor is: het RAM zit vastgesoldeerd op het moederbord. De processor is ook niet bepaald een snelheidsmonster: een i7 quadcore is 2 zo niet 3x zo snel.
Welk onderdeel precies de bottleneck is kun je natuurlijk meten. Het OS maakt geen snars uit.
Photoshop neemt aardig wat geheugen in gebruik, en je hebt nu net het type device gekocht wat daar totaal ongeschikt voor is: het RAM zit vastgesoldeerd op het moederbord. De processor is ook niet bepaald een snelheidsmonster: een i7 quadcore is 2 zo niet 3x zo snel.
Welk onderdeel precies de bottleneck is kun je natuurlijk meten. Het OS maakt geen snars uit.
Jah, alleen zit het RAM vastgesoldeerd op m'n Mobo, dus daar begin ik niet aan.
Pagina: 1