mp4 met srt ondertiteling op iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een film als mp4 file met de bijbehorende srt file. Ik wil deze film offline kijken op mijn iPad met ondertitels. Wat is daarvoor de makkelijkste oplossing? Gewoon syncen via iTunes werkt niet (geen ondertiteling).

Op een Mac kun je blijkbaar heel makkelijk met Subler de mp4 en de srt samenvoegen zodat je iPad de ondertitels laat zien:

http://www.sublerapp.com/support/documentation/using-subler/

Wat is het alternatief op Windows? Ik wil de video niet opnieuw encoderen (zoals HandBrake dat doet).

[ Voor 6% gewijzigd door compie op 30-12-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 04:00
mp4 is net als alle recente formaten als avi en mkv een container bestand en kan niet vanzelfsprekend vanuit itunes gesynced afgespeeld worden op je ipad of iphone. Ik kijk zelf vaak video met srt ondertiteling op mijn ipad dat gestreamed is via airvideo vanaf een imac. Ook in dit geval vind er conversie plaats en dan wel realtime.
Ik denk dat op de manier zoals jij de film wil bekijken met ondertiteling een conversie onvermijdelijk is. Ook voor het Windows platform leent Handbrake zich hier prima voor. Aangezien het in jouw geval al een mp4 bestand is en als je bij conversie de resolutie en geluid ongewijzigd laat, dan is de conversieklus in een mum van tijd klaar. De ondertitels zijn dan niet in je mp4 bestand 'ingebrand', maar vanuit het afspeelprogramma van je ipad op te roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Een programma als AVplayerHD kan gewoon MP4 afspelen met losse SRT's. Hoef je niet voor te converteren of te streamen.

De bestanden voeg je toe via iTunes. Met de aangesloten iPad naar het tabblad Apps navigeren en dan kun je bij de player bestanden selecteren die je op de iPad wilt zetten.

AVplayerHD was even verdwenen uit de appstore, maar volgens mij is hij momenteel weer beschikbaar.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...