Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Muziek] Playlist op dropbox - verschillende bestandlocaties

Pagina: 1
Acties:

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 16:56
De situatie:

Ik heb een vaste pc en een laptop. Op beide heb ik dezelfde verzameling muziek staan. (Ik zorg er handmatig voor dat deze verzamelingen identiek zijn). De locaties:

Vaste PC: D:\Data\Muziek
Laptop: C:\users\thommich\Muziek

Op beide pc's gebruik ik MediaMonkey om muziek af te spelen.

Nu wil ik een afspeellijst maken op mijn vaste pc en deze opslaan in dropbox, zodat ik vanop beide pc's dezelfde afspeellijst kan gebruiken...

Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? Ik moet dus de speler op een of andere manier duidelijk maken dat hij de bestanden in de afspeellijst in een andere hoofdmap moet zoeken op de laptop.

Als iemand een andere manier heeft om dit "probleem" op te lossen hoor ik dit uiteraard ook graag... :)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zie twee opties:
Verhuis je muziek op je laptop naar een D:\Data\Muziek
Laat het op een (overal te benaderen) locatie staan

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 20:32
1. Je zou op beide machines een NTFS junction kunnen maken, of
2 je shared op beide machines de map als "music". Vervolgens laat je in de playlist \\127.0.0.1\Music als pad staan.

• thommich
Dank voor de reacties!

Ik ga misschien inderdaad een partitie aanmaken op m'n laptop, enkel voor muziek.

Als er nog andere mogelijkheden zijn hoor ik het graag. (bvb een manier die de mp3's gewoon uit de database van mediamonkey haalt ipv op locatie te werken...)

[ Voor 43% gewijzigd door thommich op 30-12-2012 22:25 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

(bvb een manier die de mp3's gewoon uit de database van mediamonkey haalt ipv op locatie te werken...)
Tja... laat die database nou net gewoon naar locaties wijzen...
Eigenlijk is de tweede oplossing van razorhead de meest elegante

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Een afspeellijst die je in .m3u bijv. maakt kan gewoon relatieve paden gebruiken. Dus ipv d:\data\muziek\liedje.mp3 gewoon liedje.mp3. Je moet er dan uiteraard wel voor zorgen dat je de bestanden dan ook in de juiste map hebt, maar dat probleem lijk je dus al niet te hebben. :P

Signature

• thommich
Jester-NL schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:18:
[...]

Tja... laat die database nou net gewoon naar locaties wijzen...
Eigenlijk is de tweede oplossing van razorhead de meest elegante
Maar via die database kunnen titels en artiesten (en een hoop andere info) gelinkt worden aan de correcte locatie. Dus als ik een type playlist heb dat in MediaMonkey's database op zoek gaat naar het gevraagde nummer, kan Mediamonkey zelf het correcte nummer opzoeken op de juiste locatie...
pasta schreef op maandag 31 december 2012 @ 00:49:
Een afspeellijst die je in .m3u bijv. maakt kan gewoon relatieve paden gebruiken. Dus ipv d:\data\muziek\liedje.mp3 gewoon liedje.mp3. Je moet er dan uiteraard wel voor zorgen dat je de bestanden dan ook in de juiste map hebt, maar dat probleem lijk je dus al niet te hebben. :P
Dat doe ik op dit moment: Ik maak een playlist, sla die op in de map d:\data\muziek en kopieer die playlist dan naar de laptop naar C:\users\thommich\Muziek, waar dezelfde playlist perfect werkt omdat hij dan in dezelfde map zoekt.
Ik kan me niet voorstellen dat dit op geen enkele simpele manier kan? Anders tijd voor een nieuw bestandsformaat voor playlists ;)

Ik denk er net aan dat ik misschien een programmatje kan vinden dat bestanden kan syncen. Dan laat ik op beide pc's de playlist syncen vanuit dropbox naar de respectievelijke muziek-mapjes...
Pagina: 1