Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Keuze tussen 2 laptops help :$

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Bij deze wil ik graag julle advies over 2 betreffende laptops. :$
Ik kan dus niet kiezen.

Betreft de volgende 2 laptops:

* Packard Bell Easynote LM85-JU-165

* ACER 7720g
* foto:
http://images.besteproduc...Aspire_7720G_5A4G64MN.jpg

Beiden met windows 7 ultimate

Specificaties packard bell:
pricewatch: Packard Bell Easynote LM85-JU-165

Een aantal modelspecificaties:
Intel Core i3-370M processor
4 GB DDR3 Memory
ATI Mobility Radeon HD 5470, 512MB VRAM
320 GB HDD
17".3 16:9 HD + LEDLCD
DVD speler
Webcam

Specificaties Acer:
http://www.portablegear.n...ynote-lm85-ju-165/review/

Een aantal modelspecificaties:
Beeldschermdiagonaal:17 "
Beeldscherm, aantal kleuren:17,7 M
320 GB HDD
GeheugenIntern geheugen:3.048 MB
ProcessorProcessor-kloksnelheid:2,0 en 2,0 duelcore
Processorfamilie:Intel Core 2 Duo
Processor model:T7500
-----------------------------------------

Ik zelf denk! de packard bell, aangezien deze een led lcd beeldscherm heeft, maar bij de specificaties gekeken, heeft deze geen HD ! :S Wel heeft hij 1 gb ram meer dan de acer.
En hij heeft HDMI aansluiting ! :)

Ik hoop dat jullie mij zo snel mogelijk kunnen helpen, aangezien ze allebei als advertenie staan .

In afwachting en alvast erg bedankt.!

Grtz,

Roww

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:15
Waar wil je het ding voor gaan gebruiken? Hoe lang moet het mee gaan? Zijn wel belangrijke vragen voor een goed advies om te beantwoorden.

Die Acer is oud. Denk aan een generatie of 4-5. De PB is ook niet de jongste met 3 generaties, maar is wel een stukje sneller.
De prijzen weet ik zo niet, maar bij gelijke prijs zou ik voor de PB gaan.

Wat bedoel je overigens met 'geen HD'? Geen High Definition scherm? Of geen HardDiskDrive?

Addicted to silent computing

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Ik heb een vergelijkbare Acer gehad. De bouwkwaliteit was dramatisch.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:42
beast1909 schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:39:
Packard Hell staat anders ook niet bepaald bekend om de goede bouwkwaliteit. Dan kies ik hoe dan ook eerder voor een Acer; mits je er niet te lomp mee omgaat houden die het meestal wel een hele tijd uit. Ik weet niet wat ze beiden moeten/mogen kosten (zie nergens prijzen staan?) maar ikzelf zou beide niet nemen :+. Het lijkt me dat er voor hetzelfde/een beetje meer geld altijd wel wat beters te vinden is :/. Wat zijn de belangrijkste eisen?

• Umbrah
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Packard Bell is niet zo heilig... en ga a.u.b. niet naar het geheugen kijken, €15 heb je een SO-DIMM van 4GB voor.

Denk inderdaad eens na over wát je wilt, wáár je een laptop voor wilt (is een PC niet iets?), en wát je er van verwacht.

Deze twee zijn beiden... oud, te groot om lekker mee te kunnen nemen, en de bouwkwaliteit van beide deze laptops is niet zo sterk.

Ze zijn technisch 2 á 3 (voor de Core i3) en 3 á 4 (voor de Core2 Duo) jaar oud. Niet meer dan €200/300 waard, zeker als ze tweedehands zijn.

Nogmaals:
  • Waar ga je hem voor gebruiken? (games, studie, vaak mee, programmeren, foto design, video ontwerp)
  • Wat wil je betalen?
  • Hoe lang moet hij mee gaan? (wil zeker geen 3-4 jaar een nieuwe kopen of is het niet erg als je elk jaar een nieuwe laptop koopt?)
  • Wat verwacht je er van? (hoge FPS bij games, lange accu in de auto, makkelijk mee te nemen)
  • Hoe ga je er mee om? (elke dag in de tas en mee, vaak in het vliegtuig, wordt regelmatig frisbee mee gespeeld)
Dat soort vragen is nogal belangrijk.

Deze laptops zijn geschikt om op je bureau neer te zetten, op te typen, op te emailen, en een beetje op te surfen (NIET op schoot -- ze zijn nogal zwaar en groot). Ook niet te vaak verplaatsen, want ze zijn niet al te stevig, zorg voor een goede tas. Een 2 á 3 jaar oud spelletje op low, misschien medium, wil nog wel. Maar de videokaarten zijn eigenlijk te zwak voor iets realistisch. Goed fotobewerken heeft de éne (1600*900) een te lage resolutie voor, en de andere is niet al te sterk. Overigens, LED backlight zegt niks, het zou me niks verbazen als ze beiden fosfor-blauw-LED's als backlight hebben die én minder zuinig zijn, én je kleuren niet helemaal volgens het boekje weergeven. Niet dat dat bij dit soort TN-panelen toch uitmaakt. Videobewerken... meh... niet het moderne spul.

[ Voor 56% gewijzigd door Umbrah op 30-12-2012 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo snelle reacties! Erg bedankt hehe.
@ Crahsystor
Bedoel dus echt HD scherm, maar hij heeft deze wel heb ik begrepen, echter geen fullhd, maar dat maakt niet uit.
De prijzen zijn hetzelfde. Waar ik het voor wil gebruiken is websites maken en dergelijk. Maar eigenlijk zoek ik gewoon de snelste van beiden :)

@ beast1909
Wat bedoel je precies met de bouwkwaliteit?
Overigens heb ik op internet gelezen dat die acer heel snel warm word..

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Met bouwkwaliteit bedoel ik bijvoorbeeld dat de toetsen los gingen laten. Verder liet ook de behuizing na een jaar gedeeltelijk los (hij werd redelijk veel mgeengomen, maar daar is een laptop nou eenmaal voor gemaakt). Het gedeelte waar de toetsen op nevestigt zitten kon ik optillen en zo naar binnen kijken in de laptop.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou een desktop nemen om websites te bouwen. Lijkt mij veel fijner werken.

Ik zou het ook niet de snelste noemen, maar de minst-langzame, denk dat dat de Packard Hell is.

Maar, hoe duur zijn ze? Voor 300 euro is een bugetsysteempje te maken die sneller is, en een beeldscherm, een oude 1280x1024 gaat voor een paar tientjes weg op marktplaats.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
@ Thedr
Ben het wel met je eens, het liefst ga ik voor een acer model!
Maar in dit geval denk de PB is beter..
De vraagprijs is 230 euro. ( bij deze hehe )
Belangrijkste eis is dat ik de betere laptop zoek van de twee.

@Umbrah
Wat betreft het geheugen geef ik je wel gelijk.

• Thedr
  • Laatst online: 00:42
Wat mag het kosten? Lees net dat je websites wilt gaan bouwen... is dat bedrijfsmatig? In dat geval zou ik bijvoorbeeld ook eens bij Dell kijken: bijvoorbeeld deze En als het om de beste prijs/prestatie verhouding gaat is een desktop over het algemeen altijd goedkoper!
Nogmaals; wat zijn je belangrijkste eisen? Moet het perse een laptop zijn? Welke prijsklasse?

[ Voor 28% gewijzigd door Thedr op 30-12-2012 15:52 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

De Core i3 is het beste, maar nogmaals... hij is te duur voor wat je er mee wilt doen, en een Laptop is juist een van de minste dingen als je beroepsmatig websites wilt bouwen, al was het maar vanwege de ergonomie. Tenzij je persé mobiel wilt zijn, uiteraard, maar daarom zou ik een webdevver of webdesigners het liefste 15" aanbevelen. 17" laptops verwacht je meer power van, en dát is iets voor gamers, CAD-ers, videoberwerkers e.v.a.

Nogmaals, ga niet voor een laptop Desktop Replacement Notebook, want dit zijn meer all-in-ones met ingebouwde UPS en slechte ergonomie dan meeneem-computers.

Als dit je broodwinning is, zal ik de link van Thedr eens bekijken. Als een Vostro (ze zijn het waard, geloof me) je te duur is, Latitudes zijn ook stevig. Nog te duur? Consumenten inpsiron is opzich wel te doen...

Overigens, alstjeblieft: begin niet over HD of Niet HD. Beiden zijn niet HD volgens het boekje, immers, ze hebben geen drie HDCP-beveiligde HDMI ingangen, en één YPrPb (component) en geven niet tenminste 1920*1080 50i weer (link voor wát is HD: Wikipedia: HD ready).

De ene zit op 1920*1080 60Hz progressief, en de andere op 1600*900 60Hz progressief. Trap niet in marketing van "LED Backlights" en "HD resoluties".

Dat de éne toevallig 1920*1080 heeft, wat het zelfde is in pixels als de HD Ready 1080p "standaard", is echter wél mooi meegenomen als je eens een filmpje wilt kijken. Maar ik kan me niet bedenken wie een 17"-er op schoot WIL nemen en een filmpje wil kijken op de bank. Of wie een film wil kijken achter z'n bureau!

[ Voor 61% gewijzigd door Umbrah op 30-12-2012 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ beast1909
Helder!

@ VasZaitsev

Uiteraard is een desktop veel fijner werken en voor dezelfde prijs heb je een betere desktop.
Maar ik wil graag mobiel zijn dus vandaar dat ik een laptop wil.

Verwijderd

€230 is veel te veel voor deze laptops.

Mijn 15.6" met werkende accu, garantie en 1080p scherm staat voor minder te koop. Als ik even zoek op marktplaats vind ik ook voldoende 2e-hands zakelijke modellen (latitude E6500, IBM T61) die een stuk steviger en beter geschikt zijn om mee te nemen dan de laptops in de topicstart.

De acer moet je overigens zeker niet nemen. Dat model is de reden dat acer zo'n slechte naam heeft tegenwoordig.

HD is overigens een totaal nutteloze term. De enige non-HD apparaten die ik heb gezien zijn netbooks en een inmiddels 10 jaar oude medion die destijds al een lage resolutie had.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 08:26
beast1909 schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:39:

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:23:
€230 is veel te veel voor deze laptops.

Mijn 15.6" met werkende accu, garantie en 1080p scherm staat voor minder te koop. Als ik even zoek op marktplaats vind ik ook voldoende 2e-hands zakelijke modellen (latitude E6500, IBM T61) die een stuk steviger en beter geschikt zijn om mee te nemen dan de laptops in de topicstart.

De acer moet je overigens zeker niet nemen. Dat model is de reden dat acer zo'n slechte naam heeft tegenwoordig.

HD is overigens een totaal nutteloze term. De enige non-HD apparaten die ik heb gezien zijn netbooks en een inmiddels 10 jaar oude medion die destijds al een lage resolutie had.
HIER HEB IK ZEKER WAT AAN! acer niet nemen!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, !
Bedankt voor de goede reacties.

Nou had ik als laatste de vraag,
Wat vinden jullie dan van deze? ( los van wat mij eisen zijn e.d. )
Dus goede en slechte punten aub. ( Hij heeft een mooi prijsje zeker niet te duur )
En even niet kijken naar het ramgeheugen, aangezien ik dit zeker ga upgraden naar minimaal 4gb.

pricewatch: HP Pavilion dv9880ed (FE595EA)

Alvast erg bedankt,

Grtzz

P.S. de belangrijkste vraag is: kan ik deze upgraden naar 8gb ram?? ( heb zelf niets hierover gevonden)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 21:00 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Oude cpu, oude grafische kaart, zou ik zeker niet nemen. Bovendien staat de dv6 lijn ook niet heel erg goed aangeschreven hier.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Ik zeg niet dat je acer niet moet nemen. Ik zeg dat je die specifieke acer niet moet nemen. Acer maakt best wat leuk spul tegenwoordig.
Die heeft een GT 8xxx kaart. Die dingen gaan per definitie stuk na een bepaalde tijd, en je hebt grote kant dat het een 'hersteld' exemplaar betreft.. Dat geldt overigens ook als je een thinkpad T61 aankoopt: neem er geen met nvidia kaart. Alle kaarten gebaseerd op die chip bevatten defect soldeer.

Verwijderd

Topicstarter
@ Darkstone,

Ja inderdaad zo bedoelde ik het ook niet,
Ik heb zelf nog een acer die het perfect doet :D
Thanks voor je reactie!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties !!
Conclusie : geen van beiden :D

Echter voor als iemand die deze topic nog bekijkt;

Korte vraagje:
processor
i3 - dualcore
i5 - quadcore
i7 - quad core en hoger,

Nou heb ik een laptop gevonden met i5 processor. Waarvan vermeld staat dualcore!
Dus hij heeft 2 virtuele cores? En is dit het geval bij elke i5 processor?

Alvast erg bedankt,

Roww

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Die lijn valt niet te trekken :). Het wisselt nogal, je hebt quad i5's, quad i7's, alles MET en ZONDER hyperthreading. Niks virtueels aan die extra cores, het is gewoon 4 cores met een duplicatie van een paar registers waardoor SOMS iets sneller kan (maar slechts zelden echt, met een stuk zwaar geoptimaliseerde software kwam ik tot hooguit 117% in ruwe arithmatics van een echte quadcore, en soms slechts 89% als ik zwaar aan de floats ging omdat de CPU in de war raakte).

Noem HT alstjeblieft nooit virtuele cores. Een simpel artikel: Wikipedia: Hyper-threading

Hoewel er wisselingen zijn tussen modellen kun je er haast het volgende van maken:

i3m: Dual, no HT
i5m: Dual, HT (soms quad)
i7m: Quad, soms HT, soms dual (ht)

i3: Dual.
i5: Quad of dual, soms HT
i7: Dual, Quad EN hexa, vaak HT, soms niet.

Lijstje: Wikipedia: Intel Core

Je het alléén geen single-cores. Ivy bridge mist daarboven trouwens, hier is meer: Wikipedia: Ivy Bridge (microarchitecture)
Pagina: 1