Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Minimum vereisten ( SDD of HDD, ram, ...)

Pagina: 1
Acties:

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 20:42
Ik lees hier nogal veel over gaming laptops of laptops om met photoshop en dergerlijke goed te kunnen werken. Maar wat zijn de minimum vereisten voor een gewone laptop voor internet (youtube, communicatie,...), films bekijken/downloaden, en dus verder dagelijks gecombineerd gebruik.

Hierbij zou ik wel willen melden dat ik met de minemale vereisten bedoel welke eisen er zijn om de laptop zeker tot 3 jaar goed te kunnen laten meedraaien. Aangezien je voor mijn eisen zeer veel laptops kan kopen zou ik dus hierbij de beste prijs kwaliteit willen zoeken, maar daarvoor wil ik eerst de eisen weten.

Bijvoorbeeld:
- SDD of HDD (of combinatie): Is een sdd hier wel nuttig in mijn geval, mss maakt dit niet zoveel uit voor dagelijks gebruik, maar zal ik na 2 jaar gebruik toch het verschil beginnen merken
- i5 of i7 en aantal ghz
- 8 gb ram?
enz

Ik weet bitter weinig over computers en zou met deze informatie zelf al wat opzoek kunnen gaan.

Bedankt

Verwijderd

Wat is je prijs limiet? Is het een extra apparaat of een desktop vervanger? 15" of 17". De prijs voor laptops is super laag geworden de laatste jaren en voor 430€+ heb je een prima instap apparaat wat bij normaal gebruik zeker 3 jaar zal werken. Voor 600 heb je ze al veel sneller en mogelijk zelfs met aluminium hoes bv.

-SSD is voor browsen en downloaden niet zo belangrijk
-i5 is snel genoeg voor browsen
-2/4GB RAM is ruim voldoende voor simpele PC / laptop

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-11 20:42
Prijs limiet zal zo rond de 750 liggen. Als het voor minder kan en prestaties blijven hetzelfde over de 3 jaar dan liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Het is desktop vervanger, dus altijd gebruiken.
De grootte maakt mij niet zoveel uit mag 15 of 17
Zelf zeg je dat een laptop voor 430+ bij normaal gebruik 3 jaar zal werken. Maar ik vraag me dan af of ik veel verschil zal merken met bv een latop van 700 over die 3 jaar (of langer) kwa prestaties tijdens het surfen en gecombineerd gebruik van applicaties(muziek...)?

[ Voor 9% gewijzigd door amadeus123 op 30-12-2012 15:32 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:59
Elke willekeurige moderne laptop is snel genoeg voor wat jij wil.
i5 is dus al zwaar overdreven.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

SSD is niet nodig maar draagt zéker wel bij aan een veel fijnere gebruikerservaring. Firefox met een vorige sessie van 40 tabs staat binnen enkele seconden voor je neus. Veel andere programma's starten praktisch instant, terwijl je met een HDD toch meestal nog even moet wachten. Liever een i3 met SSD dan i7 met HDD.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Sowieso, bij minimum vereisten denk ik niet direct aan de doorsnee specificaties eigenlijk.

Neem een SSD. Geen consument die ernaar kijkt. Geen merk wat ermee adventeert. de impact op de gebruikservaring: gigantisch.
Beeldkwaliteit dan. Hoeveel merken bieden 768p aan in vrijwel al hun laptops onder de €1000. Hoeveel mensen hier vinden dat een onacceptabele resolutie? Neem maar van mij aan: heel erg veel.

Kwaliteit zit hem in de details. Veel mensen kopen hum laptop op de grafische prestaties die hij bied, of de snelheid van de CPU. Geef mij een toetsenbord zonder flex, een comfortabele zachte palmrest (i kid you not). Een fan die praktisch nooit aan gaat en een accu die je laptop van 9 tot 5 van prik voorziet. Dat zijn de dingen waar ik me aan stoor bij de gemiddelde laptop. Niet de baggere grafische kaart of het feit dat er slechts een pentium in zit. Een low-end CPU was 10 jaar geleden traag. Tegenwoordig converteer je er 1080p mee...

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
amadeus123 schreef op zondag 30 december 2012 @ 15:12:
Ik lees hier nogal veel over gaming laptops of laptops om met photoshop en dergerlijke goed te kunnen werken. Maar wat zijn de minimum vereisten voor een gewone laptop voor internet (youtube, communicatie,...), films bekijken/downloaden, en dus verder dagelijks gecombineerd gebruik.

Hierbij zou ik wel willen melden dat ik met de minemale vereisten bedoel welke eisen er zijn om de laptop zeker tot 3 jaar goed te kunnen laten meedraaien. Aangezien je voor mijn eisen zeer veel laptops kan kopen zou ik dus hierbij de beste prijs kwaliteit willen zoeken, maar daarvoor wil ik eerst de eisen weten.

Bijvoorbeeld:
- SDD of HDD (of combinatie): Is een sdd hier wel nuttig in mijn geval, mss maakt dit niet zoveel uit voor dagelijks gebruik, maar zal ik na 2 jaar gebruik toch het verschil beginnen merken
- i5 of i7 en aantal ghz
- 8 gb ram?
enz

Ik weet bitter weinig over computers en zou met deze informatie zelf al wat opzoek kunnen gaan.

Bedankt
Met de prijzen van tegenwoordig zou ik dit aanraden:

- 8GB RAM
- 128 GB SSD
- 500GB of 1TB HDD
- Geen ingebouwde brander, maar wel een externe erbij, voor als je hem toch eens nodig hebt.

De meeste fabrikanten bieden een basislaptop aan met 2 of 4GB RAM, 256 - 500GB HDD en een brander. Upgraden naar een SSD of meer geheugen is vaak erg duur. Belangrijkste dingen om op te letten zijn de volgende, omdat je die niet of nauwelijks zelf kunt of wilt vervangen:

- CPU, grafische kaart en resolutie van het scherm scherm
- Kwaliteit van de behuizing, toetsenbord en accu.

Dan kun je een SSD op de plek van de HDD zetten, de HDD verplaatsen naar de optical bay met behulp van een caddy, en het geheugen opwaarderen naar 8GB. Deze onderdelen upgraden vanuit de fabrikant is vaak HEEL erg duur. (300-400 euro voor een SSD... die los al te krijgen is voor onder de €100 als het moet.) Bewaar de originele onderdelen van de laptop voor een garantiegeval.

Ik heb mijn (oude) DELL E6500 op die manier opgewaardeerd, en hij kan nu makkelijk zat mee met hedendaagse laptops, zolang de 2.4GHz Core2Duo de benodigde taken trekt. Het enige dat die laptop niet kan (en nooit heeft gekund) is gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 01-01-2013 02:03 ]

Pagina: 1