overklokken aldi pII 350

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
Ik wil mijn aldi pc een beetje overklokken, nou is de pII geblokkeerd op 3.5x, maar het moet mog wel lukken om de systeemkloksnelheid omhoog te halen. echter, hij crasht als ik de snelheid te hoog (lees hoger dan 103 ipv 100) zet. ik dacht eraan om de processor een beetje meer voltage te geven, maar waar? In de bios vindt ik niks, het moederbordboekje heeft het over een switching power module die je per 0,1 volt zou kunnen instellen, maar het plaatje van het moederbord in het boekje komt niet overeen met het moederbord zelf. Ja, de power module zit dus niet op de plaats waar hij volgens het plaatje zit. Heeft iemand ervaring met dit systeem?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Dacht jij dat Aldi mobo's aan voltage tweaking doen? Nee hahahaha... :)
Om je proc over te klokken moet je waarschijnlijk toch een ander mobo gebruiken...

Verwijderd

Dat gaat heel goed, als je 133Mhz geheugen hebt en een andere videokaart :) Heb zelf de Chaintechmobo+P2 350 + cdspeler uit die Aldi PC

Ziet er zo uit;

Chaintech 6 ASV
Intel P2 350@467 (doosje voor de helft eraf)
2*64mb 133Mhz
Viper 16mb pci

Met het geheugen uit de Aldi-pc ging de proc. niet verder als 350@392 :(

• aatos
ik krijg hem niet verder dan 350@361, als ik hem op 392 zet (3.5x112) blijft windows hangen bij het opstarten, ook al wordt de heatsink niet heet. ik heb het doosje eraf gesloopt. de vraag blijft hoe verhoog ik het voltage?

mocht dit allemaal niet gaan werken, dan overweeg ik om een ander moederbord te kopen (mede omdat dit moederbord geen agpslot heeft (geintegreerde agpkaart op mobo)) kan ik dan het beste een slot1mobo kopen en de pII verder overklokken of een ander mobo kopen en een goedkope celly? ik overweeg om waterkoeling te bouwen.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:44

Mex

Koop een BE6-II en er gaat een nieuwe wereld voor je open. :) :) :):

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:11
Welke tweaker koopt er dan ook een PC bij Aldi. Je wilt toch zelf kiezen wat ze er in stoppen, of nog beter je bouwt toch je eigen PC

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• aatos
ok ik weet het de aldi pc is niet ideaal (inderdaad verre van ideaal) maar hij was wel teringgoedkoop en daarnaast, het is toch een uitdaging om de slechtste spullen toch hard te laten lopen?
Pagina: 1