Windows 7 C: hd vol met dat van Nas (netwerk)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Om mij onbegrijpelijke redenen is mijn schijfruimte op C: desktop PC ineens verminderd met de hoeveelheid data die op mijn Nas (netwerk) staan.
Ik zie dat met een progje genaamd filetree.
Malwarebyte,cc cleaner, schijfopruiming, scandisk, chkdsk, etc geprobeerd maar niets helpt wat mij logisch lijkt want het is iets met toewijzing.
Wat ik wel gedaan had was de nas "beschikbaar voor offline" te maken omdat ik met search wilde indexeren.
Maar nadat ik dat uit had gezet bleef het probleem.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 14:17
MatMich schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:32:
Wat ik wel gedaan had was de nas "beschikbaar voor offline" te maken omdat ik met search wilde indexeren.
Ik moest wel even gniffelen toen ik het las. "Beschikbaar voor Offline" is los vertaald alles downloaden naar je PC.
Wat je waarschijnlijk wilt is óf een netwerkschijf maken óf de bestanden in een Library zetten.
Een netwerkschijf is gewoon een Folder op je NAS die je als een harde schijf ziet op je PC. Wil je dat dan moet je "Map network drive" kiezen of de NL tegenhanger.
Met het tooltje 'Librarian' kun je niet geïndexeerde Folders aan je library's toevoegen zodat je ze toch kunt doorzoeken.link

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Haha inderdaad nu snap ik het, bedankt ik dacht dat je via synchronisatiecentrum alleen maar zorgde dat je het kon indexeren.
Ik ga even je link proberen en die synchronisatierelaties ongedaan maken.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Briljant progje, bedankt!