Mac + zelfbouw game PC (totaalbudget ca. €2.500)

Pagina: 1
Acties:

• tekmaniak
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-04 18:16
Hallo tweakers,

Ik ben me aan het orienteren i.v.m. de aanschaf van een nieuwe dektop PC.

Welk systeem gebruik ik nu en waarvoor?
Momenteel gebruik ik een 24 inch iMac (early 2009) in dual-monitor setup met een Dell U2412M. De belangrijkste specs van de iMac zijn: Intel Core 2 Duo 2,93 GHz / 4GB 1067MHz DDR3 / ATI Radeon HD4850 512MB. De specs van deze iMac waren bij aanschaf 3,5 jaar geleden top (voor een iMac dan :+ ) en ik heb dit systeem naar volle tevredenheid gebruikt voor dagelijkse bezigheden (hoofdzakelijk browsen, beheren en gebruiken van uitgebreide mediacollectie). Daarnaast gebruik ik het systeem ook sporadisch voor het produceren van muziek (Cubase, hobby) en wat regelmatiger voor gaming via Bootcamp / Win7.

Ik heb tot ongeveer een dik jaar geleden nieuwe games nog steeds op redelijk hoge settings met native resolutie (1920x1200) kunnen spelen (DX10, geen DX11). Bijvoorbeeld Crysis 2 draaide best nog aardig. Inmiddels beginnen de prestaties bij gaming echter flink na te laten (niet zo verwonderlijk) en ook gezien de leeftijd van het systeem ben ik inmiddels toe aan vervanging.

Wat zoek ik en wat mag het kosten?
Voor reguliere dagelijkse zaken (browsen, beheer mediabibliotheek etc.) en voor de sporadische muziekproductie als hobby wil ik absoluut met OSX blijven werken (persoonlijke voorkeur). Omdat ik echter ook graag games speel op de PC, is een Windows-omgeving ook een must. Daarbij moeten jullie denken aan games als Dishonored, Far Cry 3, Hitman Absolution en in de nabije toekomst bijv. Bioshock Infinite, Crysis 3.

Mijn totale budget is ongeveer € 2.500. Dit is geen harde grens, dat mag wat meer zijn (maar natuurlijk ook wat minder ;) ).

Ik heb gezien mijn wensen, voor mijn gevoel, de volgende twee opties:
1. Aanschaf nieuwe high-end 27 inch iMac (2012 model) waarop ik zowel de komende tijd met acceptabele graphics kan gamen via Bootcamp als OSX kan gebruiken voor alles wat niet met gamen te maken heeft.
2. Aanschaf Mac Mini t.b.v. OSX en aanschaf (zelfbouw) PC + monitor t.b.v. gaming.

Als ik voor de iMac zou gaan, die overigens in beginsel uiteraard buiten dit DAA valt, dan zou ik gaan voor de 27 inch iMac met 3,2GHz i5, GTX680MX (2GB), 1TB Fusion drive. Met wat extra zelf te plaatsen geheugen (16GB 1600MHz DDR3) zou dit systeem uitkomen op ca. € 2.560, waarbij ik overigens 6% studentenkorting krijg op de iMac, wat resulteert in een effectieve prijs van ca. € 2.410. Gamen zou ik dan wel doen op de U2412M, zodat ik met een wat lagere native resolutie (ca. 40% minder pixels dan de 27 inch iMac) kan spelen wat de prestaties ten goede zou moeten komen.

Ik begrijp dat voor de meeste hardcore gamers een (high-end) iMac met bootcamp natuurlijk niet de eerste gedachte is als systeem, maar ik moet zeggen dat mijn huidige 2009 iMac me destijds erg verbaasd heeft qua game prestaties en me prima bediend heeft tot 1 tot 1,5 jaar geleden. Graag hoor ik, als kleine aanverwante vraag naast dit DAA, nog jullie verwachtingen over de gaming prestaties van de GTX680MX (2GB) in de nieuwe iMac (uitgaande van gebruik van de U2412M met 1920*1200). Op papier is dat natuurlijk een erg goede mobiele grafische kaart, die volgens een aantal 3DMark scores in de buurt van de GTX660 presteert.

Wensenlijst voor onderdelen
De tweede optie is echter de echte reden dat ik hier in DAA post. De Mac Mini t.b.v. het OSX gebruik zou dan het 2012 model worden met 2,6GHz i7, 8GB 1600MHz DDR3, 1TB Fusion drive. Kosten € 1.299, met aftrek studentenkorting een prijs van ca. € 1.220. Daarbij kan ik mijn huidige U2412M als monitor gebruiken.

Uitgaande van een totaalbudget van ca. € 2.500, resteert dan nog ca. € 1.300 voor de aanschaf van een zelfbouw PC t.b.v. gaming inclusief een 2e U2412M monitor (sterke voorkeur voor deze monitor, omdat ik dan in elk geval 2 dezelfde monitoren op mijn bureau heb staan). De kosten voor een OEM Win7 64bit en toetsenbord/muis vallen buiten dit budget.

Dit zou mijn eerste zelfbouw PC worden. De reden dat ik dit overweeg (Mac Mini + aparte game PC) i.p.v. een nieuwe 27 inch iMac met GTX680MX is hoofdzakelijk dat een apart game systeem in de toekomst eenvoudiger en goedkoper te upgraden is. Ook zullen de prestaties van de betere desktop GPU's aanzienlijk hoger zijn dan de prestaties van de GTX680MX.

Ik heb wat onderdelen bij elkaar gezocht en kom tot de volgende initiele wensenlijst, die overigens direct iets boven het gewenste (maar niet keiharde) resterende budget van € 1.300 gaat.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,-€ 203,-
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 119,45€ 119,45
1Asus GTX680-DC2T-2GD5 (TOP)€ 490,50€ 490,50
1Corsair Carbide 300R€ 64,10€ 64,10
1TP-Link TL-WDN4800€ 33,03€ 33,03
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 255,-€ 255,-
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 69,95€ 69,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,99€ 16,99
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 215,-€ 215,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.521,52

Mijn vragen aan jullie

1.
Graag hoor ik wat algemene feedback op het lijstje met jullie ideeen. Waar kan eventueel nog geld op bespaard worden of wat zijn betere keuzes? Zullen de onderdelen voor zover bekend goed met elkaar samenwerken?

2.
Ik ben niet van plan om zelf te gaan overklokken of te gaan stoeien met instellingen (ik ben al blij als ik het systeem zelf in elkaar gezet en werkend krijg :+ ). Klopt het dan dat de meegeleverde koeler bij de processer voldoende is?

3.
Voor zover ik kan zien is het voornaamste verschil tussen de i5-3570 en i5-3570K dat de i5-3570K makkelijker over te klokken is. Omdat de i5-3570K zo geliefd is en het prijsverschil maar gering is, heb ik in mijn initiele setup toch voor de K gekozen, maar heeft dit toegevoegde waarde aangezien ik niet van plan ben over te klokken?

4.
Ik heb helaas in mijn appartement geen bekabeld LAN, dus WLAN is een must. Ik zag een aantal moederborden met ingebouwde WLAN, maar ik verwacht dat een PCI-e kaartje zoals nu geselecteerd beter signaal zou moeten hebben. Klopt dat ? Ik doe overigens nooit online gamen, WLAN is alleen nodig voor updates etc.

5.
Om eventuele opmerkingen voor te zijn: er zit geen reguliere HDD in omdat ik alle data op de Mac Mini zal zetten. De PC wordt alleen gebruikt voor gaming, dus vandaar enkel een SSD met beperkte opslagcapaciteit. In beginsel zal er alleen Win7 64bit op staan en de nodige games. Geen muziek/films etc.

6.
Ik neem aan dat de 550W voeding ruim voldoende is voor dit systeem. Ik wilde niet te laag gaan zitten om nog wat speling over te houden, of kan het toch nog lager?

7.
Ik lees gemiddeld genomen veel positieve dingen over de Samsung SSD's. Ik wilde in eerste instantie voor de 830 series 256GB gaan, maar volgens Pricewatch is deze niet meer bij heel veel winkels te krijgen. Vandaar nu de keuze voor de beter verkrijgbare 840 Pro 256 GB. Deze is echter wel stukje duurder. Nog ideeen?

8.
Een wellicht hele stomme vraag (neem het me niet kwalijk het is mijn eerste zelfbouw PC :P ) maar ik neem aan dat benodigde schroeven en kabeltjes worden meegeleverd met de diverse componenten? Zijn er nog andere zaken waar ik als newbie aan moet denken om mee te bestellen?

Bij voorbaat heel veel dank voor jullie tijd en input :) .

• Rordarok
  • Laatst online: 11-04 22:44

Rordarok

De enige echte

1. Ziet er prima uit. Je gaat alleen niet overclocken dus je kan een non-k pakken (bv. de 3570 normale versie) en een b/h moederbord (bv Asrock Pro B75M / Asrock H77 Pro4/MVP, om maar iets te noemen).

2. (zie 1) Je kan het met de stock koeler doen, maar die zal wel erg veel geluid maken. Je kan dan beter voor 20-35 euro een 3rd party koeler kopen (bv. de Gelid Solutions Tranquilo Rev. 2 of de Scythe Mugen Pc Gamer Hardware Edition (ofzoiets)). Deze zal stiller zijn + beter koelen.

3. (zie 1)

4. Prima.

5. Tja, als je weet dat je niet veel opslag gaat gebruiken is 256GB prima. Je moet wel ~10-20GB vrij laten om alles goed te laten werken.

6. Prima. Als je niet gaat overclocken/CFX/sLi gaat draaien zou minder ook nog kunnen, maar je zit verder helemaal safe.

7. De Samsung 830 is inderdaad iets ouder en minder goed verkrijgbaar. De PRO is een uitstekende SSD dus dat zit wel goed.

8. Ja, dat zit allemaal meegeleverd. Kijk wel even of je kast ruimte heeft (een 2.5'' bay voor je SSD), anders kan je daar nog een bracket voor kopen.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:24
hackintosh een optie ? heb je voor 2500 een systeem met osx en mac pro hardware..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

tekmaniak schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:31:

Mijn vragen aan jullie

1.
Graag hoor ik wat algemene feedback op het lijstje met jullie ideeen. Waar kan eventueel nog geld op bespaard worden of wat zijn betere keuzes? Zullen de onderdelen voor zover bekend goed met elkaar samenwerken?

Ja.

2.
Ik ben niet van plan om zelf te gaan overklokken of te gaan stoeien met instellingen (ik ben al blij als ik het systeem zelf in elkaar gezet en werkend krijg :+ ). Klopt het dan dat de meegeleverde koeler bij de processer voldoende is?

Ja, de meegeleverde koeling is genoeg, maar aan de standaard koeler maakt wel wat meer lawaai ( over het algemeen genomen). Ook heb je eem "K" Processor uitgekozen, waarmee je kan overclocken, ook geef je aan niet te willen overclocken dus kan je beter een goedkopere maar net zo goede i5 3450 nemen, ook kan het moederbord goedkoper, bijvoorbeeld een H77 moederbord.

3.
Voor zover ik kan zien is het voornaamste verschil tussen de i5-3570 en i5-3570K dat de i5-3570K makkelijker over te klokken is. Omdat de i5-3570K zo geliefd is en het prijsverschil maar gering is, heb ik in mijn initiele setup toch voor de K gekozen, maar heeft dit toegevoegde waarde aangezien ik niet van plan ben over te klokken?

Nee, een K processor zal geen meer waarde hebben als je niet gaat overclocken. Je zal het verschil tussen een i5 3570k en een i5 3450 niet merken als de 3570k niet overgeclockd is.

4.
Ik heb helaas in mijn appartement geen bekabeld LAN, dus WLAN is een must. Ik zag een aantal moederborden met ingebouwde WLAN, maar ik verwacht dat een PCI-e kaartje zoals nu geselecteerd beter signaal zou moeten hebben. Klopt dat ? Ik doe overigens nooit online gamen, WLAN is alleen nodig voor updates etc.

Een wlan kaartje moet wel voldoen, ook voor gamen.

6.
Ik neem aan dat de 550W voeding ruim voldoende is voor dit systeem. Ik wilde niet te laag gaan zitten om nog wat speling over te houden, of kan het toch nog lager?

Kijk op de website van de fabrikant wat er minimale aantal watt is. (Het is altijd om iets hoger te zitten om wat speling over te houden als je nog een keer een andere videokaart er in wil zetten en deze net iets meer stroom verbruikt)

7.
Ik lees gemiddeld genomen veel positieve dingen over de Samsung SSD's. Ik wilde in eerste instantie voor de 830 series 256GB gaan, maar volgens Pricewatch is deze niet meer bij heel veel winkels te krijgen. Vandaar nu de keuze voor de beter verkrijgbare 840 Pro 256 GB. Deze is echter wel stukje duurder. Nog ideeen?

Als ik jou was zou ik nog snel een 830 series aanschaffen, deze gaan 3/5 langer mee dan een 840 series en de snelheden verschillen nauwelijks.

8.
Een wellicht hele stomme vraag (neem het me niet kwalijk het is mijn eerste zelfbouw PC :P ) maar ik neem aan dat benodigde schroeven en kabeltjes worden meegeleverd met de diverse componenten? Zijn er nog andere zaken waar ik als newbie aan moet denken om mee te bestellen?

Als het goed is krijg je alles bij je case/moederbord/cpu. Je kan natuurlijk ook kijken op de website van de fabrikant wat er bij zit of een unboxing kijken op youtube.

[ Voor 0% gewijzigd door Xaph op 30-12-2012 14:51 . Reden: typo ]

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Het systeem is wel erg mooi. Maar ik denk ook een beetje teveel dan het goede. Onnodig geld uitgeven is natuurlijk zonde.

Kijk eens naar dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 170,50€ 170,50
1MSI H77MA-G43€ 66,95€ 66,95
1EVGA GeForce GTX 670 FTW€ 352,50€ 352,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 82,50€ 82,50
1Corsair Carbide 500R White€ 99,-€ 99,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,90€ 24,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 37,95€ 37,95
1XFX Pro 550W€ 54,50€ 54,50
1Samsung 830 series 256GB€ 174,24€ 174,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.063,04

De prestaties tussen jouw en deze i5 is bijna geen verschil met games. Hooguit 1 frame. Het verschil wordt echter nog kleiner aangezien je niet overklokken gaat. En dit simpelweg dan de betere optie is.

Er zitten echter nog geen monitor en wifi ontvanger bij. Daarvan moet je die uit jouw lijstje pakken. Of veranderen omdat iemand een betere optie heeft ;).

Qua SSD kan je voor de crucial m4 gaan. Te vergelijken met de samsung 830 ssd. Als je geld over hebt en het je niet uitmaakt kan je voor de 840 pro gaan.

Ik heb tevens ook een andere bezhuizing erbij gezet omdat ik die mooier en praktischer vind.

De videokaart heb ik ook een slagje minder gedaan. Deze biedt wat meer bang for the buck en is even goed een top kaart.

我的名字是Mirno

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
mirno schreef op zondag 30 december 2012 @ 16:24:
Het systeem is wel erg mooi. Maar ik denk ook een beetje teveel dan het goede. Onnodig geld uitgeven is natuurlijk zonde.

Kijk eens naar dit lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 670 FTW€ 352,50€ 352,50

De videokaart heb ik ook een slagje minder gedaan. Deze biedt wat meer bang for the buck en is even goed een top kaart.
Waarom de EVGA? :/
reviews: Zes opgevoerde GTX 670's en 680's in de ring

De Gigabyte gtx 670 is top (doet nog eens een extra 100mhz bij een "inspanning" ~ doet 1162mhz bij mij):
pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD

De Corsair 500R is een top kast overigens, je zal hem wel horen wanneer je geen muziek of een game speelt. Maar zelf dat geluid is rustig. Kabelmanagement is top.
Volgende afbeelding is binnenkant van men Corsair 500R (zie inventaris in mijn gallery)
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/nfmzen1i9/binnenkant.jpg

Ik gebruik overigens deze: pricewatch: TP-Link TL-WN822N om wlan te hebben. (Werkt beter dan de 300mbit netwerkadapter in mijn laptop)

[ Voor 20% gewijzigd door SmokingCrop op 30-12-2012 19:05 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

@SmokingCrop
Niet echt een rede voor de EVGA, had gewoon willekeurige GTX 670 gepakt. Dacht dat deze wel goed zou zijn. Maar ik zie idd dat er betere opties zijn. Kon zelf de review even niet vinden.

我的名字是Mirno

• tekmaniak
  • Laatst online: 12-04 18:16
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Aangezien ik niet van plan ben te gaan overklokken, zal ik inderdaad niet kiezen voor een -K CPU en voor een H77 i.p.v. Z77 moederbord gaan. Dat is eenvoudig bespaard geld, waar ik niet direct bij had stil gestaan :) .

In mijn oorspronkelijke setup had ik de keuze voor het moederbord genomen o.b.v. de meest recente BGG en ook overige positieve reacties/recencies hierover. Ik neig dan nu naar de H77 versie uit dezelfde serie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-H77-D3H€ 79,50€ 79,50

Is dit een beetje oke moederbord? In jullie opmerkingen dragen jullie verschillende andere merken moederborden aan (Asrock/MSI). Is over merkkeuze nog iets over aan te raden, of is dat meer als Audi/BMW en is het maar net wat je zelf mooier/fijner vindt?

[...]

SmokingCrop schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:53:
[...]

Waarom de EVGA? :/
reviews: Zes opgevoerde GTX 670's en 680's in de ring

De Gigabyte gtx 670 is top (doet nog eens een extra 100mhz bij een "inspanning" ~ doet 1162mhz bij mij):
pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD
Ik denk dat jullie wel gelijk hebben. De GTX680 is wel erg veel duurder dan de GTX670, voor relatief weinig extra performance. Ik neigde dan naar de Asus GTX670-DC2T-2GD5. Deze kwam zowel in het artikel waar SmokingCrop naar verwijst als "winnaar" uit de bus, alsook in een andere vergelijkbare test op hardware.info. Al is deze kaart zo te zien niet (meer) heel breed verkrijgbaar.

Jammer genoeg zat de kaart van Gigabyte die SmokingCrop heeft er niet bij in de genoemde testen.
Ortzamoa schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:44:

2. (zie 1) Je kan het met de stock koeler doen, maar die zal wel erg veel geluid maken. Je kan dan beter voor 20-35 euro een 3rd party koeler kopen (bv. de Gelid Solutions Tranquilo Rev. 2 of de Scythe Mugen Pc Gamer Hardware Edition (ofzoiets)). Deze zal stiller zijn + beter koelen.
Xaph schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:47:

Ja, de meegeleverde koeling is genoeg, maar aan de standaard koeler maakt wel wat meer lawaai ( over het algemeen genomen).
Maakt een standaardkoeler echt zoveel extra lawaai dan? Nogmaals, ik heb nooit eerder zelf een PC gebouwd, dus heb er geen ervaring mee. Kanttekening is overigens wel dat mijn PC in een aparte kamer staat, noem het maar mijn hobby kamer :) . Hij hoeft dus niet muisstil te zijn, maar ik moet natuurlijk ook niet het idee hebben dat het ding elk moment kan opstijgen :P . Voor mijn beeldvorming: is een 3rd party koeler wel even makkelijk te installeren?

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R White€ 99,-€ 99,-

Ik heb tevens ook een andere bezhuizing erbij gezet omdat ik die mooier en praktischer vind.
Mooier is natuurlijk altijd smaakgebonden :+ , maar het is inderdaad een erg mooie kast. Meer interessant vind ik echter de reden waarom je deze kast praktischer vindt? Kun je dat nog kort toelichten? Ik zie dat de 500R met name een stukje dieper is.
SmokingCrop schreef op zondag 30 december 2012 @ 18:53:

Ik gebruik overigens deze: pricewatch: TP-Link TL-WN822N om wlan te hebben. (Werkt beter dan de 300mbit netwerkadapter in mijn laptop)
Ik heb in eerste instantie niet naar USB WLAN-adapter gekeken omdat ik daar uit het (verre) verleden nare herinneringen aan heb overgehouden. In het begin waren dat nogal brakke apparaten, daarom nu mijn keuze in eerste instantie voor een PCI-e variant. Jij hebt dus goede ervaringen met de TP-link via USB die je noemt?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Dat gigabyte moederbord is wel goed ja. Er is een test geweest daar kwam die gigabyte net wat beter uit de bus dan de rest. Echter waren al die borden toen gelijk geprijs. Dus heeft HWI dat bord als betere koop verkozen, ook omdat er bijna geen prijs verschillen waren. Nu is bijvoorbeeld de MSI G43 een stuk goedkoper en bijna even goed (misschien 1% of zelfs minder verschil) Niet merkbaar dus. Ik zou voor de MSI G43 gaan dus :p

Anders moet je ook even kijken naar de aansluitingen die je denkt nodig te hebben, let ook dus op de PCI aansluiting die je nodig hebt voor je wifi adapter, en naar de geluidskaarten die onboard zitten. Daar kan nog wel verschil in zitten... Maar ik denk dat je al voldoende hebt aan die goedkopere MSI.
B75 is ook nog een optie trouwens. Nog weer een slag goedkoper. Maar ik zelf zou eerder H77 kiezen, is toch technisch net wat beter dan B75 ook al zou je het waarschijnlijk niet merken.

Dat de behuizing praktischer is bedoel ik mee zegmaar mee dat die beter is. Jij had de 300r gekozen, die overigens niet slecht is, qua prijs/prestatie zal die wel de betere keuze zijn.
De corsair carbide 500r is echter in mijn ogen een behuizing die bij de echte top behoort qua mogelijkheden, koeling, ruimte en uitbreidmogelijkheden. De review: reviews: Corsairs Carbide 500R-behuizing getest

我的名字是Mirno

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tekmaniak schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:20:
Jammer genoeg zat de kaart van Gigabyte die SmokingCrop heeft er niet bij in de genoemde testen.

Ik heb in eerste instantie niet naar USB WLAN-adapter gekeken omdat ik daar uit het (verre) verleden nare herinneringen aan heb overgehouden. In het begin waren dat nogal brakke apparaten, daarom nu mijn keuze in eerste instantie voor een PCI-e variant. Jij hebt dus goede ervaringen met de TP-link via USB die je noemt?
Bij Tom's Hardware zijn er eens zeven gtx 670's getest en de gigabyte kwam er uit als de allround beste:
http://www.tomshardware.c...-test-review,3217-16.html
Die ASUS gtx 670 is al maanden niet meer goed verkrijgbaar trouwens ;)

Yup, ik heb inderdaad eigenlijk alleen maar goeie ervaringen met deze usb wlan. Dit komt wellicht omdat dit eigenlijk een los-staand apparaatje is die 2 antennes heeft en die verbonden is met een usb kabeltje.
Je kan deze dus ook plaatsen waar je het beste connectie hebt. (via het programma'tje dat erbij zit, kan je ook gemakkelijk de signaal-sterkte zien in procenten)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik heb ook een tijdlang een usb-dingetje gehad en was inderdaad erg fijn omdat ik hem op een betere plek kon zetten. En USB is snel zat.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1