• Sneiker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-12-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een systeem die als mediaspeler en NAS (voor series en films) kan fungeren.

De situatie die ik nu heb ziet er alsvolgt uit:

Een philips TV;
Een ziggo modem & router.

Nu heb ik veel mooie systemen gevonden, vooral in de android hoek, zoals de ODROID-U2 / U. Maar het lijkt er op of ik hier alleen maar usb hdd'en aan kan koppelen. Bestaan er ook van die mooie kleine systeempjes waar ik een Sata-300 schijf aan kan koppelen ofzo.

Ik zoek speciaal iets kleins (en energy zuinigs) gezien ik niet veel ruimte in mijn kleine studenten kamer heb. Ook wil ik er dan van die hippe programma's op draaien zoals, CouchPotato en dergelijken.

Mvg,

Sneiker.

• Sneiker
Momenteel heb ik dit systeempje gevonden.

https://tweakers.net/nieu...van-2gb-werkgeheugen.html

Alleen is deze wel wat duurder en begrijp ik niet helemaal of deze meer Processor power heeft of niet.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dus je wil een klein systeem waar je sata 300 aan kan hangen? Wat, gewoon zo de losse schijf er naast? Of een klein kastje waar die schijf in past? Als je ook couchpotato wil draaien moet je het volgens mij sowieso in de PC hoek zoeken.

MAar gezien je student bent en 120 euro al problematisch wordt: kan je niet gewoon XBMC op je laptop/desktop zetten en die doorlussen?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 15:35
Het wordt een beetje lastig als je heel klein, heel goedkoop en ook nog eens boordevol features wil....

Je kunt een zotac kopen en er een HDD in plaatsen. Ben je rond de 300 kwijt en kun je Sabnzbd, Sickbeard, CouchPotato en XBMC erop kwijt.

Je kunt een android stick/player kopen maar de ondersteuning is treurig (zeker voor XBMC) en je kunt naar mijn weten gaat dat ding zich ook niet als een NAS gedragen...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
In principe kan je op vrijwel elk device al deze taken af laten handelen; zelfs een Raspberry Pi kan dit nog, maar de performance is dan meestal om te janken. Wil je een beetje fatsoenlijk ermee kunnen werken, dan heb je wat CPU-kracht nodig om de nodige bewerkingen snel genoeg uit te kunnen laten voeren. Het is nu eenmaal niet mogelijk om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Meest in de buurt komende manier lijkt me nog een 2e hands Synology ergens scoren.

iRacing Profiel

• Sneiker
Daarom vraag ik me af of bijv. een ODROID-U2 wel veel aan zou kunnen, gezien hij toch niet echt vergelijkbaar is met de Raspberry Pi lijkt mij, gezien de specs.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Sneiker schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:00:
Daarom vraag ik me af of bijv. een ODROID-U2 wel veel aan zou kunnen, gezien hij toch niet echt vergelijkbaar is met de Raspberry Pi lijkt mij, gezien de specs.
Volgens mij is een Pi net te doen om als NFS NAS te fungeren en XBMC te draaien en video te decoden. Over de Odroid kan ik niet over oordelen.

Maar nogmaals, kan je geen laptop/desktop gebruiken en die aansluiten?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Sneiker schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 15:00:
Ook die schiet nog (ruimschoots) te kort om een goede performance te halen. Je kan daarvoor beter naar bijvoorbeeld een AMD Phenom II x4 965, of een intel-equivalent kijken. Zodra je een beetje stevige post-proces erop los laat, en eventueel nog handbrake gaat laten draaien, dan schiet je CPU-usage extreem omhoog. Voor dergelijke doeleinden zou ik dan ook geen APU kiezen, maar een dedicated CPU.

iRacing Profiel

Pagina: 1