Formateren C:

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Janbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10-2021
Op mijn c schijf stond windows 7,heb toen een ssd schijf gekocht en alle programma`s en windows 7 geinstalleerd op de (s) schijf,er word mij nu dus gevraagd bij het opstarten waar ik wil opstarten,soort dual boot.

Nu ik alle gegevens over heb gezet en nu mijn c schijf niet meer nodig heb wil ik deze formateren,maar dit lukt dus niet.

Wie kan mijn helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat Windows per ongeluk tijdens de installatie de boot.ini op de C:\ schijf heeft gezet, dit gebeurt helaas wel is met SSD's als hoofd drive. Test of het systeem ook start zonder de HDD aangesloten. Als dat lukt kan je de schijf gewoon formateren vanuit schijf beheer binnen Windows en zal hij gewoon opstarten. http://technet.microsoft....ry/cc738799(v=ws.10).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Janbo
Helaas lukt dit niet,dus heb de ssd maar weer geformateerd

Hoe pak ik het nu aan?

Mijn win7 zit op c: en wil win7 opnieuw (dus niet ghosten) installeren op mijn ssd.
Hoe pak ik dit aan,zodat ik geen dual boot meer heb en dat ik zonder problemen c: na de tijd kan formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer je systeem met alléén de SSD. Na de installatie prik je de HDD erbij en zorg je ervoor dat de SSD als eerste wordt gebruikt in de bootsequence. Dat stel je in in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Als je het simpel en effectief wilt doen dan de harddisk fysiek ontkoppelen. Oftewel de kabeltjes loshalen. Dan Win7 op je ssd installeren en daarna de harddisk weer aankoppelen. En zorgen dat je ssd als eerste boot.

:P Cheatah was me net voor.

[ Voor 16% gewijzigd door ManiacsHouse op 31-12-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Janbo
Bedankt voor de snelle reacties!

Heb ik geprobeerd de kabels los gehaald,behalve de ssd.
En de win7 cd in de cd player,en die als eerste boot,zegt ie zoiets van"boot deviice media" moet ik dan een soort opstart cd maken(en hoe doe ik dit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vertel in je BIOS dat de PC moet opstarten vanaf CD, dan win7 CD er in en installeren op SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
Wanneer je hier op GoT wat post verwachten we wat eigen inzet. Dit betekend eerst zelf zoeken naar problemen die er zijn en ook vermelden wat je gevonden hebt en waarom het niet werkt. Dit zie ik niet terug in je topic en ik vraag je dat wel te gaan doen. Zie voor meer informatie: Het algemeen beleid

Het topic laat ik voorlopig nog even open, maar in je vervolg reacties wil ik deze inzet wel zien.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1