Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Zowel mijn vriendin als ik gaan volgende week over tot de aankoop van een eerste Smartphone. Aangezien zij niet zoveel wil uitgeven als ik heeft zij al haar zinnen gezet op de Sony Xperia Tipo.

Zelf twijfel ik echter tussen Windows Phone 8 en Android. Mijn eerste keuze is de HTC 8S, momenteel te krijgen bij Alternate.be (ben Belg) voor 259 euro, een mooie deal in vergelijking met andere winkels. Het grootste probleem is dat ik vaak lees over de beperkte opslagcapaciteit voor apps, omdat deze niet op een SD-kaartje gezet kunnen worden.

Misschien is het dan beter om te kiezen voor een Android. Dan dacht ik aan de (veel) goedkopere Sony Xperia U, die in reviews vaak als een mooie tegenhanger gezien wordt van de 8S. Ik moet wel toegeven dat ik een grotere voorstander ben van het WP-platform. Zou mooi aansluiten bij mijn Win8.

Belangrijk voor mij is een goede agenda op de telefoon, goede ondersteuning en toch performant genoeg. De camera boeit mij niet zo, een gsm is niet gemaakt voor foto's.

Dus: HTC 8S, Sony Xperia U of een alternatief?

Budget: max 260 euro (inclusief alle kosten, een gsm die bij de goedkoopste shop 260 euro kost waar nog 15 euro verzondkosten overheen gaan, daar heb ik geen behoefte aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:44

HollovVpo1nt

I like gadgets

Leuk man, eerste smartphone! Fijn dat je open staat voor Windows Phone. De beperkingen van Windows Phone zitten naar mijn mening momenteel op het gebied van apps. Hoewel de meeste 'grote namen' cross platform zijn mis je nog wel een app.

Dat terzijde, binnen jouw budget heb je een aantal toestellen gekozen waar ik wel een alternatief voor heb. Als alternatief voor de Xperia U raad ik je de Xperia Sola aan. Is een paar tientjes duurder maar heeft wel uitbreidbaar geheugen middels MicroSD en heeft NFC. Google maar wat vergelijkingen want beiden hebben hun voor en nadelen.

Wat betreft Windows Phone is de Nokia Lumia 620 een goed alternatief voor de 8S en concurreert met de 8S. De Lumia 620 heeft meer intern geheugen (8GB) en heeft NFC aan boord. Daarnaast zijn de exclusieve Nokia apps waardevolle toevoegingen aan Windows Phone. Dit toestel is vanaf Q1 2013 te koop voor een adviesprijs van 259 euro. De verkoop prijzen zullen denk ik dan iets lagen liggen.

Persoonlijk vind de 8S een mooier toestel, maar voor ongeveer dezelfde prijs krijg je een Lumia 620 met meer geheugen, NFC en Nokia Apps.

Ik zou een keuze maken tussen de Xperia Sola en Lumia 620, al moet je daar wat langer op wachten. Ik weet echter niet welke het beste voor je zou zijn. Ik kan geen argumenten geven waarom je wel Windows Phone moet kiezen en niet Android. Maar ik kan ook geen goede argumenten bedenken waarom je Android zou moeten kiezen ipv Windows Phone. De keuze is aan jou. Hopelijk heeft.dit geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Bedankt voor de reactie! De Xperia Sola lijkt me zeker een interessante smartphone. Ik ga volledig akkoord dat de HTC 8S qua vormgeving mooier is dan de Lumia 620. Tegenover de 8S sta ik nu ook iets meer weigerachtig omdat de grote broer problemen blijkt te hebben met de coating die kan verkleuren en zelfs loskomen. Als ik zoveel geld moet uitgeven aan een telefoon dan mag ik maar even hopen dat hij er een paar jaar degelijk blijft uitzien.

De Lumia 620 is een volwaardig alternatief, maar lancering in Azië in januari. De Lumia 920 is hier zelfs nog niet verkrijgbaar. Als de 620 het ritme volgt van de 920 dan kunnen we hem verwachten eind februari. Ik weet niet of dat geduld kan uitoefenen. Vanmiddag toch eens gaan kijken naar de Sola in de Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik ben zelf ook zoekende naar een nieuwe smartphone in dezelfde categorie. Ik betaal nu 17 euro voor mijn sim-only (300 minuten, 500MB) en voor een paar euro meer heb ik ongeveer dezelfde abo mét een toestel. Ik heb wel een zwak voor de Xperia lijn. Wel jammer van de 8S, als die nou nét iets meer geheugen had, nét iets goedkoper was en betere coating had had ik hem ook overwogen. Ik ben namelijk helemaal weg van de look van de grey/yellow 8S en ik wil graag bij HTC blijven, want HTC heeft bij mij zat credits opgebouwd met de HD2, die inmiddels 3 jaar heb.

De Xperia Sola is trouwens in meedere leuke kleuren beschikbaar, vraag daar zeker ook naar.

[ Voor 19% gewijzigd door HollovVpo1nt op 31-12-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437106

Ik heb een blog item geschreven en WP7 met Android vergeleken, doe er je voordeel mee: Spam, dus weg.

[ Voor 29% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Anoniem: 437106 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:42:
Ik heb een blog item geschreven en WP7 met Android vergeleken, doe er je voordeel mee: Spam, dus weg.
Weet je, je blog mist nog wel het een en ander. Je noemt bijvoorbeeld het trage hervatten van apps. Het zou wel een goede aanvulling geweest zijn als je had vermeldt dat vanwege restricties binnen Windows Phone 7.8, toestellen beperkt worden tot 512MB RAM en een singlecore processor, en dat deze restrictie binnen Windows Phone 8 niet meer geldt.
Het zou ook leuk zijn als je de minpunten die je hebt ervaren zou afspiegelen op de verbeteringen in Windows Phone 8. Je blogt dient als advies neem ik aan en de meeste mensen die nu aankoopadvies willen komen toch in aanmerkingen met Windows Phone 8.

[ Voor 4% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Zover ik weet heeft de 8S geen probleem met de coating. (die heeft hij namelijk niet?)

De 8S heb ik nu ook een aantal dagen en het grootste nadeel is het weinige interne geheugen (en op windows phone kun je geen apps op de microSD zetten).
In dat opzicht is de lumia 620 een betere optie, maar die is naar mijn mening enorm lelijk met een verschrikkelijk hoog plastic gehalte, en heeft voor de rest ongeveer dezelfde specs (mindere batterij).

En dan is er natuurlijk ook een overvloed aan Android toestellen, waarvan de goedkopere Sony's een goede optie lijken te zijn.

Ik kwam van Android 2.3 en zit nu op WP8, ik mis geen apps, maar maak er niet super veel gebruik van.
De 8S bied voor de prijs een geweldig toestel die altijd vlot werkt (geen haperingen e.d.) en ook de batterij valt reuze mee. Maar meer over de 8S lees je natuurlijk in het 8S topic.
Pagina: 1