Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-07 11:29
Sinds een week heb ik een splinternieuwe Onkyo TX-NR414 draaien voor mijn surround sound.
Gister avond werkte alles nog prima toen ik naar bed ging, maar toen ik hem vanmorgen wilden aanzetten weigerde deze dienst :'(

Na wat rond zoeken heb ik de stappen van Onkyo gevolgd, stroom eraf, alle stekkers en kabels eruit en 1 uur zonder stroom laten staan. Daarna proberen op te starten.
Maar helaas zonder succes :-(

Als ik hem aanzet hoor je de normale klik van het aangaan, maar nog geen sec later klikt hij weer om uit te gaan.
Ik krijg geen display, want zover start hij niet door.

Heeft iemand enig of ik hier iets aan kan doen, of moet ik hem spijtig genoeg terug sturen? ;w

Edit 03-01-2013
Het mysterie gaat voort!
Afgelopen zondag heb ik de versterker volledig uit mijn tv-meubel gehaald en op de vloer ernaast gezet.
Dinsdag weer eens geprobeerd, en plots werkte de versterker weer naar behoren!

Ik weer terug ingebouwd, alles aangesloten, en hij werkte weer :)

Gisteravond begon het verhaal weer vooraan :X
Dus ging ik eens nadenken over de opbouw in mijn meubel.

Op de versterker staat de Ziggo Cisco decoder, maar dat lijkt mij weinig kwaad te kunnen doen?
Daarna bedacht ik me, onder de versterker, een plankje lager, staat mijn Xbox met voeding.
Deze heb ik afgelopen zaterdag daaruit gehaald en naast het meubel gezet, dit omdat hij te heet werd, en toen is de voeding verplaatst.
Natuurlijk lag de xbox voeding na verplaatsing direct onde de trafo die in de versterker.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn waardoor de versterker in de beveiliging slaat? |:(
Ik heb nu de xbox voeding daaronder verwijderd en ben nog aan het aankijken of het nu blijft werken 8)

[ Voor 42% gewijzigd door McZlik op 03-01-2013 11:24 . Reden: Nieuwe informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09

Bestla

Kvinne

Lijkt mij in ieder geval een gevalletje retour afzender.

Stel dat hij het weer doet na vaak herhalen van die stappen, ben je dan nog zo blij ? Ik denk het niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Bestla op 30-12-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-12-2024
Misschien ergens kortsluiting in je luidsprekerkabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
MistW schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:10:
Misschien ergens kortsluiting in je luidsprekerkabels?
Dit dacht ik eerst zelf ook, maar ook als ik alle kabels incl. luidspreker kabels eruit haal doet hij alsnog niks :/

Ik ga maar contact opnemen met de webshop, dan gaan we hem maar terug sturen ;w

Ps
Weet iemand een vergelijkbaar alternatief? Want ik zag op internet dat blijkbaar ook de 515 en 616 kuren hadden waar niks aan wordt gedaan :?
Dan haal ik liever een andere die ongeveer hetzelfde kan voor hetzelfde budget, maar die wel zijn werk doet!

Mijn dank is groot

[ Voor 27% gewijzigd door McZlik op 30-12-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
*Excuses voor de dubbelpost*

Misschien moet ik er even bij vermelden welke speakerset ik heb gekoppeld?
Ik gebruik de Pioneer S-HS100 5.1 bij deze set.
Deze zijn 'normaal' aangesloten, dus zonder banaan connectors.

Maar ik neem aan dat deze niet te zwaar zijn, aangezien het enkel bookshelf speakers zijn :)

Verder heb ik mijn 360, de Ziggo Cisco recorder/decoder en mijn LG LED tv gekoppeld.
De 360 en Cisco zijn beide over zowel HDMI als optisch verbonden naar de versterker, en dan met 1 HDMI kabel naar de tv.

Is verder niks geks toch? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
Ik probeer het nog eenmalig, ik dubbelpost omdat ik geen reacties terug krijg.
Ik heb geen reden tot spammen, ik probeer enkel hulp te zoeken, maar deze lijk ik niet te krijgen.
Mocht ik nu weer geen reacties krijgen dan geef ik het op en probeer ik het elders.

Ik heb mijn eerste post aangepast met nieuwe info, dus lees daar even!
Ik dank u hartelijk voor een reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:46
Het kan inderdaad zijn dat de beveiliging er op gaat omdat deze te warm word. Probeer dus even gedurende een x tijd de versterker op een plaats te zetten waar hij zijn warmte goed kwijt kan.

Wat je ook kan proberen is een ander stopcontact, mocht dit niet helpen dan het product gewoon ter reparatie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
Neefdave schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:33:
Het kan inderdaad zijn dat de beveiliging er op gaat omdat deze te warm word. Probeer dus even gedurende een x tijd de versterker op een plaats te zetten waar hij zijn warmte goed kwijt kan.
Ja ik heb inderdaad de decoder eraf gehaald, en deze op de plek gezet waar mijn Xbox stond.
De versterker is nu van boven volledig vrij.
Neefdave schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 11:33:
Wat je ook kan proberen is een ander stopcontact, mocht dit niet helpen dan het product gewoon ter reparatie aanbieden.
Ik las laatst hier iets over, dat het werd aangeraden om een versterker niet aan een stekkerdoos te hangen?
Zou dit zoveel kwaad kunnen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McZlik
Vandaag, na 2 dagen te hebben gewerkt, heeft hij wederom de geest te geven... :X

Hij gaat terug, en ga mijn geld terug proberen te krijgen, ik ben er klaar mee :(
Heb hem al 2 maanden, dus hoop dat de webshop mee wil werken hier over :/

Heeft iemand een alternatief op deze versterker die vergelijkbaar is?
Krachtiger mag altijd natuurlijk, zolang hij maar niet overdreven veel duurder is :)
Functies zoals Spotify zijn heel leuk, maar zeker niet vereist.
Verder niet veel eisen, zolang er maar meerdere optische ingangen opzitten, en genoeg HDMI in/uitgangen :)

Hopelijk kan ik het dit weekend nog rond krijgen zodat ik zondag weer met goed geluid tv kan kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikola2704
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 15:19
Dit lijkt me meer op de transistor's die het begeven of willen begeven, dit kan ook zijn door een tekortkoming aan stoom dus transfo. Het kan ook zijn dat er ergens een slechte massa is of een slechte soldeer contact. Je hebt hier garantie, dus je kan hem beter opsturen, en hopen dat het bij hun ook niet werkt.
Pagina: 1