Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
hallo,

ik ben sinds een paar maanden in het bezit van de Sony KDL-46HX750 omdat mijn vorige tv (Samsung) niet meer te repareren was.
wij kijken altijd tv via de UPC mediabox , de oude grijze box nog, en sinds een paar dagen is me iets vreemds opgevallen. tijdens het tv kijken horen we op de achtergrond, echt heel zacht, het geluid van het tv kanaal van de tv tuner zelf.
ik dacht eerst dat het aan de UPC mediabox zelf lag aangezien deze de laatste tijd kuren heeft. maar als ik de UPC box, bijvoorbeeld, op pauze zet hoor je het geluid pas goed.

nu vraag ik me af of iemand anders dit ook heeft ? misschien een software bug ?
heb de laatste software update (21-12-2012) geïnstalleerd. de tv gaf bij inschakelen zelf aan dat er een update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Gebruik je een scart kabel van je settopbox naar je televisie toe? Zo ja, dan zit daar het probleem. Scart is gevoellig voor interferentie en dus kun je storing van andere signalen krijgen.

Koop een CI+ module bij UPC of een settopbox met HDMI aansluiting. Dan zul je er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
...Of koop een betere scart-kabel, een die minder gevoelig is voor storing. Spreek dan even af met de winkel dat je hem terug mag brengen als de nieuwe geen oplossing biedt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Grrrrrene schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:26:
...Of koop een betere scart-kabel, een die minder gevoelig is voor storing. Spreek dan even af met de winkel dat je hem terug mag brengen als de nieuwe geen oplossing biedt.
Nee. Scart is ouderwets en met zo'n televisie moet je absoluut niet aan scart beginnen. Koop dan meteen het goede en niet iets van tientallen jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Daar ben ik het mee eens hoor. Ik had even niet op het formaat van de tv gelet ;)

Een mediabox met hdmi is een betere oplossing. Mijn ouders hebben ook een mediabox met hdmi genomen toen ze een lcd-tv kochten een half jaar geleden. Volgens mij kun je daar UPC gewoon voor bellen en ze sturen er dan een op (zeker als je huidige mediabox blijkbaar toch al kuren vertoont). Neem dan meteen een hd-abonnement, zul je nu ook wel niet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versace1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
bedankt allemaal voor het meedenken.
ik heb al lange tijd een nieuwe mediabox met hdmi gewild maar de klantenservice van UPC wil de mediabox niet omruilen als ik geen hd pakket er bij neem. beetje vaag antwoord. heb ook gezegd dat scart niet kan op de moderne hdtv's. eerlijk gezegd mis ik, door de meerprijs, de hd zenders niet echt. en ten tweede het alles-in-een pakket wordt dan ineens een stuk duurder.
ik zal binnenkort UPC maar weer eens bellen om te vragen of ze geen aanbieding hebben voor een oude trouw klant (net meer dan 10 jaar) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
versace1 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:21:
bedankt allemaal voor het meedenken.
ik heb al lange tijd een nieuwe mediabox met hdmi gewild maar de klantenservice van UPC wil de mediabox niet omruilen als ik geen hd pakket er bij neem. beetje vaag antwoord. heb ook gezegd dat scart niet kan op de moderne hdtv's. eerlijk gezegd mis ik, door de meerprijs, de hd zenders niet echt. en ten tweede het alles-in-een pakket wordt dan ineens een stuk duurder.
ik zal binnenkort UPC maar weer eens bellen om te vragen of ze geen aanbieding hebben voor een oude trouw klant (net meer dan 10 jaar) :) .
Je mist veel als je geen HD kijkt. Je hebt een televisie die daarvoor is gemaakt en nu kijk je naar iets slechts. Ook dingen als het 200Hz paneel en andere beeldverbeteringen worden nu niet gebruikt en zijn alleen digitaal mogelijk.

Neem dat HD pakket nou maar gewoon, is het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vooropgesteld dat je mijns inziens je tv tekort doet door sd te blijven kijken (ik kan het niet aanzien op mijn kleinere Panasonic 42" plasma!) vraag ik me inderdaad af waarom je met een defecte mediabox blijft zitten omdat je geen hd-abonnement wil afnemen.

Als dat ding kuren heeft, moeten zij maar een oplossing aanleveren. Maar echt: neem een hd-abonnement joh, je weet niet wat je mist :o Zonde van je tv!

Pagina: 1