• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Mijn vaders pc begint sinds een week rare kuren te vertonen.

Als je hem de eerste keer aanzet is er niks aan de hand, maar na 20 minuten gebruik beginnen programma's vast te lopen (.... reageerd niet) en niet veel later zit het complete systeem vast.

Op het moment dat je dan de PC reboot, dan:
- blijft hij in het bios scherm hangen,
- of hij herkent de SSD niet (ziet gewoon niks op het SATA poort in de bios setup, maar de 160GB WD hdd ziet hij dan wel gewoon),
- of hij geeft een melding in de trent van invalid I/O.

Soms kan je windows alsnog booten na meerdere pogingen, maar vaak loopt de pc compleet vast voor je ook maar iets kan doen.. Als je vervolgens de pc uitzet en het na een uur nog een keer probeerd begint het gehele verhaal weer van voren..

In windows safe mode lijkt de pc wel langer mee te gaan...

Nu denkt mijn pa dat het de SSD is, maar met SSD-life krijgt ik gewoon 100% health te zien.. Dus ik denk niet dat het hem in de SSD zit, maar in het moederbord.. Helaas is zijn systeem een socket 775 systeem (en ik heb zelf ondertussen alles al vervangen naar 1155) dus ik kan vrij lastig testen waar het probleem hem in zit..

Heeft iemand nog ideeën? Voordat ik van alles aan ga schaffen?

Ps. Memtest net 1 volledig pass laten draaien zonder problemen.

Hardware:
Asus P5QL Pro, e7400, 2x2gb ddr400, OCZ Vertex 2.

[edit] Pc reboot nu ondertussen spontaan als je maar lang genoeg wacht (zeg maar tijdens het vast lopen zoals hierboven beschreven), na een reboot kan hij gegarandeerd de ssd niet meer vinden.

De normaal harddisk blijft ten alle tijden zichtbaar in de bios.

Het wisselen van de SATA kabels en/of poorten op het moederbord helpt niks.

[ Voor 14% gewijzigd door Uhmmie op 30-12-2012 13:44 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Herinstaleer Windows, Upgrade SSD firmware. Test andere SSD of HDD als main drive of test SSD in ander systeem. Of test het systeem met een Ubuntu OS van CD?

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-10 08:20
Uit eindelijk idd gewoon windows opnieuw geinstaleerd en dat lijkt het probleem opgelost te hebben.. Ik snap alleen totaal niet hoe een windows instalatie er voor kan zorgen dat de hdd niet meer in de bios herkent wordt :s... Dat zou toch helemaal niet moeten kunnen?

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd