[Folding@Home] Juistheid van de stats.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 07:32

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Topicstarter
Er worden nu twee bronnen gebruikt om de Folding@Home stats te plaatsen.
Die van tadah.mine.nu en van digik-oz.nl. In de totaal lijsten zitten meestal geen verschillen.
De dagelijkse lijsten zitten wel vaak grote verschillen. Dit komt door die verschillende ophaaltijden.

Wat ik niet kan begrijpen is het verschil in het melden van de mijlpalen.
Op 29 dec geeft tadah.mine:
Holy_Cow! 7.100.000, Airpress 2.400.000 en Goofythefox 50.000.
digik-oz:
Meulen92 90.000 en Erasmo 8.000.
Nu heeft digik-oz op 28 dec Goofythefox 50.000 gegeven wat dus door die verschillen in verzamelen komt.
De rest is misschien ook wel te vinden alleen wordt dat nog eens alle data die met digik-oz zijn opgehaald dat nog eens met tadah.mine en vv.
Dat wordt wel erg omslachtig. Die van Holy_Cow! met 7.100.000 zo te zien niet.

Mijn vraag is: hoe gaan we nu verder.
Welke bron houden we consequent aan ongeacht de problemen met die bron.

Mijn bijdrage kan zeer wisselend zijn vanwege andere bezigheden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ow, my bad denk ik. Ik heb de stats van speedkikker gebruikt omdat die nog steeds op http://dpch.leijdeckers.nl/ zo worden gebruikt.

Kan best zijn dat dat overzicht voor een aantal projecten niet meer actueel is. Geef een gil en ik pas dat overzicht aan.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Wat mij betreft mogen de stats van digik-oz als main stats worden gebruikt, dan kunnen de stats van speedkikker als backup worden ingezet. Laatstgenoemde was de afgelopen tijd namelijk nog al eens instabiel in het tonen van RML code.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Dat apart vermelden van de mijlpalen is dat nog zinvol nu dat weer bij digik-oz niet feilloos gaat?

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 21:15

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als het goed is geeft elke statsbakkert mijlpalen 1x uit, aan de hand van de door hem verzamelde statten. Dat zou geen probleem moeten zijn, maar bij een bakkerij-wisseling komen er dus een paar palen 2x (en wellicht sommige niet, helaas). Tijdelijk negeren vind ik een beetje slordig, ik zou zelf zeggen dat je beter een feestje teveel kunt vieren ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Prima, dan ga ik gewoon verder met wat ik steeds gedaan heb. -Als ik er tijd voor heb.- ;)

Meulen92 en Erasmo weten nu onderhand wel dat ze een mijlpaal hebben gehaald op 29 december. d:)b

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:04
Er zit ook een verschil in de bepaling van de mijlpalen tussen mijn stats en nadere(n). In mijn geval is het simpelweg als volgt:

Een paal zodra het eerste getal verandert, of als de eerste twee getallen de 25 danwel 75 passeren.

palen:
1000
2000
2500
3000
4000
5000
6000
7000
7500
8000
9000

en dan weer bij 10000,20000,25000 etc.Nadeel is dat in de hogere regionen er nog maar zelden een paal wordt verdiend (na 8 miljoen pas bij 9 miljoen bijuvoorbeeld)

Andere statsbakkers hebben volgens mij meer tussenliggende palen (7.100.000 zou bij mij geen paal zijn op dit moment, pas bij 7.500.000). Suggesties voor een betere palenverdeling zijn natuurlijk altijd welkom.

[ Voor 12% gewijzigd door DigiK-oz op 31-12-2012 11:52 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Palenverdeling is altijd al een heikel punt geweest. Speedkikker hield eerder palen aan op 1, 2, 5 intervallen, zo even uit mijn hoofd. Dat heeft hij aangepast bij F@H als je boven de 100k kwam, vanaf daar kreeg je elke 100k een paal, omdat het anders zo lang duurde, zelfs met teams. Maar dat stamt nog uit de tijd dat je met een enkele computer tussen de 100 en 200 punten per dag kon halen als je geluk had (en WU's gemiddeld enkele dagen duurden). Tegenwoordig kan je als je een beetje je best doen 20+k per dag met een enkele pc doen. Die palenverdeling van Speedkikker ging trouwens stuk op het moment dat je boven de 10M zat; dan krijg je helemaal geen palen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat die mijlpalen door F@H bepaald werden. :$
Blijkt weer dat je nooit te oud bent om te leren.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Oh, pandegroup heeft ook wel mijlpalen, maar dan in de vorm van certificaten. Oorkonde's zelfs :)

Afbeeldingslocatie: http://fah-web2.stanford.edu/awards/cached-certs/cert.KroontjesPen.12607287.jpg

Vooruit, die datum die eronder staat wordt gewoon op de dag van vandaag erbij gerenderd, niet op het moment dat je hem daadwerkelijk hebt gehaald. Kan je trouwens terugvinden door op je eigen profiel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Topicstarter
Ja die dus.
Dacht dat daar een melding van werd meegestuurd met de stats als er eentje was gehaald.
Alles is voor mij nu duidelijk.

Wannéér er een mijlpaal wordt behaald moet 't DPC team maar besluiten.

Stem blanco!

Pagina: 1