Enkel na herstart TP-Link W1043ND kunnen connecteren

Pagina: 1
Acties:

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Even een korte schets van het netwerk:

Vanuit een Telenet modem/router loopt er een kabel naar de TP-Link. Deze kabel zit in een LAN poort met DHCP en UnPn uitgeschakeld. De TP-Link heeft een IP adres in de DHCP range van de telenet router. Beide routers zenden een netwerk uit op een verschillend channel. De TP-Link wordt dus gebruikt als switch/access point. Er loopt dan een kabel van de TP-Link naar de digicorder (voor digitale tv te kijken).

Nu is het bizzare probleem dat mijn laptop geen enkel probleem heeft om een verbinding te maken met het netwerk van de TP-Link terwijl de andere computer/laptop/iPad het netwerk detecteren maar geen verbinding kunnen maken. De WPA2-PSK key is goed ingevuld en WIndows 8 geeft enkel aan "Kan geen verbinding maken met het netwerk".

Als de router wordt herstart d.m.v. even de stekker uit te trekken en opnieuw in te steken, kunnen alle devices opnieuw verbinding maken terwijl m'n laptop nog steeds een verbinding had en dus geen problemen ondervond (ook geen performance problemen én ik kan de setup page via het IP adres bekijken).

Indien alles werkt werkt het ook gewoon. De apparaten krijgen keurig een IP adres terwijl de digicorder een 10.xx.xx.xx IP adres krijgt (wat het zou moeten krijgen). Het is alsof de TP-Link vastloopt (gebeurt toch echt regelmatig, 1x per week) maar dan zou m'n laptop toch ook problemen moeten krijgen?

Ik heb google al geraadpleegd maar vind niet veel meer dan DHCP settings nakijken e.d. maar dat is, vermoed ik, geen probleem.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-12 08:32
Zet je DHCP timer eens wat lager. Ik vermoed dat je router niet zo goed omgaat met de database. Als je dan uiteindelijk door je adressen bent kun je geen verbinding meer maken. Windows maakt geen verbinding als er geen IP adres wordt toegekend dacht ik. Is in elk geval het proberen waard. DHCP timer van 1 uur zou voldoende moeten zijn.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
1) Op de Telenet router kan je dat allemaal niet instellen. (enkel via hun eigen website kan je wat zaken "instellen")

2) Er zijn 8 apparaten die gewoon hetzelfde IP adres krijgen (niet statisch ingesteld). Ik zie het verband niet met het "door je adressen heen". Er kan wel verbinding worden gemaakt met het telenet netwerk terwijl er geen verbinding kan worden gemaakt met de TP-Link.

EDIT: De standaard setting staat blijkbaar al op 1h DHCP Lease dus dat kan niet het probleem zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Death1ord op 30-12-2012 11:26 ]