[ SBS2011 ] Sims 3 en Folder redirection

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik heb een sbs2011 server draaien. De gebruikers ( mijn familie ) maken gebruik van folder redirection.
Nu hebben kinderen de Sims geinstalleerd. De folder redirection gaat ook alle gegeven en de EA map in mijn documenten backuppen. Deze map is enkele GB's groot. Dit geeft onnodige vertraging en data opslag.

Hoe kan ik deze map uitzonderen in de folder redirection.

Acer 1501 : P4 bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je kan voor zover ik weet geen subfolders uitsluiten van redirection. Wellicht kan je in het spel de folder verplaatsen naar een andere locatie buiten de My Documents map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Maak een lokaal account aan en geef ze een icoontje met een Run As commando. Dan worden al die savegames gewoon lokaal opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Trommelrem schreef op zondag 30 december 2012 @ 12:10:
Maak een lokaal account aan en geef ze een icoontje met een Run As commando. Dan worden al die savegames gewoon lokaal opgeslagen.
Wel een complexe oplossing. Meestal kan je tijdens installatie van een game bepalen waar bestanden opgeslagen worden.

Ik zou gewoon eerst in de game kijken of er een mogelijkheid is de bestanden elders te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Die specifieke folders niet redirecten? En eventueel uitsluiten van roamen:
User Configuration\Administrative Templates\System\User Profiles\Exclude

[ Voor 58% gewijzigd door Turdie op 30-12-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Die folders maken geen deel uit van de roaming profile. Het is een redirected folder.

Hier wordt ook weleens The Sims 3 gespeeld, en over WiFi zijn de laadtijden echt een ramp. Bedraad gaat het allemaal prima. Mijn Sims 3 userfolder is al 4 GB (!!!).

[ Voor 16% gewijzigd door Trommelrem op 30-12-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:59
Die sims 3 mappen in My Documents zijn echt een pain in the ass. Die worden alleen maar groter en groter en groter. Hoe meer "werelden" je maakt hoe groter hij wordt. Dat is wel een paar GB per "wereld".
Wellicht dat je op de server de filetypes kunt weigeren. Dat kan vanuit de File Server Manager. (mits die rol geinstalleerd is)
Weet niet hoe je een submap kunt excluden via GPO of zo.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Meekoh schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:10:
Wellicht dat je op de server de filetypes kunt weigeren. Dat kan vanuit de File Server Manager. (mits die rol geinstalleerd is)
SBS 2011 heeft standaard de file server rol geïnstalleerd.

Enige vraag is of je goed kan filteren, dat ligt aan de type bestanden die in de map zitten. Hopelijk zijn de extensies die uniek zijn aan het spel.

Overigens dumpen veel spellen achterlijk grote bestanden in je Documents. BF3 maakt zich daar ook schuldig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Meekoh schreef op maandag 31 december 2012 @ 13:10:
Die sims 3 mappen in My Documents zijn echt een pain in the ass. Die worden alleen maar groter en groter en groter. Hoe meer "werelden" je maakt hoe groter hij wordt. Dat is wel een paar GB per "wereld".
Weet niet hoe je een submap kunt excluden via GPO of zo.
Ik heb weleens zoiets zonder succes geprobeerd (via FSRM). Probleem is dat De Sims totaal geen logging heeft als er iets mis gaat. Ik snap ook niet waarom er geen spellen zijn die gebruik maken van de "Saved Games" in het profiel. Dat lijkt mij de meest logische plaats voor opslag.

De Sims heeft nog een pain in the ass: Als je op een andere computer inlogt, dan worden al je instellingen gereset (behalve je savegames). Wat heeft het voor zin om de settings files in de My Documents te plaatsen, als die instellingen toch per-system zijn ipv per-user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik merk trouwens nog een paar problemen die alleen bij The Sims plaatsvinden:

• Offline files raakt van slag tijdens het spelen van The Sims. Het betreft dan conflicten met Sims savegamefiles. Je moet elke keer de conflicten handmatig resolven. Het maakt niet uit of je dan de serverbased of de offline versie bewaart, in beide gevallen wordt het conflict opgelost zonder verlies van de savegame.
• DFSR repliceert savegames van The Sims niet goed naar andere Active Directory Sites. Met DFSRDIAG is er geen backlog te zien en DFSR is verder gewoon gezond. Ook zijn er geen exclusions voor .dat, .nhd en .package files (The Sims 3 savegames).

Ik heb dit nog niet gemerkt bij andere spellen die gebruik maken van de My Documents. Die savegames worden gewoon goed gerepliceerd naar andere AD Sites, soms met een vertraging door de trage WAN links (10/10 mbit).

Herkent iemand deze problemen wellicht bij The Sims of bij andere spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Trommelrem schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:30:
• Offline files raakt van slag tijdens het spelen van The Sims. Het betreft dan conflicten met Sims savegamefiles. Je moet elke keer de conflicten handmatig resolven. Het maakt niet uit of je dan de serverbased of de offline versie bewaart, in beide gevallen wordt het conflict opgelost zonder verlies van de savegame.
Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat de Sims misschien niet helemaal goed omgaat met data op een netwerk share. Meeste mensen installeren het immers lokaal.
• DFSR repliceert savegames van The Sims niet goed naar andere Active Directory Sites. Met DFSRDIAG is er geen backlog te zien en DFSR is verder gewoon gezond. Ook zijn er geen exclusions voor .dat, .nhd en .package files (The Sims 3 savegames).

Ik heb dit nog niet gemerkt bij andere spellen die gebruik maken van de My Documents. Die savegames worden gewoon goed gerepliceerd naar andere AD Sites, soms met een vertraging door de trage WAN links (10/10 mbit).
Highly available Sims. :+ Maar even serieus, het zou gerepliceerd moeten worden in theorie. Zijn de bestanden erg groot? Ik denk van wel. Als je een trage verbinding hebt kan het lang duren. Heb je nog iets van throtteling aanstaan? Je kan namelijk bepalen wanneer er gerepliceert mag worden met andere sites en hoe snel/veel. Als je die waarde laag hebt staan, of ook nog met tijdsrestricties, om een trage verbinding te sparen dan kan het vreselijk lang duren om bestanden over te pompen die Gb's groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
CMD-Snake schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:11:
[...]

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat de Sims misschien niet helemaal goed omgaat met data op een netwerk share. Meeste mensen installeren het immers lokaal.
Als een programmeur zich aan de standaarden van Microsoft houdt, dan moet het toch gewoon werken? Bovendien mag je toch alleen het Windows logo dragen als je spel echt compatible is met Windows? Of is dat niet zo strikt?
Highly available Sims. :+ Maar even serieus, het zou gerepliceerd moeten worden in theorie. Zijn de bestanden erg groot? Ik denk van wel. Als je een trage verbinding hebt kan het lang duren. Heb je nog iets van throtteling aanstaan? Je kan namelijk bepalen wanneer er gerepliceert mag worden met andere sites en hoe snel/veel. Als je die waarde laag hebt staan, of ook nog met tijdsrestricties, om een trage verbinding te sparen dan kan het vreselijk lang duren om bestanden over te pompen die Gb's groot zijn.
Het komt niet vaak voor dat er spellen worden opgeslagen op een reeks PowerEdge bakken verspreid over verschillende lokaties, maar je ziet wel steeds vaker thuisservers staan (bijv. Windows Home Server) :+ Ik denk we niet ver verwijderd zijn van een tijd met Active Directory, Roaming Profiles en netwerkshares in de Cloud. In het Windows 2000 tijdperk kon je immers ook SMB Shares benaderen over een simpele consumentenlijn. Ik denk dat die tijd weer terug komt nu de Cloud opnieuw hip is. Gamemakers zouden zich moeten voorbereiden op de Cloud.

De DFSR Health reports zien er goed uit en er staan geen Sims 3 files in de backlogs. Ik zal opnieuw een backlog genereren een halve dag nadat ik een Sims 3 savegame heb opgeslagen. Een savegame is ongeveer 500 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Trommelrem schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:57:
Als een programmeur zich aan de standaarden van Microsoft houdt, dan moet het toch gewoon werken? Bovendien mag je toch alleen het Windows logo dragen als je spel echt compatible is met Windows? Of is dat niet zo strikt?
Ik weet niet hoe streng die eisen zijn voor games. Je had een tijd lang het Games for Windows dat als een banner op het doosje mocht. Maar dat stelde meer dat games moesten werken in Vista, hun zooi in je My Documents moesten opslaan en o.a. games explorer moesten gebruiken.

Toch blijft het een feit dat een ontwikkelaar niet snel zal denken aan save games op een netwerk share, dus mogelijk dat de ondersteuning daarvoor een ondergeschoven kindje blijft.
Het komt niet vaak voor dat er spellen worden opgeslagen op een reeks PowerEdge bakken verspreid over verschillende lokaties, maar je ziet wel steeds vaker thuisservers staan (bijv. Windows Home Server) :+ Ik denk we niet ver verwijderd zijn van een tijd met Active Directory, Roaming Profiles en netwerkshares in de Cloud. In het Windows 2000 tijdperk kon je immers ook SMB Shares benaderen over een simpele consumentenlijn. Ik denk dat die tijd weer terug komt nu de Cloud opnieuw hip is. Gamemakers zouden zich moeten voorbereiden op de Cloud.

De DFSR Health reports zien er goed uit en er staan geen Sims 3 files in de backlogs. Ik zal opnieuw een backlog genereren een halve dag nadat ik een Sims 3 savegame heb opgeslagen. Een savegame is ongeveer 500 MB.
Ik heb zelf ook een flinke PowerEdge bak draaien die meerdere virtuele servers host. Ik maak ook gebruik van netwerk schijven om zaken te delen tussen mijn PC's en laptops. Ik sla alleen geen save games daar op. Tegenwoordig is dat overbodig, Steam en Origin slaan ook een kopie voor je op in de "cloud".

Toch zouden de bestanden moeten repliceren. Maar je kan wel even kijken zoals ik al zei naar instellingen. Als je throtteling aan hebt, of zaken als slow link detection dan kan het zijn dat repliceren erg langzaam gaat.

Is die WAN lijn echt dedicated? Of is het meer gewoon een verbinding via VPN? VPN is vaak niet zo vlug en Windows Server bestempeld ze dan als slow link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
CMD-Snake schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:19:
[...]

Is die WAN lijn echt dedicated? Of is het meer gewoon een verbinding via VPN? VPN is vaak niet zo vlug en Windows Server bestempeld ze dan als slow link.
Verbinding via VPN. Dat is met ons internetverbruik overigens meer dan voldoende, mits QoS is ingeschakeld.

Overigens heb ik onlangs iets vreemds ontdekt: De Sims 3 werkt beter in een VMware Player/Workstation Windows XP omgeving dan in de normale omgeving. Wellicht komt dat omdat de werkstations slechts gigabit verbindingen hebben naar de netwerkshares en omdat de VMware omgeving volledig lokaal draait (alle werkstations hebben SSD's). Of komt het omdat de Sims 3 meer compatible is met Windows XP dan Windows 7/8? Downgraden naar Windows XP is geen optie, ook niet om te testen. Ten eerste loopt de support in 2014 af, ten tweede hebben vrijwel alle werkstations UEFI.

Desalniettemin verbaast de goede performance in VMware mij enorm. Een VMware omgeving heeft toch geen 3D acceleratie? TS kan wellicht VMware Player templates aanmaken met daarin de Sims, op de lokale werkstations. Deze worden dan sowieso uitgesloten van de backups. Voordeel is dat je je game dan kunt "pauzeren" met snapshots, zodat je niet de volgende keer je game niet opnieuw hoeft op te starten.
Pagina: 1