Trommelrem schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:57:
Als een programmeur zich aan de standaarden van Microsoft houdt, dan moet het toch gewoon werken? Bovendien mag je toch alleen het Windows logo dragen als je spel echt compatible is met Windows? Of is dat niet zo strikt?
Ik weet niet hoe streng die eisen zijn voor games. Je had een tijd lang het Games for Windows dat als een banner op het doosje mocht. Maar dat stelde meer dat games moesten werken in Vista, hun zooi in je My Documents moesten opslaan en o.a. games explorer moesten gebruiken.
Toch blijft het een feit dat een ontwikkelaar niet snel zal denken aan save games op een netwerk share, dus mogelijk dat de ondersteuning daarvoor een ondergeschoven kindje blijft.
Het komt niet vaak voor dat er spellen worden opgeslagen op een reeks PowerEdge bakken verspreid over verschillende lokaties, maar je ziet wel steeds vaker thuisservers staan (bijv. Windows Home Server)

Ik denk we niet ver verwijderd zijn van een tijd met Active Directory, Roaming Profiles en netwerkshares in de Cloud. In het Windows 2000 tijdperk kon je immers ook SMB Shares benaderen over een simpele consumentenlijn. Ik denk dat die tijd weer terug komt nu de Cloud opnieuw hip is. Gamemakers zouden zich moeten voorbereiden op de Cloud.
De DFSR Health reports zien er goed uit en er staan geen Sims 3 files in de backlogs. Ik zal opnieuw een backlog genereren een halve dag nadat ik een Sims 3 savegame heb opgeslagen. Een savegame is ongeveer 500 MB.
Ik heb zelf ook een flinke PowerEdge bak draaien die meerdere virtuele servers host. Ik maak ook gebruik van netwerk schijven om zaken te delen tussen mijn PC's en laptops. Ik sla alleen geen save games daar op. Tegenwoordig is dat overbodig, Steam en Origin slaan ook een kopie voor je op in de "cloud".
Toch zouden de bestanden moeten repliceren. Maar je kan wel even kijken zoals ik al zei naar instellingen. Als je throtteling aan hebt, of zaken als slow link detection dan kan het zijn dat repliceren erg langzaam gaat.
Is die WAN lijn echt dedicated? Of is het meer gewoon een verbinding via VPN? VPN is vaak niet zo vlug en Windows Server bestempeld ze dan als slow link.