Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik heb een Canon pro 9500 mark II printer maar kom er maar niet achter hoe ik een foto van 100cm x 33cm kan printen. Ik weet dat ik bij printerinstellingen kan kiezen voor een aangepast papierformaat maar de instellingen (van de printer) hierbij laten een maximaal papierformaat toe van 420 mm x 676 mm. Krtom de breedte van de printrol kan de printer aan, de lengte echter niet.

Ik hoop dat jullie een manier weten hoe je dit wél voor elkaar kunt boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Canon Utilities\Easy-PhotoPrint EX deze tool zit onder andere op bij de mee geleverde software en kan een plaatje op maat printen. Of wil je de foto juist over meerdere A4tjes spreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Nee het gaat inderdaad om een op maat foto waarbij de maat groter is dan je in eerste instantie bij een aangepast formaat kan opgeven. Hierbij is de max namelijk 420 mm x 676 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Dank voor je tip. Echter ook bij Easy-PhotoPrint EX ben je gebonden aan vaste papierformaten:-/ Heb je eventueel nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-07 14:23
Of je wilt een banier printen, of je wilt iets afdrukken wat in zowel lengte als breedte groter is dan een standaard a4tje. Maar mij is het nog niet helemaal duidelijk :)

Na een korte Google actie zie ik dat de drivers van Canon een software matige limiet erin hebben zitten van inderdaad maximaal 420*676mm. Volgens de cons van deze review is dat inderdaad een nadeel van deze printer.

Het lijkt met jouw printer dus gewoon niet mogelijk omdat Canon weigert het te ondersteunen. Hardware matig zou wel kunnen, maar zolang de drivers het niet pikken heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Het gaat idd om een soort banier die qua lengte groter is dan de standaard maten en limieten van Canon. Ik vrees idd ook dat het niet mogelijk is. Doch dank voor je moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Misschien kan je iets met Rasterbator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Liefst wil ik het op een lang vel papier printen. Rasteren kan ook in photoshop maar dan krijg je allemaal losse papiertjes die je aan elkaar moet plakken.

[ Voor 79% gewijzigd door wwwonder op 30-12-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 22:29
Of naar een copyshop sturen.
Als jij kijkt hoeveel tijd je kwijt bent aan zelf een oplossing verzinnen, dan ben je bij de copyshop een hoop goedkoper uit.
Tijd is immers geld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://www.blockposters.com/ << grote afbeelding aanleveren en de boel wordt opgesneden in A4'tjes die je vervolgens uit kunt printen en aan elkaar plakken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Ik weet dat dergelijke oplossingen er zijn (zijn er ook in photoshop) echter wil ik het het liefst op één vel papier hebben (Banier). Ik vind het zelf namelijk niet zo mooi als het uit allemaal losse vellen bestaat. Zou er niet een hobbyist zijn die deze settings van canon heeft kunnen hacken om zodoende alsnog groter formaat papier te kunnen printen?

[ Voor 3% gewijzigd door wwwonder op 30-12-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 23:02

Felyrion

goodgoan!

Een beetje duidelijkheid mag wel zeg.. na alle vragen wordt me langzaam duidelijk dat je van een rol wil printen? Het zou een hoop vragen schelen als je duidelijk omschreef wat je nou eigenlijk wil ;)

Maar je wilt je printer als een soort plotter gebruiken zeg maar?

(ik zie dat deze printer dat standaard niet ondersteund, dus je zult inderdaad aan het "hacken" moeten om dit voor elkaar te gaan krijgen lijkt me.
As on the previous model, no facilities are provided for using roll papers. However, like the Mark I, the Mark II has a Custom setting for paper sizes, although it's a little different from its predecessor, with a maximum size of 420 x 676 mm, compared with 431.8 x 558.8 mm for the previous model.
uit het zelfde stuk:
Don't buy this printer if:
- You want fast printing speeds or require high-volume production performance.
- You'd like to be able to print panoramas or banners longer than 676 mm. (This printer lacks facilities for roll paper printing.)
Dit is dus meer een vraag specifiek voor je type printer, en niet echt een algemene vraag over het printen van een foto.

Ik ben bang dat je aangewezen bent op een copyshop of zelf grondig in de software duiken om de boel aan te passen zodat het denkt te maken te hebben met een printer die het wél kan of iets dergelijks.

[ Voor 76% gewijzigd door Felyrion op 30-12-2012 22:08 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
ja, zoals ik schreef wil ik een print op één vel/ rol maken van 100cm bij 32,9 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 21:43
De OP was duidelijk genoeg naar mijn idee. Helaas biedt normale software geen uitkomst. Dus je zult of zelf de software moeten hacken, of heel veel zoekwerk verrichten om de juiste hack te vinden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
TNX! Denk je dat er uberhaupt dergelijke hacks bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Lijkt me niet, hoe ga je een rol papier invoeren in die printer?

Elke copyshop heeft printers waar wél rollen ingaan en dan is dit geen probleem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Dan zou je de rol moeten vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 19:06

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wwwonder schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:13:
Dan zou je de rol moeten vasthouden.
Ik hoop dat je daar zelf ook wel de problemen van in ziet?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Ik heb er geen ervaring mee, dus nee de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar de problemen nog niet van in zie. Maar ik sta open voor wijze raad! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:34
Ik vrees dat je een andere printer moet kopen, een ander formaat foto moet kiezen of naar een Copyshop/Online Print Service gaan en daar bestellen.
Die printer heeft een duidelijke max en er is nergens iemand te vinden met jou probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Ik vrees het ook:-/ Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 22:29
wwwonder schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:23:
Ik heb er geen ervaring mee, dus nee de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik daar de problemen nog niet van in zie. Maar ik sta open voor wijze raad! ;-)
een printer (plotter) die printen vanaf een rol ondersteunt, heeft ook een snij mechanisme.
ook het feeden van papier gaat anders. een velletje A4 of A3 door de printer trekken kost heel wat minder kracht dan een complete rol papier in beweging krijgen. Dat vraagt dus om een compleet andere printer.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwonder
Het is overigens gewoon gelukt zonder de rol te ondersteunen. Ik heb nu de print in twee delen verdeeeld. Na het printen van deel 1 (54 cm lang) heb ik het vel omgedraaid en de rest geprint, met een mooi resultaat als gevolg:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 16:48

Goku33

Ownage!

En dat sluit op de milimeter nauwkeurig aan? Geen enkele naad of vreemde overgang halverwege?
Pagina: 1