Mee eens maar het is maar net wat ES aanstaat. Als ik mezelf erbij mag betrekken dan ben ik ook begonnen met een batterij, een potmetertje en een fietslampje. Een aantal jaren later had ik diverse cursussen digitale techniek gedaan (flipflops, multiplexers etc) en toen kwam onvermijdelijk de micro-processor in beeld.
Met veel nadruk op de architectuur inderdaad. Eén zo'n blok gevolgd en de rest de kelder ingesmeten voor minstens een jaar of vijf dus dat werkt niet voor iedereen.
Daarna voorzichtig weer wat opgepakt met mc's maar nu met veel meer nadruk op praktische toepassingen (of ze nuttig zijn is een tweede), dus dat is de andere kant van het verhaal.
Kijk Mattie, die was hier vanmorgen ook, circa 3 maanden geleden kwam hij hier met dezelfde vraag, ik wil een robotstarterskitje en weet weinig van elektronica. Nu 3 maanden later bestuurt hij lcd's, dc-motoren, servo's, ir-sensors en bluetooth-shields bijvoorbeeld.
Die jongen heeft binnen 3 maanden opgestoken wat ik in 5 jaar nog niet heb geleerd.
Dus wat ik maar wil zeggen is dit, ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat je absoluut niet met een micro moet beginnen en ook niet helemaal mee eens dat je altijd maar moet weten wat er onder die kap ligt.
Gewoon gas geven en flinke bochten nemen en je hebt er misschien veel meer plezier aan.
ps: memphis bedankt voor de 555-link, staat inmiddels opgeslagen.
[
Voor 3% gewijzigd door
kitao op 30-12-2012 16:06
. Reden: ps ]