Simpele zelfbouw producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-07 20:01
Ik wilt mezelf iets verdiepen in de elektronica. maar nu is mijn vraag

Hoe en waarmee kan ik het beste beginnen?
Ik ben nog nogal een leek hierin. Maar ik heb wel door dat het enorm handig is als je toch wat er vanaf weet ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Elektronica is een heel breed begrip, als je de basis nog niet eens kent misschien handig om een experimenteer setje te regelen:
http://www.conrad.nl/ce/n...lektronica-voor-beginners

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitao
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-07 14:07
Voor iemand die als beroep ict/automatisering invult lijkt het me sterk dat Exploit de basis 'nog niet eens kent'.
Memphis heeft er wel gelijk in dat electronica een breed begrip is en geeft inderdaad een aantal goed toepasbare starterkits.
Toch zou het wel helpen als TS iets meer duidelijk zou maken in welke hoek je het zoekt zoals micro-electronica, versterkers, robotica of domestica of zelfs bijvoorbeeld video-en tv -techniek.
Van die laatste weet ik geen starterkits maar om je een richting te geven kun je de Velleman-projects-catalogus doornemen met direkt toepasbare kitjes. Nu geven die kitjes totaal geen theoretische uitleg erbij maar dan kun je wel direkt zien wat jij leuk zou vinden om toe te passen en dan vandaaruit kun je altijd nog erbij zoeken wat de achterliggende theorie is door bijvoorbeeld de werking en eventueel de datasheets van de diverse componenten erbij te halen via het net bijvoorbeeld.
En voor een leuke introduktie op een breed terrein van elektronica heb ik altijd dit boek gevonden.
zie ook bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-07 16:25

Mattie112