Systeem doet gekke dingen (beeldscherm valt weg, loopt vast)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Hallo allemaal,

Ik zou vanavond eens kijken naar de computer van mijn broer, want het internet zou niet werken.

Ik start hem op, dat begon al gek, het beeld valt steeds weg zodat er ''no signal input'' kwam te staan op het beeldscherm. Dat ging dan weer weg en zo ging het een paar keer. Totdat ik het windows scherm zag. Daar kwamen gelijk een paar meldingen dat programma's niet meer reageren, en het allergekste is dat de hele onderste blauwe balk van Windows XP gewoon zwart is. Voor de rest als ik een programma wil opstarten reageert hij ook niet. Het enige wat werkt is de muis.

De hardware:

Corsair CX430 V2
Intel C2D E8400
Asus P5E Deluxe, overgenomen van een medewerker die hem wegdeed omdat er pinnetjes in de socket gebogen waren. Ik heb de meeste pinnen teruggebogen, eentje lukte mij niet om terug te buigen, maar dat was een stroompin. Het systeem heeft erg lang nog gewoon goed gewerkt hierna.
HD7750 van Gigabyte
Een oude Samsung 500GB HDD
2GB Kingston DDR2 RAM

Ik vermoed dat de HDD overleden is, of dat er iets met de pinnetjes in de pocket gebeurt is. Ik heb nog niet mijn CPU eruitgehaald om even naar de socket te kijken.

Heeft iemand ideeën wat er aan de hand kan zijn, of hoe ik erachter kan weten wat het probleem is?

Alvast bedankt,

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-07 20:23
Probeer windows eens opnieuw te installeren. Hoelang heeft het systeem met de huidige installatie gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb windows een paar weken terug opnieuw geïnstalleerd. Het systeem heeft ongeveer een jaar gedraaid met het gerepareerde moederbord.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Installeer de drivers van de videokaart eens opnieuw probeer anders een andere videokaart, zitten alle stroomkabels nog goed, kijk voor de zekerheid alle kabels na ook van de hdd.