Toon posts:

Samsung monitor geeft erg slecht beeld, hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb net een samsung syncmaster T27B300 (27 inch) led tv monitor aangeschaft en ben m aan t aansluiten op mijn macbook pro.

Nu ging het aansluiten allemaal prima. Ik heb een 'mini displayport to vga adapter' erbij gekocht en de monitor hiermee aan mijn laptop aangesloten. Ik heb nu beeld, maar daarmee is het ook gezegd. Het beeld is van erg slechte kwaliteit en 'trilt'. (Ik zie de randen van de mapjes op mijn bureaublad bewegen, alsof er een lichte trilling in zit).

Weet iemand hoe dit kan en wat ik verkeerd doe? Het zou fijn zijn als jullie me zouden kunnen helpen!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:25:
Ik heb een 'mini displayport to vga adapter' erbij gekocht en de monitor hiermee aan mijn laptop aangesloten.
VGA is een slecht idee voor zulke hoge resoluties. Had Displayport to HDMI gekozen, dan moet er wel een redelijk beeld van te maken zijn.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:25:
Ik heb een 'mini displayport to vga adapter' erbij gekocht en de monitor hiermee aan mijn laptop aangesloten.
Zoals downtime al aangeeft is VGA de slechtste optie, doordat het een analoog signaal is. Je doet nu eigenlijk een digitaal > analoog > digitaal conversie met signaalverlies. Ook zeg je niet op welke resolutie en met welke verversingsfrequentie je werkt.

Beste keuze: zorg voor een Displayport > HDMI plug, dat is digitaal > digitaal en zet de monitor op de natieve (optimale) resolutie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie reacties, daar kan ik wel wat mee!