Hulp gevraagd bij samenstellen Game PC (+/- 1200 euro)

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernerke85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 21:59
Hallo allemaal,

ik heb groenlicht gekregen van de vrouw om een PC samen te stellen. Nu heb ik al eerder een PC zelf samengesteld en gebouwd maar ik vertrouw mezelf nog niet goed genoeg (gebrek aan kennis zullen we maar zeggen). Ik heb een budget van rond de 1200 euro (mag iets er boven). Ik wil er voornamelijk mee gamen (Call of Duty etc,de komende jaren). Mijn huidige PC is nog prima voor allerlei andere zaken.

Tot op heden heb ik het volgende samengesteld (naar het lezen van heel veel vergelijkbare systemen).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,-€ 203,-
1ASRock Z77 Extreme4€ 119,50€ 119,50
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 276,50€ 276,50
1Western Digital Red WD20EFRX, 2TB€ 99,90€ 99,90
1Corsair Carbide 500R White€ 99,-€ 99,-
1TP-Link TL-WDN4800€ 34,09€ 34,09
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 79,-€ 79,-
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9W Low Profile White€ 44,50€ 44,50
1XFX PRO750W€ 89,45€ 89,45
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 168,19€ 168,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.248,12

Ik heb al een 24 inch monitor, toetsenbord, muis en geluidsboxen etc. Overigens moet ik draadloos gamen, kan helaas geen draad spannen tussen mijn router beneden en mijn pc. Ik hoop dat alle componenten op elkaar kunnen worden aangesloten (geen ruimtegebrek, te korte kabels etc).

Ik verneem graag jullie reacties en mochten jullie alternatieven in gedachten hebben dan verneem ik dat graag. Het zou ook fijn zijn als je dat kon beargumenteren zodat ik het enigzins begrijp ;)

Super bedankt,

mvg

Werner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:08

Thomg

Aww yiss

Processor en moederbord zijn prima, ben je van plan te overklokken?
Graka is ook prima.
Misschien wil je een green aanschaffen
pricewatch: Western Digital Green WD20EARX, 2TB
, met zo'n harde schijf zal dat het meeste geluid maken. Snelheid heb je al met de Crucial.
Kast is smaak en valt weinig op aan te merken.
Wi-Fi is prima, maar laatst linkte er iemand naar een usb wi-fi adapter dat goedkoop was en ook nog goed werkte, misschien dat ook een optie?
Weet je zeker dat je Windows 8 wilt? Windows 7 is naar mijn mening the way to go.
Koeler is prima.
Geheugen is prima.
Voeding is overkill, xfx 550 is voldoende.
SSD is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:36
Ik zou geen wit ram nemen, gewoom standaard of het blauwe die zijn goedkoop. Als je kast dicht zit zie je het toch niet en je cpu koeler zit er nog overheen.
Voeding is inderdaad overkill, zelfs je geen crossfire neemt kan die nog lichter. Ga je geen crossfire draaien kan je moederbord imo ook goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernerke85
Hoi Thom,

bedankt voor je reactie. Ik ben in principe geen overclocker, omdat ik geen idee heb hoe dat werkt. Is een goedkoper moederbord dan beter alternatief of?...Ik zit ook te twijfelen over

pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation ipv de HD 7950. Maakt de Digital Green meer geluid dan de Digital Red?.

Ik heb nu een wifi usb adapter van netgear maar ben daar juist niet echt over te spreken. Las ergens dat juist een PCI-E adapter kaart beter eerst (dont know why).

Waarom is windows 7 de way to go? Windows 8 is toch nieuw? En kan toch ook alles wat windows 7 kan?

Ja ik begrijp je argument van voeding, maar zou graag wel een modulaire voeding willen hebben. heb je alternatief voor me?

Bedankt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernerke85
marineII7 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:06:
Ik zou geen wit ram nemen, gewoom standaard of het blauwe die zijn goedkoop. Als je kast dicht zit zie je het toch niet en je cpu koeler zit er nog overheen.
Voeding is inderdaad overkill, zelfs je geen crossfire neemt kan die nog lichter. Ga je geen crossfire draaien kan je moederbord imo ook goedkoper
Hoi Marinell7, bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk wat betreft de geheugenmodules, ga dit aanpassen. Is het dan nog waard om misschien voor de 16gb variant te gaan?

Ik ga geen crossfire draaien, maar ik zou graag wel een modulaire voeding willen hebben met eventueel een lager wattage. Heb je een goed alternatief? Mogelijk ook qua moederbord..?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:08

Thomg

Aww yiss

pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation ipv de HD 7950. Maakt de Digital Green meer geluid dan de Digital Red?.
7970 is inderdaad wel wat beter, maar ben je ook van plan daar gebruik van te maken? Green maakt minder geluid dan rood en presteert ook minder, maar hier gaat het niet meer om prestaties, maar om cash/GB.

Ik heb nu een wifi usb adapter van netgear maar ben daar juist niet echt over te spreken. Las ergens dat juist een PCI-E adapter kaart beter eerst (dont know why).
Netgear is ook so-so, net zoals sitecom en trust. Dan wil je ook problemen. Laat dat niet je mening vormen voor de markt.

Waarom is windows 7 de way to go? Windows 8 is toch nieuw? En kan toch ook alles wat windows 7 kan?
Windows 8 is meer voor tablets ed, ik kon er niet mee omgaan en gaf het na 3 dagen op.

Ja ik begrijp je argument van voeding, maar zou graag wel een modulaire voeding willen hebben. heb je alternatief voor me?

pricewatch: Seasonic M12II 520W

En nee, 16GB is overbodig.

Als je niet gaat overklokken kan je beter voor een 3570 + goedkoper bordje gaan. Ik zeg dit niet vaak, maar je hoeft niet zoveel geld in een pc te steken met jouw eisen.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomg op 29-12-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

2 topics vraagteken

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Twee topics is niet nodig; hier verder: Hulp gevraagd bij samenstellen Game PC (+/- 1200 euro)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.