[KPN] PPPoE-logingegevens

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 00:23
Wij hebben nu twee (nieuwe) Experiaboxen die beiden een PPPoA-verbindingen naar kpn op kunnen zetten.
Om zo'n verbinding op te zetten heb je gebruikersnaam en wachtwoord nodig.
Deze staan niet standaard in die boxen maar moeten we handmatig invullen.
Ik heb echter een combinatie van login en password van het heel oude abonnement( HetNet ADSL TijdSurfen).
Zoiets als xxxxxxxxxx.xxxxxxx123@adsl-surfen of @tijd-surfen.
Als ik die gebruik, kan de box op de een of andere manier niet aanmelden bij TV/Telefonie-service van KPN.
KPN weet niets/kan niet/wil niets doen.
Kan iemand mij alle juiste instellingen geven voor een Alles-in-één abo van KPN?
Googlen levert niks relevants op....

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07 21:59
user: kpn@direct-adsl
pass: kpn

controlle gaat verder namelijk via het serviceid op je lijn, verder moet het een pppoa verbinding zijn.
De nieuwe experiaboxen maken deze verbinding echter automatisch de ouderen hebben nog wel de optie om het handmatig in te stellen, weet je zeker dat je een nieuwe hebt?

[ Voor 56% gewijzigd door Brackpc op 29-12-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Het is een gloednieuwe witte Arcaydyan, rechtstreeks van een reseller, dus neem aan dat hij nieuw genoeg is :9 . Ik zal hem dan weer even factory-resetten en volledig opnieuw instellen met de gegeven login+pass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
timmie1 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:58:
Het is een gloednieuwe witte Arcaydyan, rechtstreeks van een reseller, dus neem aan dat hij nieuw genoeg is :9 . Ik zal hem dan weer even factory-resetten en volledig opnieuw instellen met de gegeven login+pass...
een arcadyan (zijn er 2 van V8/VGV7519 of ARV7519) hoeft niet ingesteld te worden, deze haalt na een reset zelf alle gegevens op via het lijnid, sterker nog naar mijn weten zit in de officiele kpn firmware geeneens de optie om deze handmatig in te stellen

[ Voor 10% gewijzigd door Brackpc op 29-12-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Dan is het wel raar dat hij om instellingen vraagt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 14:46
Wat vraagt om instellingen? Dat blijkt niet uit je verhaal. Internet en telefonie zouden met een Arcadyan gewoon moeten werken zonder login. TV moet je ff je abonneegegevens invoeren, dat zijn niet de gegevens die je nu probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
De Arcaydyans vragen om PPPoA instellingen, dus physical (DSL) = up maar inloggen failed.
Zelfs met die kpn@directadsl en kpn maakt hij geen connectie. En blijkbaar kan hij, zonder die connectie geen telefonie+tv-connection maken. (LED voor TV en VOICE uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
als die arcadyans van kpn afkomstig zijn en jij ook bij kpn zit en niet via een andere isp gaat horen arcadyans niet om die pppoa gegevens te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:27
Of... Je hebt een Telfort test-Arcaydyan gekregen.. Die kan wel gewoon verbindingen opbouwen middels PPPoA :)
Pagina: 1