Luijtjuh schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 21:29:
Ik snap dat de BIOS-modificatie sowieso wel gaat werken, maar niet elke GPU kan dergelijke snelheden (stabiel) aan. Vooral na een aantal jaar kunnen ze in gaan zakken. Daarom dat ik liever op safe speel en een videokaart kies die standaard al sneller is.
Denk dat je de topic nog steeds niet goed door gelezen hebt

: De GTX660M, GT650M en de GT640M zijn namelijk allemaal
precies dezelfde videokaart... En dan ook echt precies dezelfde Keppler gebaseerde videokaart... Er verschilt maar een ding: de kloksnelheden verschillen met elkaar, en dat is niet hardware matig maar
software matig. Het ligt meer aan de koeling dan aan de kaart zelf of modden wel of niet mogelijk is om te doen. En wat doen die simpele modjes in die topic: ze veranderen de kloksnelheden en dan heb je theoretisch dus een gt650M/GTX660M (enigste verschil is nog het mooie stickertje op je laptop

). Dussss ben je nou een echte tweaker of wat?
Nog sterker nog, er zijn een hoop MSI/Clevo laptops met een GTX660M die throttlen en overhit raken als je de volle klok wilt benutten waardoor ze ondanks de zogenaamde naam van de GTX660M nieteens de performance kunnen halen van een GT650M. En deze Sony hier heeft dus een uitstekende koeling, die zelfs onder de mod op volle klok vrolijk zijn werk blijft doen.
Dat is wat ik duidelijk probeer te maken.
Maar goed, als je het toch niet wilt, dan is er in principe alleen nog de Asus Zenbook 15" met een IPS scherm icm GT650M, alleen deze heeft last van het orangegate probleem (geen rood kunnen weergeven), en de koeling heeft ook throttling issues, tenzij je gebruik maakt van throttlestop, maar ik denk gezien je mening over modificaties dat je dat niet wilt doen. Tevens ook een stuk duurder dan de Vaio S15 en is alles zo een beetje vast gesoldeerd waardoor je voor de toekomst ook niet de HDD/Ram kunt vervangen.
De laatse optie met een redelijke GPU icm een IPS scherm is de Macbook Retina... Maar goed daar kan ik niet veel goeds over zeggen betreft de prijs/specs combinatie. Verder is de koeling van deze laptop ook niet bepaald goed te noemen...
IPS panelen ga je gewoon niet zien in echt game laptops, dat komt voornamelijk omdat de response tijd van dit soort schermen gewoon een stuk lager ligt dan een TN paneel.
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10