switch altijd 100mbit?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
wij willen in de zomer een netwerkje gaan bouwen met een man of 10.

komt hier gisteren een kerel aansjouwen met een rack-mountable hub en een switch. die hub staat duidelijk 10mbit op. maar op die switch niet. tis een 16poorts [UB networks. Geostax/E]. nou dacht ik dat switches altijd 100mbit aan konden. maar nou weet ik het niet.

ik heb 1 nic geprobeerd. die gaf GEEN 100mbit lichtje. op de switch zelf zitten geen 100mbit lampjes/knopjes of iets anders wat aangeeft dat hij die snelheid doet [ook niet van 10 BTW]

oja. ze functioneren beiden gewoon goed op 10mbit.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:32
een switch kan ook gewoon 10 of 100 of beide zijn.
Is dus zeker niet standaard 100

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
er bestaan ook 10 mbit switches.... :)

• slacksoff
Op vrijdag 01 juni 2001 23:18 schreef Freez het volgende:
er bestaan ook 10 mbit switches.... :)
dat wou ik dus weten... bah. :'(

Verwijderd

kun je niet gewoon ff op hun site kijken ( of zijn ze dood?). Zou het in principe op moeten staan. Switch snelheid maakt in principe niet heel veel uit. Als het een 10 Mbit is worden alle connecties HEEL waarschijnlijk downgegrade. Dus compatibiliteits problemen zul je niet hebben.

PS: Cisco switches rewlen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik heb 8 poorts 10/100 Mbit Switch, 175 piekies bij Asci... :)

edit:

't is een Amigo btw, en hij werkt een stuk sneller dan die oude Hub die ik had, terwijl die veel duurder was

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• slacksoff
dit is dus mn volgende vraag. die 16poorts switch gaat ons dan 280,- kosten. tis wel een proffesionele dus. maar dat zal voor een lannetje van 3 of 4 dagen niet uitmaken.

voor diezelfde prijs kan ik idd [bij asci... ik woon in groningen] een 10/100 met 8 poorten kopen en er dan misschien nog zelfs een 10mbit hubje bij aan uplinken als we met meer dan 8 zijn.

wat vinden jullie van de prijs van f280,- voor een 10mbit switch? 2e hands.. 16poorts.. 19inch ophangbaar [ik heb geen kast dus kan me niet boeien]

edit//

oja... ze zijn overgenomen door een ander bedrijf. die heeft geen info meer op de site.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hmm, lastig...
maar die hub is wel langzamer dan die switch natuurlijk, dus ik denk dat ik toch de switch zou nemen, die 10 Mbit is toch over het algemeen meer dan genoeg...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1