geluid streamen via wifi

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik wil nog wel eens vreemde ideeën hebben en zo kwam ook vandaag ineens iets leuks in mij op. Ik heb een Macbook met daarop een programma waarmee ik mijn eigen muziekfragmenten opneem (Garageband). Nadeel is dat er op de laptop natuurlijk geen denderende speakers zitten dus het live inspelen van het spul klinkt niet heel spannend.

Omdat mijn home cinema diep in de kast zit ingebouwd, maar wel aan mijn Windows 8 desktop zit verbonden, vroeg ik mij af of ik het signaal van mijn macbook niet via WiFi naar mijn Desktop kon sturen. Dus feitelijk dat mijn desktop het geluid afspeelt wat op mijn mac zit. Het klinkt als een heel mooie oplossing maar vraag is natuurlijk of het technisch zo simpel is als het klinkt. Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?

youtube.com/@hisrep

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-12 18:29
Ik denk dat dit is wat je zoekt:
http://sourceforge.net/projects/shairport4w/

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hmm.. dat lijkt er wel verdomd veel op maar ik krijg het progje niet aan de praat, de mac kan hem niet vinden. Wellicht dat het niet windows 8 compatible is (op beide pc's staan alle firewalls uit).

Maar zelfs al zou het werken streamt deze dan niet alleen iTunes?

Edit: voor zover ik het zie werkt dit tooltje alleen met applicaties die airplay ondersteunen. Aangezien ook GarageBand Airplay ondersteunt zou het inderdaad moeten kunnen, maar vooralsnog kan de mac de Shairplay server niet vinden onder windows 8. In iTunes op de win8 pc wordt de server wel gevonden. Op de laptop en de desktop staan de firewalls uit, dus zou niet weten waar het nog aan kan liggen.

[ Voor 43% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-12-2012 22:08 ]

youtube.com/@hisrep

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 13:45
Of je gebruikt Airserver (http://www.airserverapp.com/en/Download) op de Windows 8 Desktop.
Dan kun je daarna op je devices zoals Mac of Windows gebruik maken van AirParrot (http://airparrot.com).
Deze combi doet niet alleen audio maar ook video en zelfs screensharing Screenmirroring.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 30-12-2012 09:51 ]

U+

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Thx die ga ik even als alternatief achter de hand houden. Eerst even kijken of dat shairport niet zou kunnen werken.. kom er nu namelijk ook net achter dat de win8 pc en mac osx10.8 laptop niks met elkaar kunnen delen op het netwerk. Vermoed dat dat er mee te maken heeft.

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb nu alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat. iTunes op mijn desktop laat keurig netjes het icoontje zien dat er een AirPort server geinstalleerd staat (logisch, op de desktop zelf), maar op de Macbook krijg ik deze niet te zien.

Ik heb inmiddels alle firewalls uit gezet. Ook heb ik via SMB nu netwerk share werkend (ik kan vanaf windows naar mijn mac en andersom). Dus dit kan het probleem niet zijn.

Nu vermoed ik dat het mijn router is (Huawei HG655d), omdat ik her en der lees dat deze geen Bonjour ondersteunt. Zou dit kunnen kloppen?
Andere theorie: de desktop is via kabel en laptop via WiFi.

iemand nog een idee? bvd

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1