Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476027

Topicstarter
Ik heb een LE40S61B hier. Het probleem was dat die in de aan en uit cyclus vastzat zoals vele samsung tv's. Dus ik hem effe opengeschroefd en toen kwam ik erachter dat de condensators:

-CM817
-CM812
-CM811
-CS806

Allemaal kapot waren dus ik die vervangen door een 1000uf 35v. Bordje er weer in gezet en de tv werkte weer :9~ . Mooi tot ik de tv weer neerzette en de kap er weer op had zitten. Toen had ik weer hetzelfde probleem . Dus hem tenet weer opengeschroefd de soldeerpuntjes effe gecontroleerd en hem er weer ingezet en werkte die weer! Tot ik de tv weer neerzet dan valt die uit :? en gaat weer in de cyclus. Heb weer gecontroleerd voor een contactje die toevallig niet goed zit of iets maar echt alles zit goed lijkt het wel. En hij werkt ook perfect als de tv op de grond ligt. Iemand hier toevallig nog een idee waar dit aan kan liggen of kan ik beter effe naar een ander fora gaan? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Corrupte eeprom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar waarom zou die wel liggend opstarten en niet staand dan? Wel bizar veel videos en dingen online te vinden over kapotte eeprom en condensators. Weet jij of dit een goede manier is ziet er wel vrij makkelijk uit!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DZnlD24fMwM]

Enig idee hoe je kan checken of die eeprom kapot is? Ik ga hem nu eerst is even proberen op te starten in het service menu hopen dat dan lukt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 476027 op 29-12-2012 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
nee denk niet dat het aan de eeprom ligt. denk eerder slechte contacten.

door het rechtop zetten gaat het onderdeel aan de print hangen, daardoor kan hij net dat laatste beetje contact verliezen.

dit hoeft niet bij de condensators te zijn. meestal wel iets met wat gewicht. ik zou ook onderdelen als trafo'tjes even nalopen (de soldeerpunten)

is die voedingsprint trouwens enkel of dubbelzijdig? in het laatste geval kan het ook zijn dat de bovenste laag geen contact maakt (daar kun je niet bij met je soldeerbout). maar dat laatstr verwacht ik niet snel. een goede dubbelzijdige print heeft daar metalen bussen voor zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
timberleek schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:35:
nee denk niet dat het aan de eeprom ligt. denk eerder slechte contacten.

door het rechtop zetten gaat het onderdeel aan de print hangen, daardoor kan hij net dat laatste beetje contact verliezen.

dit hoeft niet bij de condensators te zijn. meestal wel iets met wat gewicht. ik zou ook onderdelen als trafo'tjes even nalopen (de soldeerpunten)

is die voedingsprint trouwens enkel of dubbelzijdig? in het laatste geval kan het ook zijn dat de bovenste laag geen contact maakt (daar kun je niet bij met je soldeerbout). maar dat laatstr verwacht ik niet snel. een goede dubbelzijdige print heeft daar metalen bussen voor zitten
Dat denk ik ook inderdaad. Het kan haast niet anders misschien een kabelbreuk of iets anders zou ook nog kunnen. Ik ga hem morgen maar even na meten. Maar voor nu eerst de zaterdagavond mensen :9~ O+