Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het fotograferen met mijn (beginners) EOS1000D. Ik heb echter een oude externe flitser gevonden: de Speedlite 155A. Deze werd in combinatie gebruikt met de Canon AE-series. De flitser werkt wel op mijn EOS, maar zoals u misschien al merkt, ben ik nieuw in externe flitsers. Het probleem is namelijk dat elke foto veel te fel wordt, het blauwe licht van de flitser is nog steeds in de foto te zien.

Ik heb wat zitten prutsen met instellingen van zowel de camera als de flitser, maar alleen bij lange sluitertijden wordt de foto minder fel.

Wat ik me afvraag is waar ik op moet letten met de instellingen. Ik heb elders gelezen dat het wel mogelijk moet zijn om toch mooie flits foto's te maken met deze combinatie van oud en nieuw.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:54
Te fel? Kortere sluitertijd, lagere iso, kleiner diafragma
Te blauw? Witbalans goedzetten of raw schieten en achteraf corrigeren.

Maar om eerlijk te zijn zou ik heel die flitser niet gebruiken. Ding heeft eigenlijk 0,0 meerwaarde tov de ingebouwde flitser.

daarnaast is, wat ik zo snel kan zien, de triggerspanning aan de hoge kant, en buiten de specs van je 1000D. Ik zou het risico niet willen lopen om een body te slopen door zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DENOOW1234
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Oke, bedankt! Duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
Nooit zomaar een "analoge" flitser op een digitale reflex zetten. De hoge spanning kan je camera vernaggelen.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:04

mvh

State Governor

Met ^. Volgens mij mag je op een moderne EOS alleen maar de Speedlite EX-reeks gebruiken, dus ook al niet een iets oudere EZ.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together