V&A verkoper ViVaVie - Oplichter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaaiikkeell
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 12:14
Ik wilde van ViVaVie [Verwijderde gebruiker] de aangeboden Nintendo Wii U aanschaffen, zie volgende link:
V&A aangeboden: Nintendo Wii U Premium + 4 Games

Echter nadat hij de betalings gegevens had doorgestuurd googlede ik even het rekeningnummer en kwam op onderstaande website:
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=2261.0

De gegevens komen overeen dus lijkt me dat hij het hier weer opnieuw probeerd?

Alvast een waarschuwing voor andere potentionele kopens, mocht dit kloppen.

Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 18:31
Zo meneer Vrolijk is echt overijverig aan het raken.
Al 3 nep accounts in een paar dagen.

Ik denk dat het tijd wordt voor andere maatregelen......

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 06:49
[Verwijderde gebruiker] <-- dat is de volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 09:27

mvds

Totally awesome!

[Verwijderde gebruiker] is ook van hem... W. Vrolijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Nummer 5 dus, wordt echt tijd voor een andere insteek...........

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaaiikkeell
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 12:14
Betalings gegevens gewoon altijd even googlen wanneer het om een nieuwe gebruiker gaat lijkt me, dan voorkom je problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
Hier stond een reactie van iemnd die niet goed had gelezen.....
Mijn excuses.

- Ik dom
- Hij domt
- Wij dommen
- Hij domde
- Wij domden
- Ik ben het domst :9

[ Voor 82% gewijzigd door mistervis007 op 03-01-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
mistervis007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:42:
[...]

Wat kun jij een onzin uitkramen zeg!
En als het dan een nieuw rekeningnummer is waar nog nooit misbruik mee gepleegd is?????
Wat is dit nu voor reactie :( Het is gewoon een uitdrukking: je voorkomt problemen ermee. Daarmee bedoelen we niet ALLE mogelijke problemen. Maar een hit op een oplichtingssite is toch echt een rode vlag, en daarom dus niet onverstandig om het even te googlen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mistervis007 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:42:
[...]

Wat kun jij een onzin uitkramen zeg!
Er is jou al eens eerder gezegd dat je wel eens wat meer je fatsoen mag houden. Tijd voor een nieuw goed voornemen voor die nieuwe jaar? ;)

Het is in elk geval heel verstandig om altijd wat vooronderzoek te doen. Rekeningnummers opzoeken voordat je er geld naar overmaakt garandeert niet dat je niet opgelicht wordt, maar draagt wel bij aan een betere kans op een goede afloop.

Intussen wordt er hier achter de schermen alles aan gedaan om de overlast van dit soort losers zo beperkt mogelijk te houden, maar dat zal altijd een beetje vechten tegen de bierkaai blijven. Hoewel hij dus met deze accounts geen problemen meer kan veroorzaken lijkt de kans me aanwezig dat hij weer terugkomt, en is hij het niet, dan is het wel een ander. Check dus altijd voor je geld overmaakt naar een onbekende op elke mogelijke manier dat je met een oprecht persoon te maken hebt!

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
LiquidT_NL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:45:
[...]

Wat is dit nu voor reactie :( Het is gewoon een uitdrukking: je voorkomt problemen ermee. Daarmee bedoelen we niet ALLE mogelijke problemen. Maar een hit op een oplichtingssite is toch echt een rode vlag, en daarom dus niet onverstandig om het even te googlen.
Excuseer, je hebt gelijk.
Ik heb niet goed gelezen, daar zit het probleem.

Na het lezen van een ander, nog al frustrerend topic, zag ik betreffende post staan.
Echter van in plaats te zien dat er "dan voorkom je problemen" stond, dacht ik te zien dat er iets stond in de trent van "dan kun je ook nooit opgelicht worden".........

Vraag me niet hoe het kan dat ik dat verkeerd geinterperteerd heb, want ik heb zelf geen enkel idee :?
Ik schrik er namelijk zelf ook van, want dat slaat inderdaad helemaal nergens op, in deze context.

Mijn oprechte excuses en zeker aan MMaaiikkeell.

Ik heb de betreffende post dan ook even ge-edit, want die sloeg natuurlijk de plank finaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Ik ben echter ook eens opgelicht via marktplaats. Na zijn gegevens te googlen kwam bovenaan een pagina oplichters. Kan idd wel handig zijn als je het niet vertrouwd. Hier op tweakers krijgen mensen vaak sterren en karma. Hieruit kan je vaak wel afleiden of iemand te vertrouwen is. Of niet... Helaas bij nieuwe gebruikers is dit niet te zien. Daarom zou ik daar nooit snel wat van kopen.
Kan tweakers hem geen IP of mac-adres ban geven of iets dergelijks?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zonder in te gaan op wat voor bans hij wel en niet gekregen heeft: een IP-ban is meestal juist geen goed plan. Wij vinden zo'n lutser sneller terug als hij via zijn eigen IP een nieuw account maakt dan wanneer hij het via een proxy doet, al gaan er bij proxy's natuurlijk ook allerlei alarmbellen af. Nou worden IP-bans wel toegepast (en vrij vaak ook, in dit soort gevallen), maar zaligmakend is het helaas niet.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 03-01-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Tja, ik kan niet echt een andere oplossing tegen een internet oplichter bedenken...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wij hebben er wel een paar, zowel in het huidige arsenaal als op de wenslijst. Het lijkt me niet handig om te zeggen wat die tools zijn omdat die oplichters hier natuurlijk ook meelezen, maar het is relatief eenvoudig om een oplichter terug te vinden als we hem eenmaal kennen. En daarnaast kan Floppus een echte bloedhond zijn als het moet, die vindt nog een speld in een berg met naalden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Oke, ik blijf gewoon op de sterren, karma en gebruikers ervaring bij vraag en aanbod opletten. Hopen dat meerdere vraag&aanbod kopers dat zullen doen ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

de nieuwe user metropolice liet mij ook een (alarm)belletje rinkelen, en werd ik er niet Vrolijker op..

Nadat ik reageerde dat ik alledrie zijn artikelen wilde, maar alleen pas betalen na ontvangst, kreeg ik niet eens een reactie, wat al vreemd is, gezien hij wat verkopen wil...

En na wat gezellig lezen in dit subforum omdat ik het wat "fishy" vond ruiken heeft blijfbaar tweakers.net al actie ondernomen, want hoewel ik nog wel me email link volgen kan, is hij via de profielensearch niet meer te vinden, hulde!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
We doen ons best maar kunnen niet alles in de gaten houden. Blijf verdachte advertenties vooral melden via het meldpunt, dan zien we ze 't snelst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thnx, las vanmorgen het push bericht ook nav mijn DM conversatie met deze neptweaker.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 00:07

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik weet niet of dit er al is of gaat komen( my bad als het er al is) maar wellicht is het sowieso handig om paar nuttige links ergens in het verkoop/aankoop proces te plaatsen of op de website waar men kan checken of je met een oplichter te maken hebt ja of te nee of dat er met dat rekening nummer fraude is gepleegd.
100% zekerheid heb je nooit bij nieuwe leden maar het komt ook voor dat dit soort personen bij verschillende sites als bekende oplichters te boek staan, beter voorkomen dan genezen zeg ik maar.
Ik weet ook niet of dit past bij de rol van tweakers.net of dat dit helemaal bij de gebruiker ligt maar het is dan ook maar een idee, hoor het wel hoe men hier in staat :)!

Dit zou zijn nieuwe account kunnen zijn?
http://www.opgeletopinter...61.msg56336.html#msg56336
gallery: kessel90

[ Voor 23% gewijzigd door pino85 op 04-01-2013 13:27 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Graag advertenties in het meldpunt melden. Kessel90 was ook foute boel (en al gebanned) maar als er niets aan de hand is, staat iemand hier wel gebrandmerkt. Dus : gebruik het meldpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:40
Op 29-12 van gebruiker ViVaVie een dimm gekocht voor 15 euro.
Geld overgemaakt naar rekening 666240*** (maar niet eerst gecontroleerd... doe ik dus ook nooit meer).

Dimm wordt niet verstuurd en het blijft akelig stil als ik hem mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 06:49
hij hééft het product niet eens. Daar hoef je niks meer van te verwachten, gelukkig is het maar 15 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Zouden de Tweakers.net accounts van deze personen niet een dik rood kruis moeten krijgen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin
En wat bedoel je met "een dik rood kruis"? Ze zijn gebanned, hij kan met die accounts niets meer maar helaas weet ie wat proxies zijn en maakt ie dus weer een nieuw account aan via een andere proxy.

Zoals al vaak gezegd is, controleer de rekeningnummers (niet alleen op mijnpolitie maar ook gewoon via google), heb je twijfels over een advertentie/gebruiker, meldt het ons dan.

[ Voor 31% gewijzigd door FlipFluitketel op 08-01-2013 11:35 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
OK, zolang hij er maar niets meer mee kan is het prima.
Had ik dat aan het betreffende account ergens kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, maar hij heeft je na zijn ban ook niet meer kunnen benaderen.

Vaak (altijd?) krijgen gebruikers die via DM contact hebben gehad met deze gebruikers nog een berichtje van zeef waarin ze gewaarschuwd worden om geen zaken te doen met deze mensen als er nog een keus is. Gek genoeg zijn er dan ook nog wel eens mensen die dat advies in de wind slaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 14:52

BKJ

NMe schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:52:
Wij hebben er wel een paar, zowel in het huidige arsenaal als op de wenslijst. Het lijkt me niet handig om te zeggen wat die tools zijn omdat die oplichters hier natuurlijk ook meelezen, maar het is relatief eenvoudig om een oplichter terug te vinden als we hem eenmaal kennen. En daarnaast kan Floppus een echte bloedhond zijn als het moet, die vindt nog een speld in een berg met naalden. :+
Ik vind het altijd mooi als je de oplichter op ip/fingerprint/cookie/whatever detecteert en dan de site voor hem functioneel laten zijn maar ondertussen de advertenties niet toont aan de rest.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
NMe schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:44:
Nee, maar hij heeft je na zijn ban ook niet meer kunnen benaderen.

Vaak (altijd?) krijgen gebruikers die via DM contact hebben gehad met deze gebruikers nog een berichtje van zeef waarin ze gewaarschuwd worden om geen zaken te doen met deze mensen als er nog een keus is. Gek genoeg zijn er dan ook nog wel eens mensen die dat advies in de wind slaan. :P
Ik heb helaas geen bericht gekregen maar vind dit wel een goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 04:06
3DdeSignsNL alla meneer W. Vrolijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Leader98 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:51:
[...]

Ik heb helaas geen bericht gekregen maar vind dit wel een goede service!
We doen ons best om zoveel en zo snel mogelijk te informeren. Maar als uit de DM's blijkt dat er nog niet is betaald dan laat ik het wel eens achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Zou het geen optie/mogelijkheid zijn om het aanmaken van een account via een proxy uit te schakelen? Geen idee of dit mogelijk is/te detecteren is eerlijk gezegd.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat detecteren is vrij bewerkelijk, zal nooit waterdicht kunnen en met spul als TOR is het dweilen met de kraan open. Bepaalde IP's waarvan we weten dat het proxies zijn en waarvan we overlast hebben ondervonden worden trouwens wél gewoon geblokkeerd, maar het is geen echte oplossing voor het probleem, helaas. Het aantal beschikbare proxies op het internet is domweg te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
NMe schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:49:
Dat detecteren is vrij bewerkelijk, zal nooit waterdicht kunnen en met spul als TOR is het dweilen met de kraan open. Bepaalde IP's waarvan we weten dat het proxies zijn en waarvan we overlast hebben ondervonden worden trouwens wél gewoon geblokkeerd, maar het is geen echte oplossing voor het probleem, helaas. Het aantal beschikbare proxies op het internet is domweg te groot.
Mja, was ik al bang voor..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ik zou graag zien dat nieuwe users helemaal niets in V&A mogen posten zonder minimaal 100 posts.
Of op zijn minst een popup bij ad's van nieuwe users waarbij geadviseerd word om rembours te verzenden.
Vroeger kon je blindelings op tweakers.net wat aanschaffen, zonder er over na te denken maakte ik geld over... tot ik vorig jaar ook ineens gescammed werd voor 300 euro.

Ontzettend jammer dat Tweakers V&A afgezakt is naar het marktplaats niveau, waar je niemand kunt vertrouwen.

Overigens heeft het weinig zin om er veel tijd aan te verdoen, ik heb nooit een cent terug gezien.
Het zou me veel irritatie schelen als ik gewoon mijzelf even voor m'n kop sloeg en het verder uit m'n hoofd te zetten.
99% van de scammers komen er mee weg, en ook al worden ze gepakt... van een kale kip kun je niet plukken.

[ Voor 24% gewijzigd door unfor op 22-01-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je zou ook gewoon in je zoekactie moeten kunnen aangeven dat je alleen advertenties wilt zien met een positieve feedback. Zou het uitzoeken een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Ernemmer schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 20:59:
Je zou ook gewoon in je zoekactie moeten kunnen aangeven dat je alleen advertenties wilt zien met een positieve feedback. Zou het uitzoeken een stuk makkelijker maken.
Inderdaad, ik wil helemaal geen ad's zien van users met 0 feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan is het wachten op oplichters die zichzelf omhoog gaan voten met transacties die nooit plaatsgevonden hebben, natuurlijk. Dat Tweakers nu ook gevonden lijkt te zijn door deze lutsers zal wel komen omdat ze nu een paar jaar op rij leuk gescoord hebben als website van het jaar. Het beste wat je kan doen is sowieso altijd oplettend blijven door namen en rekeningnummers te checken en door te letten op andere aanwijzingen. Iemand die zegt Pietje te heten en vervolgens wil dat je iets overmaakt op naam van Klaasje is bijvoorbeeld al verdacht in mijn boekje.

Afgezien van dat staan aanpassingen in V&A hoog op het verlanglijstje. Ik zou zeggen: post je suggestie voor het beter maken daarvan even in Lieve Devvers zodat de devvers ermee aan de slag kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

NMe schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:22:

Afgezien van dat staan aanpassingen in V&A hoog op het verlanglijstje. Ik zou zeggen: post je suggestie voor het beter maken daarvan even in Lieve Devvers zodat de devvers ermee aan de slag kunnen. :)
Wellicht is het een idee dat een mod of t.net medewerker een algemeen V&A topic aanmaakt met de punten die al in de planning staan. Op die manier blijft alle feedback om V&A te verbeteren overzichtelijk ipv losse topics en kunnen leden sneller hun suggesties doen. :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben helaas ook opgelicht door deze man :( heeft iemand een idee hoe ik het geld terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:58
Is het geen idee om mensen 1 cent met hun bankrekening over te laten maken naar T.net zodat die gechecked kan worden ? Ook niet waterdicht, maartoch. Of dat je een kopie ID kan sturen om "verified" verkoper te worden ofzo?

En het is sowieso verstandig om even te checken wat voor feedback mensen hebben en of dat van legit users is. En als het om hogere bedragen gaat, gewoon ophalen.

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 25-01-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een cent overmaken naar Tweakers heeft geen zin. Iemand die geld op een bepaalde rekening laat storten en het er ook af kan halen kan ook die ene cent wel even overmaken. Het alternatief hierop dat wél zou werken, zou zijn om Tweakers als escrow te gebruiken maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar op kantoor op zitten te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Daarnaast liggen de kosten dan bij Tweakers (die 1 cent transactie kost geld, het kost administratie uren, etc) en mogelijk ook een deel van de aansprakelijkheid.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
418O2 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:56:
Is het geen idee om mensen 1 cent met hun bankrekening over te laten maken naar T.net zodat die gechecked kan worden ? Ook niet waterdicht, maartoch. Of dat je een kopie ID kan sturen om "verified" verkoper te worden ofzo?

En het is sowieso verstandig om even te checken wat voor feedback mensen hebben en of dat van legit users is. En als het om hogere bedragen gaat, gewoon ophalen.
LiquidT_NL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:15:
Daarnaast liggen de kosten dan bij Tweakers (die 1 cent transactie kost geld, het kost administratie uren, etc) en mogelijk ook een deel van de aansprakelijkheid.
Idd. Het is niet te verifiëren voor een gewone sterveling. Bovendien geeft het een vals gevoel van veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
ik ben dus door deze man opgelicht voor 100 euro, zou een telefoon krijgen.
Pagina: 1