Hey allen, terwijl ik het slechte nieuws van Logitech (killen van de Squeezebox-lijn) nog niet heb verwerkt, stuitte ik op het volgende initiatief. Ik moet zeggen dat ik het een erg interessant concept vindt, de Olive One.
Het concept is nog niet definitief, maar qua ontwerp en marketing zijn ze al stappen verder dan dat Logitech het oude Slimdevices ooit heeft gebracht, zie:
www.indiegogo.com/OliveONE

http://youtu.be/8PkJTLN9UJo
Wat het gaat brengen:
- streaming audio (wireless n)
- webservices (spotify etc)
- HDD (optioneel, vooralsnog niet wisselbaar en met meerprijs)
- onboard versterking (2x35w)
- touchscreen
- iOS / android apps (nieuw ontwerp)
- digital / analog out (nog te bevestigen, staat niet in specs, maar wordt wel genoemd in de correspondentie met het bedrijf)
- mogelijke add-ons, zoals speakerdocks die onder het ding passen
Ik heb zelf de sprong in het diepe gewaagd, in de hoop dat het wat wordt. Van de oude olives was ik niet zo gecharmeerd, apps waren niet geweldig, apparaten waren wat lomp groot en duur. Dit apparaatje ziet er simpel uit, is (nu nog) betaalbaar en als het een zelfde soort userbase gaat krijgen als de Squeezebox destijds gaat het heel gaaf worden. Ook dit apparaatje is gebaseerd op open source. Ook denk ik niet dat een bedrijf als Olive de funding nodig heeft (2 $ ton inzet), maar dat het meer gaat om een marketingstunt.

(ook gepost op htforum)
Het concept is nog niet definitief, maar qua ontwerp en marketing zijn ze al stappen verder dan dat Logitech het oude Slimdevices ooit heeft gebracht, zie:
www.indiegogo.com/OliveONE

http://youtu.be/8PkJTLN9UJo
Wat het gaat brengen:
- streaming audio (wireless n)
- webservices (spotify etc)
- HDD (optioneel, vooralsnog niet wisselbaar en met meerprijs)
- onboard versterking (2x35w)
- touchscreen
- iOS / android apps (nieuw ontwerp)
- digital / analog out (nog te bevestigen, staat niet in specs, maar wordt wel genoemd in de correspondentie met het bedrijf)
- mogelijke add-ons, zoals speakerdocks die onder het ding passen
Ik heb zelf de sprong in het diepe gewaagd, in de hoop dat het wat wordt. Van de oude olives was ik niet zo gecharmeerd, apps waren niet geweldig, apparaten waren wat lomp groot en duur. Dit apparaatje ziet er simpel uit, is (nu nog) betaalbaar en als het een zelfde soort userbase gaat krijgen als de Squeezebox destijds gaat het heel gaaf worden. Ook dit apparaatje is gebaseerd op open source. Ook denk ik niet dat een bedrijf als Olive de funding nodig heeft (2 $ ton inzet), maar dat het meer gaat om een marketingstunt.

(ook gepost op htforum)