Olive One - open source - crowdfunded - Release Juli 2013

Pagina: 1
Acties:

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-01 07:21
Hey allen, terwijl ik het slechte nieuws van Logitech (killen van de Squeezebox-lijn) nog niet heb verwerkt, stuitte ik op het volgende initiatief. Ik moet zeggen dat ik het een erg interessant concept vindt, de Olive One.

Het concept is nog niet definitief, maar qua ontwerp en marketing zijn ze al stappen verder dan dat Logitech het oude Slimdevices ooit heeft gebracht, zie:

www.indiegogo.com/OliveONE

Afbeeldingslocatie: http://downloads.olive.us/indiegogo/Env1.png

Afbeeldingslocatie: http://downloads.olive.us/indiegogo/Control_from_anywhere.png

http://youtu.be/8PkJTLN9UJo

Wat het gaat brengen:
- streaming audio (wireless n)
- webservices (spotify etc)
- HDD (optioneel, vooralsnog niet wisselbaar en met meerprijs)
- onboard versterking (2x35w)
- touchscreen
- iOS / android apps (nieuw ontwerp)
- digital / analog out (nog te bevestigen, staat niet in specs, maar wordt wel genoemd in de correspondentie met het bedrijf)
- mogelijke add-ons, zoals speakerdocks die onder het ding passen

Ik heb zelf de sprong in het diepe gewaagd, in de hoop dat het wat wordt. Van de oude olives was ik niet zo gecharmeerd, apps waren niet geweldig, apparaten waren wat lomp groot en duur. Dit apparaatje ziet er simpel uit, is (nu nog) betaalbaar en als het een zelfde soort userbase gaat krijgen als de Squeezebox destijds gaat het heel gaaf worden. Ook dit apparaatje is gebaseerd op open source. Ook denk ik niet dat een bedrijf als Olive de funding nodig heeft (2 $ ton inzet), maar dat het meer gaat om een marketingstunt.

Afbeeldingslocatie: http://downloads.olive.us/indiegogo/Timeline_small_indiegogo.png

Afbeeldingslocatie: http://downloads.olive.us/indiegogo/Family.png

(ook gepost op htforum)

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Toevallig 2 dagen terug met ze gemaild.. er komt 99% een digital out op de olive one.. En ze zijn aan het denken om ook de standaard olive one te voorzien van een hardeschijf slot (komt waarschijnlijk een poll over).

Ik wou het bijna gaan funden totdat ik realiseerde dat het allemaal wel leuk en aardig uitziet, maar je weet niet hoe het in praktijk gaat werken. Sonos heeft al een naam en qua software werkt het ook gewoon goed.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:53

servies

Veni Vidi Servici

PHiXioN schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:42:Het concept is nog niet definitief, maar qua ontwerp en marketing zijn ze al stappen verder dan dat Logitech het oude Slimdevices ooit heeft gebracht, zie:
Ik vind het eerder een behoorlijke achterstand hebben... Overigens is de code voor squeezeboxserver opensourcesoftware (mocht je dat nog niet weten)...
....
Wat het gaat brengen:
- streaming audio (wireless n)
Nutteloos voor audio... Alleen handig omdat je dan geen G netwerk meer hoeft te gebruiken...
- webservices (spotify etc)
Welke streaming hardware heeft dat nou niet...
- HDD (optioneel, vooralsnog niet wisselbaar en met meerprijs)
Eerder een nadeel IMNSHO
- onboard versterking (2x35w)
Ik heb al een HiFi receiver, wat moet ik er mee en op de plekken waar ik geen versterker heb staan zet ik wel speakers met een ingebouwde versterker neer...
- touchscreen
Niets bijzonders... Heeft de touch ook...
- iOS / android apps (nieuw ontwerp)
Niets bijzonders, is er ook voor de squeezebox lijn...
- digital / analog out (nog te bevestigen, staat niet in specs, maar wordt wel genoemd in de correspondentie met het bedrijf)
Zonder zou het überhaupt een kreupel apparaat zijn...
- mogelijke add-ons, zoals speakerdocks die onder het ding passen
Wat moet je er mee... Ik heb al een receiver etc...

• PHiXioN
kyddil schreef op zondag 30 december 2012 @ 14:33:
Toevallig 2 dagen terug met ze gemaild.. er komt 99% een digital out op de olive one.. En ze zijn aan het denken om ook de standaard olive one te voorzien van een hardeschijf slot (komt waarschijnlijk een poll over).

Ik wou het bijna gaan funden totdat ik realiseerde dat het allemaal wel leuk en aardig uitziet, maar je weet niet hoe het in praktijk gaat werken. Sonos heeft al een naam en qua software werkt het ook gewoon goed.
Sonos heeft een naam, maar Olive heeft dat ook, maar dan meer in de high-end markt.

Ik ben het verder wel met Servies eens dat veel functies meer horen bij een soort van basis-hygiëne van zo'n apparaat. Het liefst had ik een opvolger van de Squeezebox Touch gehad. Echter heeft de huidige Squeezebox Touch één groot nadeel: de support zal ooit ten einde lopen. Leuk en aardig dat het ook open source is (was mij al bekend voordat slimdevices door Logitech werd overgenomen), maar de community zal kleiner worden naar mate het aantal gebruikers van de hardware afneemt.

Die docks zit ik zelf verder ook niet op te wachten, maar anderen wellicht juist wel.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53

Garyu

WW

Hmmm, ik zit nu te kijken naar een opvolger van mijn Freecom Musicpal, omdat dat ding gewoon een redelijk beroerde interface heeft, zeker als je wat meer muziek hebt. Daarnaast begint hij op de raarste momenten zijn index nieuw te bouwen, zodat je vruchteloos op zoek kan gaan naar je muziek, of uren kan wachten tot die index weer compleet is.

Nu zat ik te kijken naar de Squeezebox radio, maar dat lijkt me ook geen echte kanshebber. Sonos is vrij duur voor wat het biedt, dit ding kan aardig wat meer, doordat het een flink touchscreen ingebouwd heeft. Alleen is het nogal een sprong in het diepe en een investering die pas over een half jaar op zijn vroegst in een product gaat resulteren.

Wat zijn verdere pros/cons t.o.v. een Squeezebox Touch of Sonos?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-01 12:57
Lijkt me prachtig om aan de muur te hangen en zo wat luidsprekers door het huis te bedienen. Je bent dan waarschijnlijk wel aardig wat geld kwijt, maar het zal altijd goedkoper zijn dan een vergelijkbare Bang en Olufsen setup. Een vriend heeft zo'n beosound 5 tegen de muur, maar daar zitten voor dat geld toch behoorlijk wat beperkingen aan. Vervolgens krijg je dan Sonos, maar deze heeft geen mooi basisstation.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53

Garyu

WW

zynex schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:15:
Lijkt me prachtig om aan de muur te hangen en zo wat luidsprekers door het huis te bedienen. Je bent dan waarschijnlijk wel aardig wat geld kwijt, maar het zal altijd goedkoper zijn dan een vergelijkbare Bang en Olufsen setup. Een vriend heeft zo'n beosound 5 tegen de muur, maar daar zitten voor dat geld toch behoorlijk wat beperkingen aan. Vervolgens krijg je dan Sonos, maar deze heeft geen mooi basisstation.
Maar voor de Sonos kan je dan weer een iPad of zo aan de muur hangen als je wilt. Die krijg je ook vanaf 300€ ofzo voor een iPad mini. Da's net zoveel als zo'n Olive ongeveer :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-01 08:33
Hopen dat ze de software op orde hebben. Bij de 3hd en de 4hd was dit een drama. Naar mijn mening maakt of breekt dit een speler en Olive heeft laten zien dat ze een goede speler kunnen breken.

Het concept is wel interessant.

• PHiXioN
Bijgaand een nieuwe video van de CES, inclusief demo van de software op het apparaat.

Let op, door het camera standpunt lijkt het net alsof de lijst niet zichtbaar is, maar die is er wel.

http://www.viddler.com/v/ca0ac25e?secret=65677892

Het doel van 200.000 dollar is trouwens gehaald, yippie!

[ Voor 11% gewijzigd door PHiXioN op 13-01-2013 17:00 ]

• PHiXioN
Bij interesse, op htforum proberen we zes geinteresseerden bij elkaar te krijgen voor een powerbuy. Een unit krijgen we dan refunded en de intentie is om het bedrag te splitten. Zijn er wellicht nog mensen die mee willen doen?

We hebben nog vier personen nodig.
Pagina: 1