Beste tweakers,
Sinds kort heb ik hier thuis interactieve TV van KPN. Heb helaas al menig fout meegemaakt waar KPN mij niet verder mee kon helpen, dus nu vraag ik het hier.
Ergens in mijn netwerk zit een DHCP conflict waar ik niet uit kom. Telkens als ik de TV opstart verschijnt 'Fout 52' of 'Fout 14'.
Mijn netwerk bestaat uit het volgende:
- KPN Router (192.168.2.254)
- Linksys SW2800 switch (plug & play, is gewoon een doorvoer)
- Ruckus MetroFlex (192.168.2.50) statisch, omdat ik eerst vermoedde dat dit het probleem was. Staat verder gewoon op 'Repeater' modus.
- TV ontvanger
- 2 pc's (dynamisch)
- Draadloze telefoons e.d. (dynamisch)

Zodra ik mijn switch uit de router haal, doet alles het wel gewoon normaal. De PC's zijn het niet, deze stonden uit tijdens het testen. Ik kan constateren dat de Ruckus het is, maar het kan net zo goed de router zelf zijn.
Weet iemand misschien wat ik kan doen?
Alvast hartelijk bedankt.
Sinds kort heb ik hier thuis interactieve TV van KPN. Heb helaas al menig fout meegemaakt waar KPN mij niet verder mee kon helpen, dus nu vraag ik het hier.
Ergens in mijn netwerk zit een DHCP conflict waar ik niet uit kom. Telkens als ik de TV opstart verschijnt 'Fout 52' of 'Fout 14'.
Ik kan in de router DHCP serverfunctionaliteit niet uitzetten.Fout 14 Betekenis: Ophalen software mislukt, eerste stip geel knipperend. Oorzaak: De opstartserver kan niet gevonden worden of op de RG is apparatuur aangeloten met DHCP-server functionaliteit welke verstorend werkt op de TV-tuner. Dit kan een eigen server zijn, een WLAN repeater of ander apparaat. De TV-tuner of switch zit niet op poort 3 van het modem. Actie: Controleer de bekabeling en herstart de apparatuur zoals omschreven is bij Fout 3/5 op deze pagina. Lukt dit niet, zet dan eventueel de DHCP serverfunctionaliteit uit in het modem en herstart de TV-tuner. Reset eventueel het modem met een paperclip. Als het probleem blijft bestaan contacteer dan uw provider.
Mijn netwerk bestaat uit het volgende:
- KPN Router (192.168.2.254)
- Linksys SW2800 switch (plug & play, is gewoon een doorvoer)
- Ruckus MetroFlex (192.168.2.50) statisch, omdat ik eerst vermoedde dat dit het probleem was. Staat verder gewoon op 'Repeater' modus.
- TV ontvanger
- 2 pc's (dynamisch)
- Draadloze telefoons e.d. (dynamisch)

Zodra ik mijn switch uit de router haal, doet alles het wel gewoon normaal. De PC's zijn het niet, deze stonden uit tijdens het testen. Ik kan constateren dat de Ruckus het is, maar het kan net zo goed de router zelf zijn.
Weet iemand misschien wat ik kan doen?
Alvast hartelijk bedankt.